قلعه واقعی زیبای خفته کجاست؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این قلعه زیبا شما را یاد افسانه‌های جن و پری کودکی‌تان می‌اندازد.
جاذبه‌های گردشگری آلمان

در لیست جاذبه‌ های گردشگری آلمان، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها منطقه سرسبز و بکر باواریا با قلعه‌های زیبا و جذاب خود است. برای هرکسی که به آلمان سفر می‌کند، دیدار از ایالت باواریا با قلعه‌های اسرارآمیز قرون وسطایی‌اش، همانند رویایی شیرین است. در مجله گردشگری دلتا، این بار به سراغ یکی از زیباترین قلعه‌های جهان خواهیم رفت، با ما همراه شوید.

قلعه نوی شوانشتاین

باواریا کجاست؟

باواریا در واقع وسیع‌ترین ایالت آلمان است که خود آلمانی‌ها به آن بایرن می‌گویند. منظره‌های طبیعی منحصر به فرد، آب و هوای مطلوب، موزه‌ها و قلعه‌های باستانی خیره کننده‌ای که در میان رشته کوه‌های آلپ همچون نگین می‌درخشند، دریاچه‌هایی با آبی زلال و خنک، قله‌های پوشیده از برف، جنگل‌های سرسبز و بکر همگی دست به دست هم داده‌اند تا زیباترین جلوه‌های گردشگری آلمان را بسازند.

این ایالت که در جنوب شرقی آلمان واقع شده مساحتی حدود هفتاد هزار متر مربع دارد. همسایگان شمالی آن ایالت‌های تورینگن و زاکسن و همسایگان غربی آن ایالت‌های هسن و بادن – وورتمبرگ هستند. همچنین کشورهای جمهوری چک از شرق و اتریش از غرب با این ایالت هم مرز هستند.

رودخانه دانوب که بعد از ولگا، دومین رود بلند اروپا است، از شمال شرق ایالت باواریا عبور می‌کند و جنگل‌های باواریا با بیش از ۱۰۰ کیلومتر طول در شمال این رود قرار دارد.

قلعه نوی شوانشتاین، محبوب‌ترین در بین جاذبه های گردشگری آلمان

در بین جاذبه های گردشگری آلمان نام قلعه نوی شوانشتاین (Schloss Neuschwanstein، همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. این قلعه با ظاهر افسانه‌ای‌اش را پادشاه لودویگ دوم به افتخار ریچارد واگنر بنا کرد. لودویگ شاید برای ساخت این قلعه علاوه بر ثروت فراوانش از دولت هم قرض‌های فراوانی گرفت اما در نهایت قلعه‌ای ساخت که سال‌ها بعد از مرگش، همچنان الهام‌بخش فیلمسازان و هنرمندان بسیاری است.

نمای بیرونی قلعه که ظاهری قرون‌وسطایی دارد، یادآور قلعه‌های قصه‌های پریان است و قلعه‌ زیبای خفته در انیمیشن‌ دیزنی از این قلعه الهام گرفته شده است. موقعیت خوب قلعه، مناظر پانورامای جذابی در اطراف آن ایجاد می‌کند. این قلعه با حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بازدیدکننده در سال، یکی از معروف‌ترین قلعه‌های آلمان و حتی جهان است. در بین جاذبه‌های گردشگری آلمان، ساخت این قلعه فانتزی چند تکه با تعدادی دژ، که بعدها الهام‌بخش قلعه‌های معروف پارک والت دیزنی هم شد، از سال ۸۶-۱۸۶۹ به طول انجامید.

جاذبه‌های گردشگری آلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا این جزیره نفرین‌ شده است؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…