۵ خوراکی که مانع کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌شوند

۸
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه، اغلب ما به رژیم‌های غذایی متوسل می‌شویم اما شاید بهتر باشد در رژیم غذایی لاغری از خوردن بعضی خوراکی‌ها اجتناب کنیم.
کاهش وزن در مدت زمان کوتاه

کاهش وزن در مدت زمان کوتاه، رویای همه کسانی است که از اضافه وزن رنج می‌برند. کسانی‌که تحت رژیم‌های غذایی کاهش وزن هستند، اصول اولیه را می‌دانند و از فست‌فود، غذاهای چرب و شیرینی اجتناب می‌کنند.

اما با همه این‌ها بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسند که روند کاهش وزن آن‌ها مطلوب نیست. کارشناسان می‌گویند این اتفاق ممکن است به‌دلیل مصرف تعدادی از خوراکی‌ها اتفاق بیفتد. در مجله اینترنتی دلتا از این خوراکی‌ها سخن خواهیم گفت.

پیشنهاد کارشناسان برای بالا رفتن سرعت کاهش وزن

یکی از متخصصان تغذیه به دیلی‌میل گفته است که اگرچه برخی از غذاها ممکن است گزینه‌های ایده‌آلی برای کاهش وزن به نظر برسند (مثل غذاهای ارگانیک و گیاهی) اما ممکن است باعث شوند که اشتهای شما زیاد شود یا کمی بعد دوباره احساس گرسنگی کنید.

دکتر کارولین ویلیامز می‌گوید: مهم‌ترین اصل، احساس سیری است. میوه‌های خشک ممکن است گزینه‌های خوبی به نظر بیایند، اما خوردن میوه خشک به تعداد کم، شاید آسان نباشد.

انتخاب شیر بادام به جای شیر گاو نیز یک گزینه وسوسه‌انگیز است زیرا کالری کمی دارد، اما قند افزودنی بالایی دارد و فاقد پروتئین‌های ضروری است.

خوراکی‌هایی که مانع کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌شوند کدامند؟

۱. اسموتی‌ها

این نوشیدنی‌های پر طرفدار در نگاه اول جایگزین مناسبی برای جذب ویتامین‌ میوه‌ها و سبزیجات برای کسانی‌ هستند که به دنبال کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌گردند.

اما اسموتی با موادی مانند کره بادام زمینی، شیر و موز می‌تواند بیش از ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری داشته باشد و این میزان از کالری مقدار زیادی از کالری روزانه شما را به خود اختصاص می‌دهد.

کاهش وزن در زمان کوتاه

کارشناسان تغذیه اسموتی‌های مناسب‌تری برای کسانی‌که به دنبال کاهش وزن در مدت زمان کوتاه هستند، پیشنهاد می‌کنند:

از اسموتی‌های خانگی با موادی مانند ماست یونانی، کره بادام، انواع توت‌ها، اسفناج و دانه کتان استفاده کنید تا علاوه‌بر تامین ویتامین‌های مورد نیاز در زمان رژیم لاغری، کالری زیادی مصرف نکرده باشید.

۲. میوه‌های خشک

میوه‌های خشک میان‌وعده‌هایی آسان برای بیرون از خانه هستند، اما برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه بهتر است میوه را تازه مصرف کنید.

اگرچه میوه‌های خشک از تمام ویتامین‌های میوه‌های تازه برخوردارند اما نسبت به میوه تازه کالری بیشتری دارند.

به‌عنوان مثال، یک فنجان زردآلوی خشک بیش از ۳۰۰ کالری دارد، در حالی‌که یک فنجان زردآلوی تازه فقط ۷۹ کالری دارد.

کاهش وزن در زمان کوتاه

همچنین قند میوه‌های خشک از میوه تازه بالاتر است و مصرف آن فقط در مقدار بسیار کم و برای بالا بردن قند خون توصیه می‌شود.

توجه داشته باشید که وقتی میوه می‌خورید، یک تکه میوه می‌خورید. اما زمانی که میوه خشک می‌خورید، چندین تکه از آن مصرف می‌کنید و قند زیادی وارد خون شما خواهد شد.

۳. پنیرها

پنیر منبعی مناسب از کلسیم و پروتئین و همچنین ویتامین‌های A و B12 است و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پنیر برای سلامتی بسیار مفید است. مطالعه‌ای در مجله بریتانیایی تغذیه نشان داد که لبنیات تخمیر شده مانند ماست و پنیر تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد.

همچنین می‌دانیم که پنیر خاصیت ضد التهابی دارد.

کاهش وزن در زمان کوتاه

اما این ماده غذایی جذاب می‌تواند برنامه کاهش وزن در مدت زمان کوتاه را مختل کند. به‌عنوان مثال، یک اونس پنیر پارمزان بیش از ۱۰۰کالری و ۷ گرم چربی دارد، در حالی‌که همان وعده پروتئین کم چربی مانند مرغ، یک سوم آن کالری دارد.

به گفته کارشناسان مصرف پنیر مانع از کاهش وزن می‌شود، زیرا در نهایت چربی و کالری بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌کنید به بدن شما می‌رسانند.

۴. آب‌میوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی

به گفته کارشناسان آب‌میوه بیشترین اختلال را در روند کاهش وزن در مدت زمان کوتاه ایجاد می‌کند.

یک لیوان آبمیوه به‌طور متوسط ۳۰ گرم قند دارد، تنها ۵ کالری کمتر از یک لیوان نوشابه.

کاهش وزن در مدت زمان کوتاه

علاوه بر این، یک فنجان آب پرتقال بیش از ۱۰۰ کالری دارد، در حالی‌که یک پرتقال تازه فقط ۶۲ کالری دارد. یک فنجان آب پرتقال به اندازه یک پرتقال سیر کننده نخواهد بود. به گفته کارشناسان با مصرف آبمیوه‌های طبیعی نه تنها سیر نخواهید شد بلکه کالری بیشتری نسبت به میوه دریافت خواهید کرد.

۵. سالادهای رستورانی

کارشناسان معتقدند اگر سالاد را ساده مصرف نمی‌کنید، بهتر است به جای آن از ساندویچ استفاده کنید. سالادهای رستوران‌ها و سالادبارها بیشترین خطر را برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه دارند.

حتی اگر فکر می‌کنید در خانه سالاد پر و پیمانی درست می‌کنید، باید بدانید که همچنان از سالادهای رستورانی کم‌کالری‌تر مصرف کرده‌اید.

با این حال، سس یکی از بزرگ‌ترین موانع کاهش وزن در مدت زمان کوتاه است. ما همیشه فکر می‌کنیم که با خوردن سالاد وعده سالمی انتخاب کرده‌ایم، اما اگر سالاد را با سس استفاده کنید، بیراهه رفته‌اید.

سالاد

کالری یک سالاد ساده در صورتی‌که با سس یا پنیر مصرف شود می‌تواند به ۱۰۰۰ کالری برسد. اگر سالاد بدون سس را نمی‌پسندید بهتر است، سبزیجات را جایگزین آن کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان چربی سوزی را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

    بسیار مفید👌

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  3. مریم

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۲:۲۲ ق٫ظ

    خیلی ممنون

    پاسخ

  4. عاطفه

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

    مرسی از شما 🙏🌹

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۴۶ ب٫ظ

    بسیارعالی وکاملا درسته🙏

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

      تشکر از حضور شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…