چرا شنیدن اظهارات قاتل سریالی برای افراد هیجان انگیز است؟

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دیدن فیلم‌هایی با مضمون قاتل سریالی، قتل های سریالی و از این قبیل، به خصوص فیلم های واقعی درخصوص قتل های سریالی علاقمندید؟! بی‌شک دلیلی علمی برای این علاقمندی وجود دارد که به روان شما مربوط است!
قاتل سریالی

شنیدن اظهارات قاتل سریالی، به شکل غیرقابل باوری برای مردم جذاب است و تمایل دارند که از تمام زوایای آن اتفاق باخبر شوند. به‌عبارتی، افراد به‌شدت مایل‌اند بدانند که چرا یک فرد به چنین کار وحشیانه‌ای دست زده است. اما دلیل این تمایل و دنبال کردن اظهارات قاتل زنجیره ای یا فیلم‌هایی با مضمون قتل های زنجیره ای چیست؟ تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بیشتر مردم برای شنیدن چنین اخباری از خود تمایل نشان می‌دهند و تمام مسیر را دنبال می‌کنند؟

در این مقاله از مجله اینترنتی دلتا پیام به دلایل علاقه‌مندی افراد به شنیدن گفته‌های قاتل سریالی یا دیدن فیلم‌هایی با مضمون قتل‌های خاموش پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید!

انسان، متجاوز است؟

انسان، متجاوز است؟

انسان هم مانند حیوان متجاوز است؛ با این تفاوت که حیوانات، به‌شکلی غیرارادی متجاوز و یورش‌بر هستند؛ اما انسان‌ها به شکل پیش‌گیرانه و آینده‌نگرانه‌ای مهاجم‌اند. به همین دلیل، انسان‌ها به‌گونه‌ای تکامل یافته‌اند که در خصوص انگیزه‌های افراد خطرناک، به‌خصوص قاتل سریالی، بسیار کنجکاوند؛ چراکه اظهارات افراد خطرناک، پنجره‌ای به درون ذهن اوست که از ورای آن می‌توان به انگیزه‌های او پی برد و درباره قتل های زنجیره ای رخ داده، با جزئیات اطلاعات کسب کرد.

اولین سوالی که پس از قتل سریالی به ذهن مردم می‌رسد چیست؟

قتل های سریالی

جالب است بدانید زمانی که حجمی از اخبار با تیترهای قاتل سریالی پوشش داده می‌شود، اولین سوالی که به زبان مردم می‌آید این است: «چرا؟» شما در ابتدا  نمی‌خواهید بدانید که مجازات قانونی این فرد چیست؛ چرا که از نظرتان، هیچ راه گریزی برای شخصی که افراد را به قتل رسانده است وجود ندارد.

هیچ‌کس نمی‌پذیرد که بهانه معقولی برای فردی که در مدرسه، راه رفته و کودکان را به رگبار بسته، وجود داشته است. شما فقط می‌خواهید طرز فکر، اندیشه‌ها و باورهای چنین شخصی را بدانید؛ بنابراین، بزرگ‌ترین سوال‌تان این است؟ «انگیزه قاتل؟!»

دلیل کنجکاوی افراد به شنیدن اظهارات قاتل سریالی؟

قتل های زنجیره ای- سریالی

افراد برای شنیدن اظهارات قاتل سریالی و اندیشه‌ای که پشت قتل‌هایش وجود داشته است، به‌شدت کنجکاو هستند، حتی اگر این بیانات بسیار منزجرکننده و دردناک باشد. دلیل این تمایل شدید، کشف گوشه‌های پنهان ذهن قاتل سریالی و نحوه عملکرد او در قتل های زنجیره ای اوست. افراد در چنین وضعیتی می‌توانند به نکاتی برسند که پیش از این به آن توجه نداشته‌ و به‌سادگی از کنار آن عبور می‌کرده‌اند.

به عبارتی، نیاز است که افراد، نشانه‌های رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه را بشناسند تا بتوانند برای مقابله با آن‌ها و دفاع از خود آماده باشند. شاید به همین دلیل است که داستان‌های جنایی واقعی در خصوص قاتل زنجیره ای و قتل های زنجیره ای، بسیار محبوب هستند.

بنابراین، مهم‌ترین دلیل علاقه‌مندی افراد برای شنیدن اظهارات چنین شخصی، کشف نقاط ذهنی افراد اینچنینی است؛ چرا که می‌تواند در شرایط مشابه برای آن‌ها اتفاق بیفتد و جانشان را به خطر بیندازد.

برخی از مهم‌ترین مزایای شنیدن اظهارات قاتل سریالی

انگیزه قاتل سریالی

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما شنیدن اظهارات قاتل سریالی، هرچند وحشتناک و منزجرکننده، می‌تواند انگیزه‌ها و استدلال او را به روشنی نشان دهد و مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • شناخت راه‌های آسیب دیدن و مورد تهاجم قرار گرفتن؛
  • گردآوری اطلاعاتی برای احتیاط بیشتر در شرایط مشابه و مقابله با آن؛
  • شناخت قسمت تاریک‌ انسانی که در سایه‌ها پنهان است؛
  • دوری کردن از افرادی که نشانه‌هایی از خشونت و رفتارهای تهاجمی در آن‌ها قابل مشاهده است؛
  • احتیاط بیشتر در برقراری ارتباط با افراد، حتی با ظاهری آرام و موجه.

اظهارات قاتل سریالی

سخن آخر

ارتباط برقرار کردن با افراد ناشناس، می‌تواند خطرهای متفاوتی را نیز برای ما به همراه داشته باشد. پس لازم است بدانیم که باید در هر شرایطی محتاط عمل کنیم و به سادگی به افراد اعتماد نکنیم. ما به خواندن اظهارات قاتل سریالی یا فیلم‌هایی با محتوای قتل ‌های زنجیره ای علاقه‌مندیم؛ چراکه می‌توانیم به نشانه‌هایی برای محافظت خود از خطر دست پیدا کنیم. در این مقاله از مجله اینترنتی دلتا پیام به دلایل تمایل افراد به شنیدن اظهارات قاتل سریالی پرداختیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه :  بیش فعالی (ADHD) چیست؟ این بیماری، زندگی شما و کودکتان را عذاب‌آور می‌کند! و مراحل کنترل خشم در رابطه چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…