۵ گام مهم برای سلامت گیاهان آپارتمانی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گل‌ها و گیاهان آپارتمانی ظاهری دلچسب به خانه شما می‌بخشند و هوای خانه شما را مطلوب می‌کنند.

سلامت گیاهان آپارتمانی می‌تواند در روحیه شما تاثیری چشمگیر بگذارد. در بهار گیاهان آپارتمانی از خواب برخاسته و با گرم‌تر شدن هوا شروع به رشد می‌کنند. اگرچه این اتفاق خوبی است، اما معنی‌اش این است که گیاه شما نسبت به زمستان نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

بهار همچنین زمان بسیار خوبی برای خانه‌تکانی گیاهان آپارتمانی است. برای فرا گرفتن این اقدامات با ما در دلتامگ همراه باشید.

۵ گام برای حفظ سلامت گیاهان آپارتمانی

اگر برای گیاهان آپارتمانی خود اهمیت قائلید و دوست دارید که آن‌ها نیز از تغییرات بهاری دور نباشند، در راستای سلامت گیاهان آپارتمانی خود دست به کار شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

سلامت-گیاهان-آپارتمانی

۱. گردگیری گیاهان

  • زمستان با بسته شدن پنجره‌ها و درها برای حفظ گرما همراه است و با شروع فصل گرما پنجره‌ها باز می‌شوند که این مسئله باعث خاک گرفتن گیاهان می‌شود.
  • گرد و غبار روی گیاهان نه‌تنها ظاهری نامناسب به آن‌ها می‌دهد بلکه در واقع مانع از جذب نور مورد نیاز آن‌ها برای فتوسنتز می‌شود.
  • گیاهان با برگ‌های پهن را به آرامی با یک پارچه پاک کنید یا حتی می‌توانید آن‌ها را داخل حمام ببرید تا رطوبت و بخار آب گرم روی برگ‌های آ‌ن‌ها بنشیند.
  • اگر گل‌های آپارتمانی شما دارای برگ های کرک‌دار هستند، یک اسفنج نرم بهترین راه برای اطمینان از پاک شدن گرد و غبار از آن‌هاست.

۲. سیراب کردن گیاهان

در ماه‌های سرد سال، گیاهان آپارتمانی به آب نیاز ندارند و زیاد‌‌ه‌روی در آب دادن به آن‌ها می‌تواند منجر به پوسیدگی ریشه‌شان شود. اما روزهای طولانی‌تر و هوای گرم‌تر، زمان خوبی برای افزایش میزان آبیاری گیاهان است.

انواع مختلف گیاهان نیازهای متفاوتی دارند؛ بدیهی است که کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها به آب کمتری نیاز دارند. با یک جست‌وجوی ساده در گوگل می‌توانید از میزان آب مورد نیاز گیاه آپارتمانی خود مطلع شوید و سلامت گیاهان آپارتمانی خود را تضمین کنید.

مطلب پیشنهادی:  کوچک کردن بینی فقط با ۳ خوراکی

۳. تعویض جای گیاهان

بیشتر گیاهان آپارتمانی از آفتاب گرفتن فواید بسیاری می‌برند. قبل از قرار دادن آن‌ها در زیر نور مستقیم خورشید و فراموش کردن آن‌ها، که می‌تواند منجر به سوختگی برگ‌ها شود، مطمئن شوید که در جای مناسبی قرار گرفته‌اند.

سلامت-گیاهان-آپارتمانی

نیاز گیاهان به خورشید از سایه کامل (مانند سرخس)، تا آفتاب کامل (گیاهان چند ساله و بومادران)، متغیر است. نیازهای آن‌ها را بشناسید زیرا آفتاب مستقیم ظهر ممکن است برای همه گیاهان مناسب نباشد.

۴. قلمه زدن

اگر ریشه‌های گیاه شروع به دور زدن لبه گلدان کرده‌اند، وقت آن است که آن‌ها را به گلدان جدیدی منتقل کنید تا فضای بیشتری برای رشد داشته باشند.

از یک چاقوی تیز یا قیچی مخصوص باغبانی برای کوتاه کردن و قلمه زدن آن‌ها استفاده کنید.

۵. هرس کردن

برای تشویق گیاهان به رشد قسمت‌های مرده، گیاه را کوتاه کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پژمرده شدن و برگ‌های سوخته گیاهان می‌تواند تأثیری معکوس روی شادابی شما داشته باشد.

هرس کردن همچنین به جلوگیری از ابتلای گیاهان به بیماری‌ها کمک می‌کند و سلامت گیاهان آپارتمانی را به آن‌ها باز می‌گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

آلپ ایران کجاست؟

اشترانکوه یا آلپ ایران، تکه‌ باشکوه از کوه‌های زاگرس که در شرق استان لرستان و جنوب شرقی شه…