چرا بعضی‌ها همیشه دیر می‌رسند؟

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بعضی آدم‌ها میان دوستان و آشنایان خود، به بدقولی شناخته می‌شوند. دیر رسیدن آن‌ها بر سر قرارها از کجا ناشی می‌شود؟
چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند ؟

چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند ؟ دیر رسیدن عادتی است که به نظر می‌رسد برخی افراد نمی‌توانند آن را تغییر دهند. عوامل زیادی در تاخیر تکرارشونده ‌نقش دارند، از جمله درک زمان، مدیریت زمان و شخصیت افراد. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا دلیل این تاخیر را بدانید.

چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند

علل دیر رسیدن همیشگی بعضی انسان‌ها

همه ما کسانی را می‌شناسیم که هرگز به‌موقع نمی‌رسند، چه برای یک قرار ناهار دوستانه یا یک جلسه کاری. اما آیا علتی برای اینکه چرا این افراد همیشه دیر می‌کنند وجود دارد؟ به گفته کارشناسان، عادت دیر رسیدن ناشی از عوامل متعددی است از جمله: درک متفاوت افراد از زمان، مدیریت زمان و شخصیت آن‌ها.

۱. درک متفاوت افراد از زمان

طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ در لندن انجام شد، به نظر می‌رسد مکانیسمی ‌در مغز وجود دارد که باعث می‌شود برخی از افراد دیرتر از زمان مقرر برسند. یک پاسخ به این پرسش که چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند این است که آن‌ها درک مناسبی از زمان ندارند.

به گفته متخصصین هیپوکامپ ناحیه‌ای از مغز است که برخی از جنبه‌های زمان را پردازش می‌کند، مانند به‌یادآوردن زمان انجام کاری و مدت‌زمان لازم برای انجام آن.

تحقیقات منتشر شده در مجله Neuroscience نشان می‌دهد که نورون‌های هیپوکامپ که به‌عنوان «سلول‌های زمانی» عمل می‌کنند به درک و حافظه ما از رویدادها کمک می‌کنند، اما اینکه چرا دقیقاً برخی افراد همیشه زمان را دست‌کم می‌گیرند، هنوز مشخص نیست.

۲. ناتوانی در مدیریت زمان

در برخی موارد، افرادی که دیر می‌رسند ممکن است زمان کافی را برای انجام کارهای غیرمرتبط، مانند آماده‌شدن در صبحگاه، در نظر نگرفته باشند.

چرا بعضی ها همیشه دیر می رسند

تحقیقات منتشر شده در مجله Memory & Cognition نشان می‌دهد که این تخمین بر اساس تجربه در ذهن ما ایجاد می‌شود. یعنی تخمین زمانی ما بر اساس مدت زمانی شکل می‌گیرد که در گذشته انجام وظایف مشابه همان قدر زمان برده‌اند. اما خاطرات و ادراک ما همیشه دقیق نیستند.

۳. شخصیت منحصربه‌فرد هر انسان

یک عامل موفق نبودن عده‌ای در مدیریت زمان می‌تواند این باشد که این افراد درکی متفاوت از فضای اطراف خود دارند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، از ۲۰ دانشجویی که به‌تازگی به لندن نقل‌مکان کرده بودند، خواست تا نقشه‌ای از منطقه کالج خود ترسیم کنند و زمان سفر به مقاصد مختلف را تخمین بزنند. دانشجویانی که پیش‌تر تجربه حضور در شهر لندن را داشتند، تخمین‌های نزدیک‌تر به واقعیتی را انجام دادند.

به گفته متخصصان، آشنایی شما با یک مکان، درک شما را از آن مکان و زمان رسیدن به آن بالا می‌برد. اما تجربه این آشنایی بسته به نوع شخصیت انسان‌ها متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چای یا قهوه: کدام‌یک سالم‌ترند؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۴۱ ب٫ظ

    چه جالب، من همیشه زود میرسم😍

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      خیلی هم عالی، سلامت باشید

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…