قصر ملی پنا و معماری عجیب و رمانتیکش!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قدم زدن در میان درختان کهن‌سال و قصرهای قدیمی را دوست دارید؟ از دیدن مناظری که در هیچ‌‌کجای دنیا وجود ندارد لذت می‌برید؟ دیدن این قصر را از دست ندهید.
قصر ملی پنا

در گوشه‌گوشه جهان قصرها و کاخ‌های زیبا و مجلل که میراث دوران گذشته است بسیار دیده می‌شود؛ اما یکی از زیباترین آن‌ها قصر ملی پنا پرتغال است. مجله گردشگری دلتا در این مقاله به معرفی این قصر باشکوه جاودانه پرداخته است، با ما همراه بمانید.

قصر ملی پنا کجاست؟

یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین آثار معماری در پرتغال قصر ملی پنا (National Palace of Pena) است. این قصر در شهر سینترا واقع شده و به‌عنوان یکی از عجایب جهان شناخته می‌شود.

دیوارهای رنگی رنگی قصر

قصر ملی پنا در سال ۱۸۴۲ به سفارش فردیناندو دوم، پادشاه پرتغال ساخته شد. این قصر در ابتدا یک قلعه محلی بوده است که در طول سال‌ها به یک قصر مجلل تبدیل شده است. طراحی قصر به‌وسیله معماران معروف فرانسوی به نام‌های ویلیام ولی و لویی فون هوبانکورت انجام شد و ترکیبی از سبک‌های نئوگوتیک، رنسانس و موریسک است.

آرایش بی‌نظیر و ظاهر رنگارنگ قصر ملی پنا از قصرهای اسپانیایی الهام گرفته است. این قصر به‌عنوان یکی از آثار هنری و فرهنگی بسیار ارزشمند در دنیا شناخته می‌شود. فضای داخلی قصر نیز شامل اتاق‌های شیک و مجلل با دکوراسیون منحصربه‌فرد و مجسمه‌های باشکوه، نقاشی‌های دیواری و اشیا هنری نفیس است.

باغهای اطراف قصر

این قصر بر روی ویرانه‌های یک صومعه قدیمی بنا شده است و معماری منحصربه‌فرد آن یادگاری از معماری رمانتیک قرن نوزدهم در پرتغال است. در پارک شگفت‌انگیز اطراف قصر بیش از پانصد گونه درخت از درختان کمیاب سراسر جهان یافت می‌شود. پیاده‌روی در میان درختان کهن‌سال این باغ زیبای اروپایی حس فوق‌العاده‌ای به گردشگران می‌دهد.

قصر ملی پنا در محیط گردشگری زیبا و در میان کوهستان‌ها و باغ‌های فراوان واقع شده است. زیبایی قصر به همراه باغ‌های شگفت‌انگیز اطراف آن، این مکان را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی پرتغال تبدیل کرده که هر ساله میزبان بازدیدکنندگان زیادی است که برای دیدن زیبایی‌های قصر، باغ‌ها و مناظر طبیعی اطراف آن به سینترا می‌آیند.

بازدید و گردش در این مکان فرصتی برای درک و آشنایی با تاریخ و فرهنگ پرتغال و تاثیرات مختلفی که بر معماری و هنر این کشور گذاشته است را فراهم می‌کند. از بالای قصر ملی پنا نیز مناظری فوق‌العاده از شهر سینترا و منطقه اطراف دیده می‌شود که برای گردشگران جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

معماری درون قصر

پیشنهاد مطالعه: مطلب این جنگل‌ها دومین ریه‌های بزرگ زمین هستند را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۷:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۳۰ ب٫ظ

    این همه اماکن قدیمی و خانه های زیبای قدیمی رو تبدیل به موزه یا هتل میکنم اینجا دلال مسخره پاساژ یا مال می‌کنه آنچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد،😭😭

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  5. عاطفه

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۵۹ ب٫ظ

    تو تمام دنیا هرجا قلعه ای بوده بازسازی کردن وشده محل درامد وشهرتشون بجز ایرانه ویرانه🤕خاکبرسرشون ✋

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۴۹ ق٫ظ

      چی بگم والا

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲ در ۲:۰۶ ق٫ظ

      پناه بر خدا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…