آبشار نفس‌گیر پله‌ای ایران

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشارهای اعجاب‌انگیز در طبیعت بکر و جنگل‌های بی‌نظیر غرب ایران
آبشار نای انگیز

استان لرستان را بیشتر با طبیعت شگفت‌انگیز و زیبایی‌های بی حدش  می‌شناسند. در این بین آبشار نای انگیز تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این استان زیبا است. مجله گردشگری دلتا در این مقاله سفری به جنگل‌های زیبای لرستان خواهد داشت.

آبشار نای انگیز کجاست

آبشار نای انگیز ، حیرت‌انگیزترین آبشار ایران

در جنوب شرقی استان لرستان، روستای زیبایی به نام نای انگیز وجود دارد. تنها چند کیلومتر بعد از گذر از این روستا به جنگل نای انگیز جنگلی سر سبز و بکر در دامنه رشته‌ کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس می‌رسید. در دل این جنگل بکر آبشارهای متعددی مخفی شده است که یکی از حیرت‌انگیزترین آنها، آبشار نای انگیز است.

این آبشار نقطه منحصر به فرد جنگل نای انگیز است که در دل رشته کوه‌های هشتاد پهلو قرار گرفته است. آبی زلال از عمق سفره‌های آب زیرزمینی برای خلق این آبشار خارج می‌شود، که باید سفری بیست متری را طی کند تا به صخره‌ای با شیب تند برخورد و آبشارهای پله‌ای زیبایی را شکل دهد.

اگر به کوهنوردی علاقه‌مند هستید می‌توانید با عبور از کوه‌های اطراف به سرچشمه اصلی این آبشار زیبا برسید. آبی که دل صخره‌های سخت و کوه‌های خشن زاگرس را شکافته و در طول مسیرش آبشارهای پله‌ای بی‌بدیلی را به وجود آورده، زیبایی این منطقه را صد چندان کرده است.

زیبایی خارق‌العاده این منطقه مدیون ریزش پله پله‌ای آب است، درحالی‌که در میان چشم‌اندازهای فوق‌العاده جنگلی جریان یافته است. این آبشارها با شکافتن سنگ‌های سخت حوضچه‌هایی را به وجود آورده‌اند که به مکانی عالی برای شنا تبدیل شده‌اند. تمامی این‍ها دست به دست هم داده‌اند تا گردشگران زیادی به‌خصوص در ماه‌های گرم سال راهی این منطقه از ایران شوند.

آبشار نای انگیز

آبشار سفید آب هم یکی دیگر از آبشارهای بی‌نظیر شکل گرفته در دل این جنگل است. همه این آبشارهای زیبا در نهایت به رودخانه سزار خواهند ریخت. آب آبشار نای ‌انگیز پس از پیمودن مسیری در سمت شرق به رودخانه سزار می‌ریزد.

در مسیر این رود آبشارهای فراوان دیگری نیز به چشم می خورد که به آبشارهای سرکانه معروف هستند. مسیر آبشارها از خط الرأس در منطقهٔ نای انگیز آغاز می شود و به سمت دامنه ادامه پیدا می‌کند. این آبشارها در مسیر عبور رودخانه ترس گریت به طرف رودخانه سزار بر اثر عبور از ناهمواری‌های منطقه و مسیر عبور رودخانه ترس بوجود آمده ‌است.

با تمام این تفاسیر، پوشش گیاهی بکر و متنوع این منطقه خود به تنهایی بسیار جالب توجه و جذاب است. اطراف آبشار پر از درخت‌هایی است که زیبایی خیره کننده‌ای به این منطقه بخشیده‌اند و سایه خنکی که به واسطه درخت‌ها به وجود آمده بسیار فرح بخش است. پوشش گیاهی و درختان منطقه و روستای نای انگیز به طبیعت استان مازندران شباهت بسیار دارد. به همین خاطر این روستا به رامسر استان لرستان معروف است.

3 7 آبشار نفس‌گیر پله‌ای ایران

پیشنهاد مطالعه: مطلب مدرسه کوردن بلو استانبول را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  2. میثم ذوالفقاری

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۰۹ ق٫ظ

    زیبا و عالی 😍

    پاسخ

  3. میثم ذوالفقاری

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۰۶ ق٫ظ

    زیبا و عالی 🙂

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

    خدایاشکرت به خاطر این همه زیبایی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و ممنونیم از حضورتون🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۰۸ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  6. عاطفه

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    چقدر بکر و قشنگ 👍

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۲۶ ب٫ظ

      😍😍😍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…