ترفندهای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رسیدن فصل بهار، گیاهان آپارتمانی شروع به بیدار شدن از خواب زمستانی می‌کنند. زمان آن فرا رسیده است که با مراقبت از آن‌ها کمک کنید تا بیدار شوند.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

بدون شک هر گیاه شیوه خاص نگهداری خود را دارد، اما به‌طور کلی مواردی وجود دارد که باید برای نگهداری از گیاه خود آن‌ها را دنبال کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش‌های نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار می‌پردازیم.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

در ادامه چندین نکته مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار ارائه شده است.

تعویض گلدان

وقتی گیاهان شما در فصل بهار از خواب زمستانی بیدار می‌شوند در چند ماه اول رشد می‌کنند. به همین دلیل حالا وقتش است گلدان را تعویض کنید تا هم فضای رشدشان بیشتر باشد و هم اینکه کود و مواد مغذی دریافت کنند. پس گیاه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا فقط باید به آن کود بدهید یا گلدان را تعویض کنید. یادتان باشد گلدان جدید نباید از گلدان قبلی خیلی بزرگ‌تر باشد.

تغذیه گیاهان از روش‌های نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

در فصل زمستان با به خواب رفتن گیاهان لازم نیست به آن‌ها کود بدهید چون احتمال دارد بسوزند. اما با فرا رسیدن بهار گیاه شما به انرژی نیاز دارد. می‌توانید از کودهای مایع یا جامد استفاده کنید. بهتر است دستورالعمل روی بسته را دنبال کنید و می‌توانید کود را از مقدار توصیه شده بیشتر استفاده کنید.

هرس کردن گیاه

گاهی اوقات گیاهان ما زمستان را دوست ندارند. اغلب گیاهان آپارتمانی از مناطق گرمسیری می‌آیند و وقتی در خانه قرار می‌گیرند ممکن است ریتم رشدشان تغییر کند. ممکن است برگ‌های‌ آن‌ها زرد شده یا پلاسیده شوند. پس فصل بهار موقع خوبی است تا از شر این قسمت‌ها خلاص شوید. از آنجایی که حالا به دوره رشد جدیدی وارد می‌شوند، پس زمان خوبی است تا گیاه را هرس کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این فرش شیک را در خانه بدوزید! +ویدیو سر بزنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

نظافت بهاره از روش‌های نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

به‌جز نگهداری و هرس کردن گیاه باید آن را تمیز کنید تا سطح برگ برای دریافت نور تمیز باشد و در کار فتوسنتز یا تنفس گیاه مشکل ایجاد نشود. با دستمال نم‌دار دو طرف برگ را تمیز کنید. اگر می‌خواهید کار را سریع‌تر انجام دهید می‌توانید مستقیما آن را زیر دوش نگه دارید تا خوب تمیز شود. فقط مراقب باشید که فشار آب زیاد نباشد تا گیاه آسیب نبیند. (گیاهان ساکولنت و کاکتوس را زیاد خیس نکنید.) پس از اینکه برگ‌ها تمیز شدند با روغن‌های مفید مانند روغن درخت چریش آن را تمیز و چرب کنید. در این صورت‌ها برگ‌ها سالم و براق می‌شوند.

تغییر جای گلدان بر اساس نیاز به نور و دما

بسته به خانه‌تان می‌توانید کمی جای گلدان را عوض کنید. آیا گلدان‌های گرمسیری را کنار پنجره گذاشته‌اید؟ یا شاید لازم باشد آن را کمی از پنجره دور کنید. آیا گیاه یشم را در گوشه اتاق گذاشته‌اید تا در دمای پایین بماند و گل بدهد؟

حالا وقتش رسیده به نیازهای گیاه توجه کنید. پنجره‌های جنوبی و غربی در روزهای بلند نور بیشتری دریافت می‌کنند. پس گیاهان کاکتوس و ساکولنت را در آنجا قرار دهید. به دمای شب هنگام هم توجه کنید. حتی می‌توانید برخی از گیاهان را به بالکن خانه ببرید تا رشدشان بیشتر شود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتاق نشیمن شما به این وسایل نیاز دارد! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۹ ب٫ظ

    درود بر شما. عالی و مفید . ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…