روشی آسان برای تهیه وافل خانگی روی گاز

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از طرفداران وافل باشید. در غیاب وافل‌ساز می‌توانید با دستور پختی آسان برای تهیه وافل خانگی روی گاز، صبحانه یا میان‌وعده مورد علاقه‌تان را داشته باشید.

وافل صبحانه‌ و میان‌وعده‌ای ایده‌آل است که می‌توان آن را همراه با میوه‌ها و تاپینگ‌های مختلف سرو کرد. طرز تهیه وافل برای کسانی‌که وافل‌ساز در خانه دارند، کاری بسیار آسان است. اما اگر از وافل‌دوستانی هستید که مشتاق تهیه وافل خانگی روی گاز هستید، با ما در دلتامگ همراه شوید.

تهیه وافل خانگی

مواد لازم برای تهیه وافل خانگی روی گاز

  • آرد:۱ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • شکر: ۱/۴ پیمانه
  • عصاره وانیل به مقدار لازم
  • جوش شیرین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • شیر کره‌ای (باترمیلک): ۱ لیوان
  • کره (آب‌شده): ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

وافل خانگی

طرز تهیه وافل خانگی روی گاز

مرحله اول: تهیه خمیر

برای شروع، زرده تخم مرغ را هم می‌زنیم. سپس شکر را افزوده و مخلوط حاصل را به‌خوبی هم می‌زنیم. بعد از این‌که به خوبی مخلوط شد، کمی وانیل اضافه می‌کنیم. سپس جوش شیرین را درون ظرف می‌ریزیم تا رنگ وافل ما طلایی شود.

زمانی‌که همه مواد را اضافه کردیم، یک لیوان شیر (ساده،کره‌ای یا باترمیلک) به خمیر وافل اضافه می‌کنیم. بعد از هم زدن مخلوط، کره آب شده را داخل ظرف می‌ریزیم و مجدد هم می‌زنیم.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد جامد وافل

در این مرحله از تهیه وافل خانگی ابتدا الک و سپس اضافه کنید. آرد گندم را به همراه بیکینگ پودر داخل الک بریزید. همزمان، آرد و بیکینگ پودر را داخل الک با یکدیگر به‌آرامی مخلوط کنید. بعد از این‌که آرد و بیکینگ پودر با یکدیگر مخلوط شدند، آن‌ها را الک کنید و داخل ظرف خمیر وافل بریزید. در این مرحله نباید خمیر را بیش از اندازه هم بزنید، چراکه با این کار، وافل شما به طعم مطلوب خود نخواهد رسید.

مرحله سوم: هم زدن سفیده تخم مرغ

در این مرحله از طرز تهیه وافل خانگی باید سفیده تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید تا پف کند و به رنگ سفید یکدستی برسد.

مطلب پیشنهادی:  قاتل خاموش روان شما چیست؟

مرحله چهارم: اضافه کردن سفیده به خمیر وافل

بعد از این‌که سفیده تخم‌مرغ را هم زدید، در ادامه آن را داخل خمیری بریزید که در مرحله دوم تهیه کردید و مخلوط حاصل را به‌آرامی هم بزنید. زمانی‌که

ظاهری یکدست پیدا کرد، می‌توانیم به مرحله آخر پخت وافل خانگی روی گاز برویم.

مرحله آخر: پخت وافل خانگی روی گاز

در این مرحله از طرز تهیه وافل خانگی باید قالب وافل را روی گاز گرم کنید. اگر خمیر وافل را مستقیم روی قالب وافل‌ساز بریزید، در نهایت، به کف ظرف می‌چسبد. برای همین، می‌توانید با استفاده از قلم‌موی سیلیکونی یا اسپری روغن، قالب را چرب کنید. اگر از قالب‌های وافل سیلیکونی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد نیازی به این کار نداشته باشید اما وافل شما طعم بهتری خواهد داشت.

بعد از چرب کردن قالب وافل‌ساز، خمیر وافل را به آن اضافه کنید. خمیر وافل را خوب در داخل قالب پخش کنید و در ظرف را ببندید. در طرز تهیه وافل خانگی روی گاز معمولا پیشنهاد می‌شود که بعد از بستن در ظرف، آن را در همان لحظه برگردانید تا شکل نهایی وافل شما بهتر باشد. از هر روشی که استفاده کنید، بعد از گذشت ۲ دقیقه، ظرف را برگردانید. زمانی‌که وافل طلایی‌رنگ شد، می‌توانید آن را از فر خارج کنید.

وافل خانگی

بسته به ذائقه خود می‌توانید وافل را همراه با عسل، کره، بادام‌زمینی، موز، توت فرنگی، انواع میوه یا خامه، شکلات صبحانه و بستنی سرو کرده و  نوش جان کنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    25 فروردین 1403 در 4:47 ب.ظ

    عالییییی

    پاسخ

  2. ناشناس

    25 فروردین 1403 در 4:48 ب.ظ

    بی نظیره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

آلپ ایران کجاست؟

اشترانکوه یا آلپ ایران، تکه‌ باشکوه از کوه‌های زاگرس که در شرق استان لرستان و جنوب شرقی شه…