معجزه قرن: هوش مصنوعی پزشکی را متحول می‌کند

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیشرفت تکنولوژی برای بشر در تمامی عرصه‌ها آسایش بیشتری به ارمغان آورده است. با ظهور پدیده هوش مصنوعی، این پیشرفت تسریع خواهد شد.
استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی به زودی بیمارانی را که در لیست انتظار بیمارستان هستند کاهش خواهد داد، چرا که با پیشرفت هوش مصنوعی بسیاری از بیماری‌ها پیش از آنکه به مرحله وخامت برسند درمان خواهند شد. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

هوش مصنوعی چگونه سرنوشت ما را تغییر می‌دهد؟

هوش مصنوعی می‌تواند علائم بیماری‌های خاموش را که با تشخیص دیرهنگام موجب مرگ می‌شوند، شناسایی کرده و مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها را کاهش دهد.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان بنیاد رویال مارسدن انجام شد، کارشناسان معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی پزشکان را کمک خواهد کرد تا بیماری‌ها را زودتر شناسایی کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی

به عقیده متخصصان با کمک هوش مصنوعی و اختراع واکسن‌های جدید، بشر در آستانه انقلابی در علم پزشکی ایستاده است که مراقبت‌های بهداشتی را متحول کرده و بیماری‌های زیادی را در ابتدای تشخیص درمان خواهد کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی برای تشخیص تومورهای سرطان ریه

سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است که از شایع‌ترین و جدی‌ترین انواع سرطان‌ها به شمار می‌رود.

در مراحل اولیه سرطان ریه هیچ علامتی وجود ندارد، اما بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری در نهایت علائمی مشابه را تجربه می‌کنند. این علائم عبارتند از:

  • سرفه مداوم
  • خون در سرفه
  • تنگی نفس مداوم
  • خستگی و کاهش وزن بی‌دلیل
  • درد هنگام تنفس یا سرفه

به تازگی مطالعه‌ای بر روی داده‌های سی‌تی اسکن ۵۰۰ بیمار با توده‌های بزرگ ریه به کمک الگوریتم هوش مصنوعی انجام شده است تا مشخص شود که آیا هوش مصنوعی خواهد توانست توده‌های سرطانی را به دقت شناسایی کند یا خیر.

محققان امیدوارند که این فناوری در نهایت بتواند با کمک به ردیابی سریع بیماران پرخطر برای درمان و با ساده کردن تجزیه و تحلیل اسکن بیماران، تشخیص سرطان ریه را سرعت بخشد.

تشخیص به موقع اولین قدم درمان است

به گفته کارشناسان، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد سرطان‌های ریه در مراحل سه یا چهار تشخیص داده می‌شوند که روند درمان را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین برنامه‌هایی برای افزایش سرعت تشخیص این بیماری ضروری است.

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی

طبق نتایج اولیه آزمایشی که برای تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی انجام شده است، هوش مصنوعی در شناسایی توده‌های بزرگ ریه موفق ظاهر شده است.

در مرحله بعد، محققان با آزمایش این فناوری روی بیماران مبتلا به توده‌های بزرگ ریه، به دنبال پاسخی برای این پرسش هستند که آیا این فناوری می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را دقیقا پیش‌بینی کند یا خیر.

به باور محققان با استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی سرعت تشخیص بیماری‌ها افزایش یافته و مرگ و میر ناشی از آن‌ها کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد مطالعه: نگذارید این سم شما را بکشد! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…