۳ راه برای فریز کردن پیاز خام

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیاز سرخ‌کرده از محبوب‌ترین و ضروری‌ترین مواد اولیه بسیاری از غذاهای ایرانی است، اما برای سرعت بخشیدن به روند آشپزی می‌توان از این روش استفاده کرد.
روش فریز کردن پیاز خام

پیاز عضو ثابت در غذاهای ما ایرانی‌ها است که به غذا طعم و مزه خاصی می‌دهد؛ اما روند سرخ کردن پیاز ممکن است در مواقعی که با کمبود وقت در آشپزی مواجه هستیم، کمی وقت‌گیر باشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن یک مرحله در سرخ کردن پیاز جلو بیفتید؛ فریز کردن پیاز خام یکی از این روش‌ها است که با استفاده از آن شما همیشه پیاز خرد شده در دسترس دارید.

خواص پیاز خام برای بدن

فواید پیاز خام برای بدن بسیار است  که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ اما هنگام استفاده از پیاز خام، توجه داشته باشید که اگر دچار معده درد با منشا عصبی هستید، در مصرف آن احتیاط کنید.

ضد التهاب: پیاز خام حاوی ترکیباتی مانند کوئرسیتین است که خواص ضد التهابی دارد. این خصوصیت می‌تواند به کاهش التهاب‌ها و درمان برخی از مشکلات مرتبط با التهاب کمک کند.

کمک به سلامت قلب: مصرف پیاز خام به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. پیاز حاوی موادی مانند آلیسین است که می‌تواند به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کرونری کمک کند.

روش فریز کردن پیاز خام

کاهش خطر سرطان: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف پیاز خام می‌تواند به پیشگیری از برخی انواع سرطان کمک کند. آلیسین و سولفورافان موجود در پیاز به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها و ضد‌سرطانی‌ها عمل می‌کنند.

تقویت سیستم ایمنی: پیاز خام می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها را افزایش دهد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش: پیاز حاوی فیبر است که می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کند و مشکلات معده و روده را کاهش دهد.

آنتی‌اکسیدان: پیاز خام حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و کاروتنوئید‌ها است که از خطرات اکسیداسیون سلولی محافظت می‌کنند.

روش‌های فریز کردن پیاز خام

استفاده از پیاز سرخ کرده آماده، راهی مناسب برای دسترسی همیشگی به پیاز است اما این روش، هزینه‌بر بوده و تهیه آن توسط خود شما نیز در منزل زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. راه حل این معضل فریز کردن پیاز خام است؛ برای استفاده از این روش لازم است به شیوه زیر عمل کنید:

مطلب پیشنهادی:  سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن

 فریز کردن پیاز خام

مرحله اول

برای فریز کردن پیاز خام در این روش کافی است پیازها را پوست کنده و به اندازه دلخواه خرد کنید و در کیسه‌هایی به اندازه دلخواه در فریزر قرار دهید. برای استفاده از این پیازها کافی‌ست آن‌ها را در روغن بریزید تا ابتدا آب آن‌ها گرفته شده و سپس سرخ شوند.

روش دوم

جوشاندن و فریز کردن پیازخام؛ برای استفاده از این روش ابتدا قابلمه‌ای آب را روی گاز قرار دهید و بعد از به جوش آمدن، پیازهای خرد شده را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید؛ سپس بعد از اینکه پیازها شیشه‌ای شد، آن ها را به یک کاسه آب سرد و یخ منتقل کنید و بگذارید کمی بمانند و در آخر پیاز را در آبکش ریختید، آن‌ها را با دستمالی مناسب خشک کرده و داخل کیسه فریزر ریخته و به فریزر انتقال دهید.

روش سوم پوره کردن و فریز کردن پیاز خام

در صورت دسترسی به غذاساز، فریز کردن پیاز خام در این روش از باقی روش‌ها آسان‌تر است؛ تنها کافی است پیازها را پوست کنده و در اندازه‌های مناسب و متوسط خرد کنید؛ سپس آن‌ها را درون غذاساز ریخته و پوره کنید و بعد پوره‌ها را در ظرف ریخته و درون فریزر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…