معجزه رنگ آبی نفتی را دست کم نگیرید

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ آبی نفتی در طراحی دکوراسیون داخلی غوغا می‌کند.
رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون مدرن و معاصر، استفاده از رنگ آبی‌ نفتی در دکوراسیون داخلی نسبت به سایر رنگ‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. همراه مجله اینترنتی دلتا کاربردهای این رنگ شیک و جذاب را بهتر بشناسیم.

رنگ آبی نفتی

چرا رنگ آبی‌نفتی؟

آبی نفتی یکی از رنگ‌های برجسته و بسیار پرطرف‌دار است که به‌راحتی خود را با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی، وفق می‌دهد. استفاده از رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی جلوه و زیبایی خاصی به منزل یا محل کار شما می‌بخشد. در رقابت با رنگ مشکی آبی نفتی تنها رنگی است که همیشه برنده است.

تاریخچه استفاده از رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی

نیروهای دریایی انگلیس در قرن هجدهم میلادی اولین کسانی بودند که از این رنگ در یونیفرم‌های خود استفاده کردند. این در حالی بود که در آن زمان این رنگ حتی یک اسم مشخص هم نداشت. رنگ آبی نفتی اسمی بود که حدودا یک قرن بعد برای این طیف رنگ انتخاب شد و کم‌کم در سراسر جهان رایج شد.

آبی نفتی نماد چیست؟

این رنگ را بیشتر به‌عنوان نماد صلح استفاده می‌کنند؛ چون رنگی آرامش‌بخش است. اما در بعضی از کشورها آبی نفتی را نماد قدرت می‌دانند. حس اعتمادبه‌نفس، هوش و ذکاوت، ثبات و اتحاد احساساتی هستند که با دیدن این رنگ به شما منتقل می‌شود.

رنگ آبی نفتی را چگونه در دکوراسیون استفاده کنیم؟

استفاده از این پالت رنگی در دکوراسیون داخلی منزل، در هر بخشی که مدنظر شما باشد، چهره‌ خانه‌تان را کاملا متحول خواهد کرد. استفاده از این رنگ چه در طراحی دکوراسیون چه در چیدمان منزل و چه در وسایل دکوراتیو بستگی به حس و حال شما دارد. اما اگر می‌خواهید فضای منزلتان را با رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی برجسته کنید، بهتر است حداقل در شصت درصد رنگ دیوارها و چیدمان و وسایل منزل و… از این رنگ استفاده کنید.

برای چهل درصد باقی‌مانده بهترین رنگ‌هایی که با این پالت رنگی هماهنگی خوبی دارند سفید، مشکی، طلایی و خردلی هستند. استفاده از آبی نفتی با رنگ طلایی حالتی بسیار لوکس و پیچیده به منزل شما می‌بخشد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید دیوارها را به رنگ آبی نفتی و مبلمان را به رنگ سفید و طلایی انتخاب کنید. اگر دنبال طرح‌های رنگارنگ‌تری هستید، پرده‌ها را صورتی کم‌رنگ و وسایل دکوری را مشکی و طلایی انتخاب کنید.

رنگ آبی نفتی در دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه: هدیه مجله دلتا برای عید فطر شما را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    بسیار مفید👌

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۳۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…