۳ شرط مهم در قرارداد ملکی که باید بدانید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قراردادهای راجع به املاک یکی از مهم‌ترین قراردادهایی که عموم افراد جامعه در طور عمر خود بارها با آن روبه‌رو می‌شوند، است.
انعقاد قرارداد ملکی

در انعقاد قرارداد ملکی باید به موارد و نکات بسیار زیادی توجه شود؛ بنابراین اگر که افراد به شروط مهمی که پیرامون قرارداد ملکی وجود دارد اهمیت ندهند یا آن را رعایت نکنند، در معاملات ملکی دچار مشکل می‌شوند و ضرر می‌کنند. همراه مجله اینترنتی دلتا باشد.

قرارداد ملکی

انعقاد قرارداد ملکی

۳ شرط مهم هنگام انعقاد قرارداد ملکی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

شرط مهم اول در انعقاد قرارداد ملکی

در یک قرارداد ملکی و فروش اموال (فرقی ندارد اموال منقول یا غیرمنقول) که بهای کالا (پول قابل‌پرداخت) باید در چند مرحله پرداخت می‌شود، اگر از سوی فروشنده شرط شده باشد که چنانچه هر یک از چک‌های خریدار برگشت بخورد یا پرداخت نگردد، فروشنده می‌تواند مورد معامله را فسخ کرده و می‌تواند این اموال را بدون اجازه دادگاه به هر شخص حقیقی یا حقوقی که خودش می‌خواهد واگذار کند.

شرط مهم دوم در انعقاد قرارداد ملکی

دومین شرط از شروط مهم در قرارداد ملکی آن است که در قرارداد فروش بهتر است که خریدار تا پایان قرارداد و تنظیم سند رسمی به نام خود یا تا قبل از اینکه کل پول را پرداخت کند، حق انتفاع و استفاده، مثل اجاره، صلح یا فروش معامله را نداشته وگرنه معامله ولی باطل خواهد شد.

این شرط می‌تواند از اقدام خریداری که قیمت مورد معامله را به طور کامل پرداخت نکرده و آن را واگذار نموده است و خود به هر دلیل پاسخ‌گو نیست، جلوگیری نماید.

شرط مهم دوم در انعقاد قرارداد ملکی

شرط مهم سوم در انعقاد قرارداد ملکی

در بسیاری از قراردادهای ملکی، طرفین به این جمله که به‌صورت چاپی در قرارداد آمده است، مواجه می‌شوند که: ”اسقاط کافه خیارات از طرفین به عمل آمد” و معمولاً بدون داشتن آگاهی و اطلاع از این عبارت، مبادرت به امضا ذیل آن قرارداد می‌نمایند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب آیا پدر و مادر از فرزند خود مساوی ارث می‌برند؟ را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …