بهشت را در پس این ستون‌های عظیم ببینید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عکس‌ها به شما دروغ نمی‌گویند، بهشت درست پشت این دروازه قرار دارد.
دروازه بهشت بالی

دروازه پورا لمپویانگ بالی، سازه‌ای که مردم مسلمان جزیره کوچک بالی در اندونزی، آن را دروازه بهشت بالی می‌نامند. همراه مجله گردشگری دلتا به این سرزمین مسلمان‌نشین شگفتی‌ها سفر کنید.

دروازه بهشت بالی

جزیره بالی

احتمالا شما هم‌نام دروازه بهشت چین را شنیده‌اید. اما چین تنها کشوری نیست که مردمش معتقدند دروازه بهشت در کشورشان واقع شده است. مردم اندونزی هم دروازه‌ای روبه آسمان دارند که معتقدند دروازه بهشت بالی است.

در بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان جزیره کوچکی وجود دارد که پیونددهنده دو اقیانوس آرام و هند است. نام این جزیره کوچک در بزرگ‌ترین کشور مسلمان‌نشین دنیا، جزیره بالی است. آب‌وهوای منحصربه‌فرد و فرهنگ غنی و دنیای متفاوت این جزیره، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اندونزی تبدیل کرده است.

دروازه بهشت بالی کجاست؟

تقریبا تمام گردشگران در هنگام سفر به جزیره بالی قطعا به دیدن یکی از معابد عجیب‌وغریب و زیبای این جزیره خواهند رفت. فرهنگ متفاوت و غنی این جزیره باعث شده حدود دو هزار معبد قدیمی و تاریخی در بالی وجود داشته باشد که هر کدام مربوط به دین و مذهب خاصی است.

گاهی در بعضی از مناطق می‌توان چندین معبد را دید که بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. دو معبد Tirta Empul و Pura Gunung Kawi هر دو در نزدیکی محله قدیمی Tampaksiring قرار دارند. برای دیدن بعضی دیگر از معابد بهتر است زمان‌بندی دقیقی داشته باشید و برنامه مشخصی تدارک ببینید؛ چون اندکی دور از شهر هستند یا در میان جنگل‌ها و کوه‌ها مخفی شده‌اند. در این میان، یکی از زیباترین معابد بالی که بر فراز کوه لمپویانگ واقع شده و مجموعه‌ای از معابد به هم پیوسته است، معبد پیورا پناتاران آگونگ لمپویانگ است.

دروازه بهشت

این معبد باشکوه، دیرزمانی است که در قلب کوه آتشفشانی لمپویانگ لانه کرده و چنان زیبا در طبیعت اطراف خود تلفیق شده که گویی از ازل در این مکان وجود داشته و با دستان هنرمند طبیعت آفریده شده است. این معبد جزء شش مکان مقدس بالی است و از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین معابد هندوی این منطقه محسوب می‌شود.

در میانه این معبد دروازه‌ای وجود دارد که شکوه و عظمتش هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کند. دروازه بهشت پورا لمپویانگ یا دروازه بهشت بالی چنان به نظر می‌رسد که گویی در ورای آن سرزمین افسانه‌ها و بهشت جادویی برین قرار گرفته است. طرز ساخت این دروازه طوری است که انگار بُعد دیگری از جهان هستی یا دنیایی دیگر را نمایش می‌دهد.

طراحی این دروازه با دو ستون بلند و عظیمش به‌گونه‌ای است که شما فکر می‌کنید در طرف دیگرش محلی برای عبور وجود ندارد و انگار به دنیای دیگری متصل است. تزیینات ستون‌های دروازه نیز به‌خودی‌خود جذاب و خاص هستند و چشم‌انداز کوه آگونگ در سمت دیگرش شما را به پرواز فرا می‌خواند. این معبد و دروازه بهشت بالی در روستای سبز و خرم تریبوآنا واقع شده‌اند.

جزیره بالی

پیشنهاد مطالعه: مطلب بنای این موزه شما را در تشخیص واقعیت از توهم گیج می‌کند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

    • یاری

      ۱ تیر ۱۴۰۲ در ۸:۲۹ ق٫ظ

      چه زیبا و فرح بخش ساخته شده سپاسمندم

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲ تیر ۱۴۰۲ در ۲:۴۵ ب٫ظ

      واقعا” زیباست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…