این بیماری‌های روانی مختص خانم‌هاست

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به تحقیقات انجام شده زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به بیماری‌های روحی روانی هستند. از بیماری‌های روانی شایع در زنان می‌توان به استرس اشاره کرد.
بیماری های روانی مخصوص خانم ها

در حوزه بیماری‌های روانی، جنسیت تاثیرگذاری وجود ندارد و هر دو جنس ممکن است به هر یک از بیماری‌های روانی موجود مبتلا شوند. با این حال، برخی بیماری‌های روانی ممکن است در بین خانم‌ها بیشتر شایع باشند یا نشانه‌های مختلفی داشته باشند که به طور عمومی با خانم‌ها مرتبط می‌شوند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا بیماری های روانی مخصوص خانم ها را بهتر بشناسید.

بیماری‌های روانی که بیشتر سراغ خانم‌ها می‌آیند

افسردگی: بیشتر خانم‌ها نسبت به آقایان به افسردگی مبتلا می‌شوند و به دلیل تأثیرات هورمونی، تنش‌های زندگی و عوامل اجتماعی در خانم‌ها بیشتر شایع است.

اضطراب: اضطراب یکی دیگر از بیماری های روانی مخصوص خانم ها است که بیشتر خانم‌ها را درگیر می‌کند. بیشترین شیوع اضطراب در خانم‌ها در سنین باروری است.

بیماری‌های روانی که بیشتر سراغ خانم‌ها می آیند

اختلالات خوردن: بعضی از اختلالات خوردن مانند بولیمیا و آنورکسیا اعمالی شدیدتر برای خانم‌ها هستند. این بیماری های روانی مخصوص خانم ها درگیری ذهنی زیادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند؛ از جمله نگرانی بابت افزایش وزن، افتادگی پوست و غیره.

اختلالات خواب: بعضی از اختلالات خواب مانند بی‌خوابی بیشتر در خانم‌ها مشاهده می‌شود و ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، استرس و نگرانی‌های زندگی باشد.

لازم به ذکر است که هر دو جنس می‌توانند با هر یک از بیماری‌های روانی موجود مبتلا شوند و هرگونه تفاوت در شیوع بیماری‌های روانی بین جنس‌ها به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی متفاوتی که بر هر جنس تأثیر می‌گذارد، ممکن است به وجود آید.

تاثیر تعصبات جنسیتی بر بیماری های روانی مخصوص خانم ها

تعصبات جنسیتی می‌تواند به شکل‌های مختلفی بر دریافت کمک و رسیدگی به زنان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در بسیاری از جوامع، ممکن است افراد باور داشته باشند که زنان نسبت به مردان ضعیف‌تر هستند و نیاز به محافظت و کمک دارند. این باور منجر به این می‌شود که زنان برای دریافت کمک بیشتر محافظت شوند، باید به مردان اعتماد کنند و به آن‌ها وابسته باشند، به همین دلیل زنان ممکن است احساس سرکوب شدگی کنند و نتوانند به صورت مستقل تصمیم‌های خود را بگیرند.

تاثیر تعصبات جنسیتی بر بیماری های روانی مخصوص خانم ها

علاوه بر این، تعصبات جنسیتی ممکن است منجر به این شود که کمک‌های لازم به زنان به درستی ارائه نشود. به عنوان مثال، ممکن است متخصصان بهداشتی و درمانی، به خاطر داشتن تعصبات جنسیتی، مشکلات سلامت روحی و جسمی زنان را جدی نگیرند یا به عنوان یک مسئله «زنانه» و بدون درک کافی، آن‌ها را دست‌کم بگیرند.

در کل، تعصبات جنسیتی می‌تواند روی بیماری های روانی مخصوص خانم ها و کیفیت کمک و رسیدگی به مشکلات زنان تأثیر منفی داشته باشد و باید توسط جامعه و متخصصین روانشناسی و بهداشتی مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از روانشناسی از مادرم متنفرم؛ با والدین سمی خود چگونه رفتار کنیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

    مختص خانم هاس چون از دست آقایان دچار این امراض روحی وروانی میشن.. هورمون بهانه است🫣🫣🤕🤭

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۵:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۵:۲۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۵:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…