ترفندهای نظافت یخچال چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترفندهای نظافت یخچال، در زمان کوتاه باعث نظافت یخچال شما شده و عمر آن را افزایش می‌دهد.

ترفندهای نظافت یخچال به شما کمک می‌کند تا در زمانی کم یخچالی تمیز داشته باشید.

یخچال یکی از وسایل ضروری در هر خانه است و نظافت منظم و دقیق آن برای حفظ سلامت و بهداشت خانواده، بسیار مهم است. با دلتامگ همراه باشید تا ترفندهای نظافت یخچال را یاد بگیریم.

ترفندهای نظافت یخچال

ترفندهای نظافت یخچال

۱. نظافت دوره‌ای

نظافت یخچال در چند مرحله زیر، به‌صورت دوره‌ای یکی از ترفندهای نظافت یخچال است که عمر یخچال شما را طولانی  می‌کند.

الف) خالی کردن یخچال:

قبل از شروع به نظافت، باید یخچال را خالی کنید. برای این منظور، محتویات داخل یخچال را در جایی دیگر قرار دهید یا در صورت لزوم به دستگاه خنک‌کننده منتقل کنید.

ب) پاک کردن سطوح داخلی:

با استفاده از محلول شوینده یا محلول آب و سرکه، سطوح داخلی یخچال را پاک کنید. از جمله سطوح قابل پاک‌کردن می‌توان به پلکان‌های یخچال، قفسه‌ها، درب‌ها و ظروف داخلی اشاره کرد.

ترفندهای نظافت یخچال

ج) پاک کردن بخش فریزر:

برای پاک کردن بخش فریزر، محتویات آن را خالی کنید و به دقت سطوح داخلی آن را پاک کنید. در صورت وجود یخ‌های تشکیل شده در فریزر، آن‌ها را با استفاده از یک تیغه نرم و حوله‌ای خشک بردارید.

د)پاک کردن درب‌ها:

درب‌های یخچال معمولاً با باکتری‌ها و ویروس‌ها آلوده می‌شوند. بنابراین، باید به دقت آن‌ها را پاک کنید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

ه) نظافت سطوح خارجی:

برای نظافت سطوح خارجی یخچال، از یک حوله مرطوب استفاده کنید و با دقت سطوح خارجی آن را پاک کنید.

ترفندهای نظافت یخچال

۲. استفاده از مواد ضدعفونی کننده

برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها و ویروس‌ها در یخچال، می‌توانید از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل یا اسپری ضدعفونی کننده استفاده کنید. برای استفاده از این مواد، محتوای یخچال را خالی کنید و سپس داخل آن را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  از کرفس تا موتزارت: عجیب‌ترین روش های تقویت حافظه

۳. جداسازی مواد غذایی

برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی و همچنین جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، بهتر است مواد غذایی را در قسمت‌های مختلف یخچال قرار دهید. به‌عنوان مثال، می‌توانید محصولات گوشتی و ماهی را در قسمت پایین یخچال قرار دهید و سبزیجات و محصولات لبنی را در قسمت بالایی بگذارید.

۴. استفاده از برگ‌های سبز

قرار دادن برگ‌های سبزی مثل نعنا و ریحان برای خوشبو کردن یخچال یکی دیگر از ترفندهای نظافت یخچال است. این برگ‌ها باعث جذب بوی بد و همچنین جلوگیری از تجمع باکتری‌ها می‌شوند.

۵. قرار دادن یخچال در جای مناسب

یکی دیگر از ترفندهای نظافت یخچال به مکان قرار گرفتن یخچال در آشپزخانه مرتبط است. محل قرارگیری یخچال باید خشک و خنک باشد و همچنین فاصله کافی با دیگر ابزارهای خانه داشته باشد.

ترفندهای نظافت یخچال

۶. جایگزینی فیلتر هوا

برای بهترین کارآیی یخچال، بهتر است فیلتر هوا را هر چند ماه یکبار جایگزین کنید. فیلتر هوا باعث جذب بوی بد و همچنین جلوگیری از تجمع باکتری‌ها می‌شود.

با استفاده از ترفندهای نظافت یخچال، می‌توانید بهداشت و کارایی آن را حفظ کنید. همچنین، بهتر است به دقت تاریخ مواد غذایی کارخانه‌ای را چک کنید و مواد منقضی شده را از یخچال خارج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

5 راهکار مفید برای درمان اهمال کاری

درمان اهمال کاری می‌تواند تغییرات بسیار شگفت انگیزی را در زندگی شما به‌ وجود بیاورد. افراد…