دریاچه خال خالی، بامزه‌ترین جاذبه گردشگری کانادا

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
راز پشت دریاچه شفابخش کانادا با ظاهر عجیبش در چیست؟
دریاچه خال خالی کانادا

دریاچه خال خالی کانادا یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی خلقت است که هرساله گردشگران بسیاری را به منطقه بریتیش کلمبیا می‌کشاند. مجله گردشگری دلتا در این مقاله به معرفی این دریاچه پرداخته است.

جاذبه های گردشگری کانادا

دریاچه خال خالی کانادا کجاست؟

دریاچه‎ خال خالی کانادا یا دریاچه spotted lake پدیده عجیبی است که در یکی از بیابان‌های گرم استان بریتیش کلمبیا بین دو دره اوکاناگان و سیمیکامین قرار گرفته است. هندی‌ها و شمالی‌های کانادا به صورت خصوصی، مالکیت این دریاچه را در انحصار خود دارند.

کلیلوک (Kliluk) نامی بود که ساکنین اولیه این منطقه بر دریاچه خال خالی کانادا گذاشته بودند. مواد معدنی موجود در دریاچه که بومیان منطقه سال‌ها از آن به‌عنوان داروی شفابخش استفاده می‌کردند، علت این نام‌گذاری بوده است.

داستان‌های جالبی در پس تاریخچه دریاچه وجود دارد. یکی از این داستان‌ها می‌گوید زمانی بین دو قبیله بومی این منطقه جنگی به راه می‌افتد اما پس از مدتی جنگ بی‌نتیجه بومیان به توافق و آتش‌بس می‌رسند. آن‌ها به شست‌و‌شوی زخم جنگجویان خود در آب دریاچه می‌پردازند و در کمال تعجب شاهد مداوا، درمان و شفای جنگجویان پس از استفاده از آب دریاچه می‌شوند. از آن پس آب این دریاچه برای آن‌ها بسیار مقدس می‌شود.

خواص درمانی آب دریاچه از کجا می‌آید؟

این دریاچه خالدار دارای غلظت بسیار بالایی از مواد معدنی مختلف مانند سدیم سولفات، کلسیم و منیزیم سولفات است. همچنین غلظت بالایی از هشت ماده معدنی دیگر و دوزهای اندکی از ۴ ماده معدنی مانند تیتانیوم و نقره دارد.

راز پشت خال‌های دریاچه در چیست؟

بیشتر آب دریاچه در اثر گرما در فصل تابستان بخار می‌شود. این عمل باعث می‌شود در سطح دریاچه، لکه‌های بزرگی مملو از مواد معدنی ظاهر شود. بسته به ترکیب مواد معدنی به جا مانده، رنگ این نقطه‌ها سفید، آبی، سبز یا زرد کمرنگ است.

عمدتا این لکه‌ها از منیزیم سولفات تشکیل شده‌اند که در فصل تابستان کریستالی می‌شوند و در اطراف و بین نقطه‌ها گذرگاه‌های بیضی ایجاد می‌کنند.

جالب است بدانید همین خاصیت آب دریاچه سبب شد که در جنگ جهانی اول از مواد معدنی آن برای تولید مهمات استفاده کنند. کارگران چینی، روزانه یک تن نمک از سطح دریچه برداشت می‌کردند و آن را به کارخانه مهمات در شرق کانادا می‌فرستادند.

دریاچه خال خالی کانادا

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا این جزیره نفرین‌ شده است؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…