چشمه لادر، چشمه‌ای با آبی همچون دُر

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لابه‌لای پیچ و خم صخره‌های مهیب، آبشاری چون دُر، شما را به تماشا فرا می‌خواند.
چشمه لادر

از جمله جاذبه‌های دیدنی و بسیار زیبای اصفهان چشمه لادر است که در خمینی‌شهر واقع شده است. همراه مجله گردشگری دلتا، این جاذبه دیدنی اصفهان را بیشتر بشناسیم.

تفرجگاه لادر

چشمه لادر مقصد گردشگری بهاری

آب‌وهوای معتدل و مطلوب، چشم‌اندازهای زیبا و به‌یادماندنی، طبیعت کوهستانی و دل‌فریب چشمه لادر در خمینی‌شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان اصفهان تبدیل کرده است. طبیعت این منطقه در عین اینکه کوهستانی است؛ اما بسیار سرسبز و خرم است. گردشگاه چشمه لادر با آب‌نماها و آبشارهایی که توسط این چشمه شکل گرفته‌اند، جذابیت صدچندان یافته است.

سیستم نورپردازی زیبایی نیز در محیط و غارهای موجود در منطقه، اجرا شده تا هرچه بیشتر به جذابیت این تفرجگاه بیفزاید. علاوه بر امکانات مذکور باید به امکانات ورزشی، مثل صخره‌نوردی و مسیر کوه‌پیمایی در آن نیز اشاره نمود.

چشمه لادر کجاست؟

پس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، در میانه جاده خمینی‌شهر به نجف‌آباد، درست در پنج کیلومتری شهرستان زیبای خمینی‌شهر، چشمه‌ای در دل کوه‌های این منطقه واقع شده که به چشمه لادر شهرت دارد. آبشاری از این چشمه زلال و خنک شکل گرفته که مقصد گردشگری این منطقه شده است.

طبیعت اطراف چشمه لادر مساحتی به وسعت سیصد و سی هزار هکتار را در بر می‌گیرد. دسترسی به این مکان تفرجگاهی بسیار راحت و آسان است.

واژه لادر از کجا ریشه گرفته است؟

دره‌ای که دور می‌زند یکی از معانی لادر در گویش محلی ساکنان این خطه از ایران است. زلالی و شفافیت آبی همچون دُر، درحالی‌که از دل صخره‌های سخت می‌گذرد تا به مکان آرامی برسد، علت دیگر نام‌گذاری این چشمه است.

بهترین زمان سفر

درست مانند بسیاری دیگر از چشمه‌های روی زمین، آب این چشمه نیز در فصول سرد سال، یخ می‌زند. اما حتی قندیل‌های شکل گرفته چشمه، در این حالت نیز زیبا و دیدنی هستند. بااین‌وجود بسیاری ترجیح می‌دهند در فصول گرم سال و زمانی که طبیعت اطراف و تفرجگاه منطقه سرسبز و خرم است به بازدید از این چشمه بروند. در فصول پر بارش مانند بهار و پاییز شاهد چند برابر شدن آب چشمه خواهید بود.

چشمه لادر

پیشنهاد مطالعه: مطلب قلعه دراکولا، طعم خون و افسانه تا واقعیت را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۴۱ ب٫ظ

  2. محمد حسین پاکدل نیا

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۶:۱۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…