ماموریت یافتن فرا زمینی‌ ها در قمرهای یخی مشتری

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سالیان سال است که بشر به‌دنبال نشانه‌های حیات بر روی سیاره‌های دیگر است. حیاتی که می‌تواند حضور فرا زمینی ها در جایی دیگر از کهکشان را به ما ثابت کند.
حیات فرا زمینی ها

فرا زمینی ها اگر وجود داشته باشند، انسان در جهان هستی تنها نخواهد بود. این کشف می‌تواند افق‌های وسیعی در برابر چشمان بشر باز کند. امروز در مجله اینترنتی دلتا از ماموریت فضانوردی می‌گوییم که در جست‌وجوی فرا زمینی ها به مشتری می‌رود.

فرا زمینی ها

کاوشگر JUICE

تا چند روز دیگر، یک کاوشگر به ارزش ۱.۴ میلیارد پوند برای یک ماموریت هشت ساله به فضا پرتاب خواهد شد. این کاوشگر در پی یافتن نشانه‌هایی از حیات و حضور فرا زمینی ها در دیگر سیارات منظومه شمسی است.

اما این فضاپیما به مقصدهایی مانند سیاره مریخ نخواهد رفت و در عوض، به اعماق فضا پرواز و قمرهای یخی مشتری را بررسی می‌کند. با انجام این ماموریت، فصل جدیدی در شکار حیات فرا زمینی ها آغاز خواهد شد.

این کاوشگر قمرهای یخی مشتری که JUICE نام گرفته، به دنبال پاسخی برای این سوال است که آیا در جای دیگری از این منظومه شمسی حیات وجود دارد یا نه.

بزرگ‌ترین ذخایر آب بسیار دور از زمین در مدار سیارات غول‌پیکر مشتری و زحل وجود دارد. Juice اولین ماموریتی است که به طور خاص برای کشف این دنیاهای دورافتاده راه‌اندازی شده است.

اولیویه ویتاسه، دانشمند پروژه این ماموریت می‌گوید: می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا مکان‌هایی در اطراف مشتری وجود دارد که زندگی می‌توانست در آنجا آغاز شود. ما باید جایی با انرژی داخلی و آب مایع پیدا کنیم. در قمرهای یخی مشتری، امکان وجود آب از روی زمین بیشتر به نظر می‌آید.

ایده حیات فرا زمینی ها در قمرهای پوشیده از یخ در چند دهه پیش مضحک به نظر می‌رسید. اما با اکتشافاتی که در زهره و مریخ اتفاق افتاد، راه برای مطالعه باز شد. بعدتر فضاپیمایی که زهره و مریخ را بررسی می‌کرد ثابت کرد که دمای سطح زهره ۴۷۵ درجه سانتیگراد است، به اندازه‌ای که سرب را ذوب ‌می‌کند.

همچنین دانشمندان در مورد مریخ نیز به این نتیجه رسیدند که میلیاردها سال پیش اتمسفر و آب‌های سطحی خود را از دست داده است. بنابراین تلاش‌ها برای یافتن فرا زمینی ها تا آن زمان ناموفق بود.

قمرهای مشتری

قمرهای یخی مشتری

تا وقتی‌که کاوشگران ایالات متحده به این کشف مهم دست یافتند که سه قمر اصلی مشتری به نام‌های گانیمد، کالیستو و اروپا، سیاراتی یخی هستند. سیاراتی یخی که در آن‌ها اقیانوس‌های وسیعی از آب مایع وجود دارد که از پیش‌نیازهای اساسی حیات است.

در نتیجه این امکان دوباره مطرح شد که فرا زمینی ها در سیارات یخی مشتری وجود داشته باشند.

نیل دگراس تایسون، ستاره‌شناس آمریکایی درباره این قمرهای یخی می‌گوید: اگر مکان دیگری برای یافتن حیات وجود داشته باشد، اینجاست.

اکتشافی که فضانورد JUICE به دنبال آن است، هشت سال به طول می‌انجامد.

این مطالعه را درباره احتمال حضور فرازمینی ها در سیارات یخی مشتری بررسی خواهد کرد. فقط کافی است ۸ سال منتظر بمانید تا از حضور فرا زمینی ها مطمئن شوید.

فرا زمینی ها

پیشنهاد مطالعه: اقیانوسی عظیم مدفون در زمین را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۶ ب٫ظ

    چقدر جالب میشه بفهمیم ،مطالبتون عالین

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

      ممنون که می‌خونید.

      پاسخ

    • یاری

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

      ۹۰ساله ها هم دلتا را می خوانند نا بی‌اطلاع و ندانسته از دنیا نروند

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…