هدیه مجله دلتا برای عید فطر شما

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با تزیین و دیزاین خانه در عید فطر برای کودکان خود خاطره‌ای جذاب و به‌یاد ماندنی بسازید.
تزیین عید فطر

یکی از روزهای مهم برای مسلمانان سراسر جهان، روز عید فطر است به همین دلیل دکوراسیون منزل و تزیین عید فطر برای آنان اهمیت ویژه‌ای دارد. مجله اینترنتی دلتا ضمن اینکه پیشاپیش این روز خجسته را به شما تبریک می‌گوید، چند ایده‌ جذاب برای دکوراسیون منزلتان در این روز خاص به شما هدیه می‌دهد.

عید فطر مبارک

تزیین عید فطر

در بسیاری از نقاط جهان به‌ویژه در کشور ما که مسلمانان سی روز، روزه‌دار ماه رمضان بوده‌اند، عید فطر روزی بسیار خجسته و مبارک است. حتی برای بعضی از اقوام ایرانی عید فطر اصلی‌ترین و مهم‌ترین عید سال به حساب می‌آید. در کشورهایی مانند عربستان، روزهای تعطیل به مناسبت عید فطر، بیشتر از کشورهای دیگر است. اهمیت و جایگاه این روز برای عرب‌ها درست مانند عید و تعطیلات نوروز برای ما ایرانیان و تعطیلات کریسمس برای مسیحیان است.

در روز عید فطر مراسم جشن و سرور توسط مسلمانان به‌پا می‌شود که به شکرانه یک ماه روزه‌داری، عبادت، اطاعت و بندگی خداوند است. بسیاری از مسلمانان در این روز به یکدیگر به‌خصوص به روزه اولی‌ها عیدی می‌دهند. زنان و دختران بر پاها و دستان خود حنا می‌گذارند و زیورآلات و لباس‌های رنگی به تن می‌کنند. حتی مردان به بازی‌های دسته‌جمعی یا رقص‌های محلی می‌پردازند که از سنت‌های مرسوم این روز است. تزیین کوچه و خیابان و خانه، حتی مساجد و سایر اماکن عمومی و برپایی مهمانی‌های خانوادگی در این روز مرسوم است.

المان‌های زیای برای تزیین و دیزاین خانه برای این روز وجود دارد. از جمله وسایلی که برای تزیین عید فطر به کار برده می‌شود، هلال ماه به همراه ستاره است و مسلمانان به‌ویژه اعراب از این عناصر در دکور منزل خود در روز عید فطر بسیار استفاده می‌کنند. فانوس‌های عربی برای نورپردازی همراه ریسه‌های رنگی نیز جذابیت زیادی برای دیزاین این روز دارند.

ترکیب فانوس‌های قدیمی با ریسه‌های روشنایی جدید یک دکور سنتی – مدرن را می‌سازد. همچنین می‌توانید از ریسه‌های مقوایی که روی آن‌ها نوشته عید مبارک برای تزیین دیوارها استفاده کنید. قاب عکس‌هایی که با نام صاحب این ماه و پیامبر زینت داده شده‌اند، بهترین قاب‌ها برای تزیین دکور عید فطر هستند.

برای دیزاین میز می‌توانید از شیرینی‌های باسلق استفاده کنید. به‌جای عیدی‌های معمول می‌توانید با جعبه‌های کادو عید خود را زیباتر کنید. استفاده از رانر با طرح چاپ هلال ماه نو و عبارت‌های عید مبارک و رمضان مبارک را برای تزیین عید فطر فراموش نکنید.

تزیین عید فطر

پیشنهاد مطالعه:این ایده دکوراسیون، آرامش اعصاب را به منزل شما بازمی‌گرداند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

    سلام واقعا ممنون از سایت عالی تون واقعا اطلاعات به روز و عالی هست
    ببخشید میتونم برای پیج دانستنیم از این سایت هم استفاده کنم؟ یا کلا حق نشر نداره؟

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

      اگر اسم منبع رو زیر مطلبتون بنویسید ایرادی نداره.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…