معماری عجیب خانه کویری

۶
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه کویری به خوبی با محیط اطراف خود ترکیب شده و کاملا"هم‌شکل است و هیچ‌گونه دخل و تصرف و تغییری در طبیعت به وجود نیاورده است.
معماری کویری عجیب

خانه کویری، نمونه‎ای از سبک “معماری ارگانیک” است. در طراحی داخلی آن از سنگ‌های طبیعی، بدون تغییر و آسیب قابل مشاهده‌ استفاده شده و رنگ و زمینه کلی بنا هماهنگ با محیط اطراف است.

به گزارش مجله دلتا ، بدنه این خانه بتُنی که از روی سنگ‌ها به سمت بالا حرکت کرده و با پیچ و تاب سایبان‌ها شکل درخت نخل شده، فضای داخلی را به طور کامل تحت پوشش خود قرار داده است. جدا از هماهنگی طراحی داخلی، فرم خارجی آن هم با محیط کویر اطراف خود هماهنگ است.

نکته‌‎ی قابل ‎توجه در طراحی خانه کویری این است که تمام دکور داخلی و تزئینات بیرونی مانند: حصار بیرونی، حفاظ در ورودی، شکل پایه‎های صندلی‌ها و پایه‌ی میز غذاخوری آن، از اسکلت بدن جاندارانی مثل: ماهی و حیوانات غول‌پیکر ماقبل تاریخ ایده گرفته شده است.

برای ساخت اتاق غذاخوری از سایبان‌های شیشه‌ای با ۸۰۰ قطعه شیشه سندبلاست، حمام از سنگ مرمر و جنس وان از برنز درست شده است. درِ ورودی ترکیبی از شیشه و فلز بدون رنگ است. حصار بیرونی خانه هم مانند اثری هنری، از جنس فولاد با لبه‌های تیز و تند و به شکل استخوان ماهی است که از بنا محافظت می‎کند.

خانه کویری

صاحبان این خانه زوجی نقاش هستند. این زوج که هم‎اکنون در این خانه زندگی می‎کنند، همیشه آرزو داشتند خانه‎ای رویایی روی سنگ‌های بیابانی کالیفرنیای جنوبی داشته باشند. ایده این پروژه را درکتابفروشی محله‌شان و از کتابی که عکس‌ پروژه‌های معماری “کندریک بنگز کلاگ” در آن چاپ شده بود، الهام گرفتند و همین معمار، کار ساخت این پروژه را برای آنان به عهده گرفت. او کار ساخت خانه کویری را در سال ۱۹۸۸ شروع کرد و پس از پنج سال، در سال ۱۹۹۳ آن را به پایان رساند.

خانه کویری، نمونه‎ای خیره‌کننده از معماری به عنوان هنر است و شکل قابل توجه آن بازی کامل فرم بنا با صحرا است که از آن خانه‌ای دیدنی و جذاب ساخته است.

برای دیدن مطالب بیشتر از صفحه‎های معماری و دکوراسیون و معماری های خاص ، از  مجله دلتا؛ جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

۶ دیدگاه

  1. اقدم

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۰۸ ب٫ظ

    اینجاست که میگن خواستن توانستن است
    بسیار عالی

    پاسخ

  2. علی طاهری

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    فکر میکنم هر کسی آرزوش یک چنین خانه ای باشه

    پاسخ

  3. نژادی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  4. کامجو

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

    سلام‌ من انتظار داشتم قسمت دکراسیون و معماری مطالب جدید راجب چیدمان یاد بگیرم ولی عجایب رو‌نوشته بودن

    پاسخ

  5. بزرگی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۷:۲۲ ب٫ظ

    خیلی خوب بود استفاده کردیم از مطالب معماری کشورهای مختلف نیز بگنجانید.

    پاسخ

  6. شکرچی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    خیلی زیبا و جالب بود با تشکر از بروبچه های سایت و مجله

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…