چرا باید به دیدن باغ وحش برلین رفت؟

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین باغ وحش‌ها نه فقط در آلمان که در تمام دنیا شناخته شده است و گونه‌های جانوری اعجاب‌انگیز دارد، باغ وحش برلین است.
باغ وحش برلین

باغ‌ وحش برلین یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی برلین است که بیشترین گونه‌های جانوری دنیا را در خود جا داده است. همراه مجله گردشگری دلتا سری به این باغ‌وحش اعجاب‌انگیز بزنید.

باغ وحش برلین کجاست؟

باغ وحش برلین (Zoologischer Garten Berlin) یکی از معروف‌ترین باغ‌وحش‌های جهان است و در شهر برلین، پایتخت آلمان قرار دارد. این باغ وحش در سال ۱۸۴۴ تأسیس شده و با بیش از ۱۸ هزار حیوان از بیش از ۱۵۰۰ گونه مختلف، بزرگ‌ترین باغ وحش اروپا به شمار می‌رود.

باغ وحش آلمان

باغ وحش برلین در ۳۵ هکتار زمین واقع شده و در آن علاوه بر حیوانات، امکانات تفریحی و توریستی دیگری نیز وجود دارد. برخی از این امکانات شامل باغ‌های گل، پارک‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف هستند.

در باغ وحش برلین می‌توانید حیواناتی همچون اسب‌، گوریل، شیر، ببر، فیل، زرافه، خرس قطبی و بسیاری دیگر را مشاهده کنید. همچنین باغ وحش برلین دارای یک آکواریوم بزرگ با بیش از ۴۰۰۰ نوع مختلف ماهی است که جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد.

گونه های جانوری نایاب

باغ وحش برلین به‌عنوان یکی از مقاصد توریستی مهم در برلین شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر به دلیل طرح‌های نوین حفاظتی و بهداشتی و نیز نمایش حیوانات به روش‌های طبیعی، برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب شده است.

این باغ وحش بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده در سال دارد و به‌عنوان یکی از معروف‌ترین نمادهای برلین شناخته می‌شود. باغ وحش در زمستان همچنین با نمایش حیوانات در شرایط آب‌وهوایی سرد و برفی، جذابیت خاصی دارد.

جشنواره نورانی برلین یکی از جشن‌های جذاب و دوست‌داشتنی است که در این باغ وحش برگزار می‌شود. در این جشن باغ وحش به طور کامل با نورهای رنگارنگ تزیین می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از دیدن این تزیینات بسیار زیبا لذت ببرند.

باغ وحش

از جمله مکان‌های مشهور در باغ وحش برلین می‌توان به مرکز پرندگان (Vogelhaus)، آبزی‌پروری اقیانوس (Ozeanien-Aquarium)، خانه خزنده‌ها (Terrariumhaus) و پارک پلنگ‌ها (Leopardenpark) اشاره کرد. همچنین در باغ وحش برلین، برنامه‌های نمایشی و آموزشی برای کودکان و بزرگسالان نیز برگزار می‌شود.

این باغ وحش در قلب شهر برلین واقع شده و با استفاده از اتوبوس، مترو و قطار به‌راحتی قابل‌دسترسی است. همچنین در نزدیکی باغ وحش برلین، امکانات تفریحی دیگری از جمله فروشگاه‌های معتبر، رستوران‌ها و هتل‌های مختلف نیز وجود دارد.

گونه های پرنده

در تاریخ نوزده مارس سال ۲۰۱۱ میلادی، کنوت، خرس قطبی مشهور ۴ساله باغ‌وحش مرد. هرسال هزاران نفر به‌خاطر دیدن کنوت راهی این باغ وحش می‌شدند. درآمد باغ وحش تنها در سال اول زندگی کنوت ۵ میلیون یورو بالا رفت. عروسک‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های او به‌سرعت به فروش می‌رفت و عکس‌هایش مدام روی جلد مجله‌های معتبر ظاهر می‌شد.

خرس پاندای باغ وحش

پیشنهاد مطالعه: مطلب باغرود نیشابور، بهشت دره‌های بینالود  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. همراه باشما

    ۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

    چقدر زیبا

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۳۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…