مجازات توهین در پیامک چیست؟

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با گسترش روزافزون تكنولوژی و ارتباطات، بسیاری از جرایم در این حوزه اتفاق می‌افتد. یکی از سوالاتی که از ما بسیار پرسیده می‌شود، آن است که آیا توهین در قالب پیامک جرم است؟
مجازات توهین در پیامک

مجازات توهین در پیامک در قانون بیان شده است. طبق قانون مجازات اسلامی توهین پیامکی جرم بوده و فرد می‌تواند نسبت به شکایت از آن شخص که توهین کرده است، در دادگاه اقدام کند تا فرد به مجازات مربوطه محکوم شود. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا به شرایط شکایت از فردی که در قالب یک پیامک توهین کرده است، بپردازیم.

توهین پیامکی

توهین پیامکی

توهین به الفاظ و عباراتی گفته می‌شود که مستقیم به فرد اهانت کرده و باعث ناراحتی وی شود. برای مثال فحاشی کردن و استفاده از الفاظ رکیک، خواه شامل مواردی باشد که بدون استفاده از الفاظ رکیک و فحش، مخاطب را مورد اهانت قرار داده و به اعتبار وی خدشه وارد سازد، خواه شامل الفاظ رکیک شود.

توهین کردن یا حرف مستهجن به یک فرد از طریق پیامک یا تلگرام و شبکه‌های اجتماعی، قابل شکایت است. بنابراین فردی که توهین کرده است طبق قانون و نظر دادگاه مجازات می‌شود. اگر یکی از دغدغه‌های شما مستمری و شرایط دریافت آن پس از فوت پدر و مادر است، به مطلب چه مقدار از مستمری پدر به دختر مطلقه می‌رسد؟ مراجعه کنید.

مجازات توهین در پیامک

محتوای هر پیامک و متن توهین‌آمیز پیامک، موجب تعیین سرنوشت آن و دعوای کیفری می‌گردد و بسته به نظر قاضی و شرایط مخاطب، حکم هر عبارت متفاوت است. پیامک توهین‌آمیز از جمله جرائم قابل گذشت است و با اعلام رضایت شاکی، پرونده مختومه اعلام می‌گردد.

طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی اگر از طریق تکنولوژی ایجاد مزاحمت شود، علاوه‌بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه خواهد شد. چنانچه از طریق پیامک، فحاشی انجام شود مرتکب به مجازات مزاحم تلفنی محکوم می‌گردد.

مجازات توهین در پیامک

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب چه مقدار از مستمری پدر به دختر مطلقه می‌رسد؟ برای مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۴۷ ق٫ظ

  5. عاطفه

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۰۲ ق٫ظ

    خب طرف هم پیامکی جوابش را بدد تا دلش خنک بشه🤭شکایت چیه عامووو

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۱۸ ق٫ظ

      بله کاملاً موافقم

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …