رپورتاژ آگهی

ظرفیت رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش در ۱۴۰۲

۶
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای بهبود وضعیت نیروی جوان آموزگار و تاثیر بسزای آن در روند تعلیم و تربیت در این سازمان با توجه به رشته و شهر‌ محل سکونت این آزمون برگزار می‌شود.
 آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش همه ساله طبق برنامه‌ریزی منظمی بر اساس آیین‌نامه انجام و با توجه به ظرفیت‌های موجود، در شهر‌های مختلف به صورت متفاوتی اجرا می‌شود، داوطلبانی که اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون کرده‌اند، پس از قبولی و مصاحبه و استخدام می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد ظرفیت‌های موجود در هر رشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش در۱۴۰۲ بحث کرده و آن‌ها را به اختصار مطرح می‌کنیم.

رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ظرفیت پذیرش رشته‌های استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۲

همان‌طور که می‌دانید سازمان آموزش پرورش کشور با همراهی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به برگزاری آزمون استخدامی به منظور جذب نیروی متخصص و مجرب جهت افزایش کیفیت آموزش می‌کند.

در ابتدا جهت برداشتن اولین گام باید ثبت نام مربوطه را در سایت سازمان سنجش کشور انجام داد و سپس در طی تاریخ مشخصی که توسط آموزش پرورش اعلام می شود آزمون برگزار خواهد شد. امسال آزمون ها از ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با آزمون آموزگار ابتدایی شروع خواهد شد.

داوطلبین واجد شرایط می‌توانند با استفاده از دفترچه راهنمای موجود در سایت سازمان سنجش در زمان مشخص شده مذکور در آزمون شرکت کرده و با توجه به مطالعاتی که انجام داده‌اند شانس خود را در قبولی در این آزمون بیازمایند تا بتوانند کرسی‌های تدریس در مدرسه را با توجه به رشته تخصصی خود به دست آورند.

همچنین لازم به ذکر است که ظرفیت رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش کشور جزئیات موجود از شرایط ثبت نام تا استخدام در دفترچه آزمون درج می‌شود. بدین ترتیب به متقاضیان توصیه می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر از ظرفیت‌های موجود اعلام شده توسط سازمان، در هر رشته و هر شهری؛ از آن کمک بگیرند.

در نظر داشته باشید از آن‌جایی که ظرفیت‌ها بسیار محدود است و بحث بر سر رقابت و قبولی در آزمون بالا است بهتر است با استفاده از پکیج‌های آموزشی به همراه مطالعه صحیح منابع موجود، با آمادگی کامل نسبت به شرکت در آزمون اقدام کنید، در غیر این صورت گوی رقابت در این عرصه ربوده شده و مجبور به شرکت و پرداخت هزینه مضاعف در آزمون سال بعدی هستید.

رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور در سال ۱۴۰۲

در این بحث لیستی جامع از رشته‌های مورد نیاز در جهت استخدام آزمون سازمان آموزش و پرورش کشور ارائه می‌شود که می‌تواند شما را یاری کند که با توجه به رشته‌تان در شهر محل سکونت‌تان اقدام به شرکت در آزمون استخدامی کنید.

برای اطلاع از کامل‌ترین لیست رشته‌های مورد نیاز می‌توانید از طریق لینک مذکور در سایت استخدام آینده اقدام کنید.

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

در این آزمون استخدامی سوالات به دو دسته اختصاصی و عمومی تقسیم‌بندی شده است که منابع نیز بر اساس آن مشخص و مورد مطالعه متقاضیان قرار می‌گیرد. بدین ترتیب منابع عمومی میان تمامی شغل‌ها مشترک بوده و در هر رده تحصیلاتی و با هر نوع رشته می‌بایستی آن را مطالعه و سوالات مربوط به آن را در آزمون پاسخ دهند.

در منابع اختصاصی نیز سوالات تخصصی هر رشته مورد نظر را با توجه به شغل مد نظر انجام می‌شود، به عنوان مثال؛ فرد فارغ‌التحصیل رشته ریاضی جهت استخدام دبیر ریاضی اقدام کرده و به سوالات تخصصی این رشته در آزمون سراسر استخدامی آموزش و پرورش کشور پاسخ می‌دهد.

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که این آزمون با توجه به اهمیتی که نسبت به دانش‌افزایی دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور دارد، کمی دشوار است و به همین جهت توصیه می‌گردد به شکلی جدی آمادگی لازم در جهت شرکت در آن را داشته باشید.

هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش چقدر است؟

میزان هزینه مشارکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله متغیر بوده و در زمان ثبت نام این آزمون مشخص و پرداخت می‌شود. بدین ترتیب افراد ابتدا با پرداخت هزینه مذکور شماره سریال ثبت نام را از طریق پیامک دریافت کرده و سپس باقی مراحل ثبت نام را به خوبی طی می‌کنند. هزینه این آزمون در سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۲۳۳ هزار تومان است.

شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور چیست؟

شرکت در این آزمون به یکسری شرایط اختصاصی و عمومی نیاز دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید نسبت به ثبت نام در آن اقدام کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد و بهتر است جهت تکمیل کردن اطلاعات خود از سایت سازمان سنجش و آموزش کشور کمک گرفته به صورت جامع‌تر مطالعه فرمایید.

شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرایط عمومی

  • تابعیت ایران
  • التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به اسلام
  • اتمام دوره پایان خدمت و همراه داشتن کارت آن
  • برخورداری از سلامت جسمی و روحی
  • عدم سوء مصرف مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه

شرایط اختصاصی

  • داشتن تحصیلات دانشگاهی یا حوزوی
  • رشته مورد نیاز
  • گواهینامه یا مدرک معتبر مهارت آموزی
  • و …

جمع‌بندی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در آخر به عنوان حسن ختام باید گفت که بهتر است نگران قبولی در آزمون نباشید، چرا که با کمک موسسات و مجموعه‌های معتبر با نیروهای متخصص و مجربی که دارند می‌توانند شما را در این امر به خوبی یاری رساند و به جایگاه شغلی مورد نظرتان برسانند.

۶ دیدگاه

  1. همراه با شما

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

    ممنون ازاین اعطلاعات خوبی که دراختیار مردم همراهان این مجله میگذارید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  4. پریسا

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۲۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…