تنها در یک ساعت میز پذیرایی نوروز را بچینید!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پذیرایی در عید نوروز از آن کارهایی است که اگر تکنیک و ترفند آن را بلد باشیم، می‌تواند به راحتی آب خوردن انجام شود.
آداب پذیرایی در نوروز

آداب پذیرایی در نوروز موضوعی است که در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا قصد داریم به آن بپردازیم. قبول دارید که هیچ چیز بهتر از رعایت کردن آدابی که راحتی میزبان و مهمان را فراهم می‌کند، نیست؟

آداب پذیرایی در نوروز

در ادامه از تکنیک‌ها و ترفندهایی پرده برمی‌داریم که به شما کمک می‌کند پذیرایی و میزبانی لذت‌بخش‌تر، راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشید.

نکاتی برای پذیرایی راحت و بی‌دردسر در عید نوروز

  • مهم‌ترین نکته در پذیرایی عید نوروز فکر کردن به راحتی خودتان و بعد مهمانان است. کمال‌گرایی را کنار بگذارید و کار را برای خود و مهمانان سخت نکنید.
  • موثرترین راه‌حل برای جلوگیری از رفت و آمد دائمی، گشتن به دنبال ظروف و خسته شدن از پذیرایی در عید، استفاده از میز پذیرایی عید نوروز است که سفره پذیرایی از مهمانان روی آن پهن و تمام وسایل از قبل روی آن چیده می‌شود.
  • یک قوری یا کتری پذیرایی روی میز قرار بدهید. به این شکل می‌توانید چای، دمنوش یا حتی قهوه را هم سرو کنید و به مهمانان عزیز خود حق انتخاب بدهید. هر کسی که تمایل داشته باشد، چای یا دمنوش بنوشد، خودش دست به کار می‌شود و جلوه‌ای باشکوه‌تر هم به دورهمی شما داده می‌شود.
  • بیشتر از تعداد مهمانان روی میز فنجان، کارد، چنگال و پیش‌دستی قرار بدهید. با رعایت این نکته از شارژ کردن و شست‌وشوی این وسایل پذیرایی راحت می‌شوید و فرصت بیشتری دارید تا با مهمانان خود وقت بگذرانید.
  • درست کردن شیرینی خانگی، کیک یا کاپ‌کیک وقت چندانی لازم ندارد، پودرهای آماده این کار را راحت‌تر هم کرده‌اند. عطر بهشتی را در خانه پراکنده می‌کند و این عطر حس و حال دورهمی شما را چند برابر می‌کند.
  • اگر تصمیم دارید که در پذیرایی عید نوروز از آجیل استفاده کنید، یکی از بهداشتی‌ترین کارها این است که انواع آجیل‌ها را از هم سوا کرده و هر یک را در ظرفی جداگانه بریزید. هدف این است که آجیل‌ها دستمالی نشوند و هر آنچه که مهمان تمایل دارد، انتخاب و خورده شود.

برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب ۷ مدل شیک و جذاب پرده چین‌دار، برای اتاق پذیرایی سر بزنید.

آداب پذیرایی در نوروز

چیدمان میز عید در سریع‌ترین زمان از آداب پذیرایی در عید نوروز

پیش از هر کاری باید تصمیم بگیرید که قرار است میز شما چهره‌ای مدرن، مینیمال یا ساختارشکنانه داشته باشد یا برعکس کاملا سنتی و ایرانی طراحی شود. هر یک از این موارد در جای خود بسیار شکیل و زیبا خواهد بود.

  • در طراحی مینیمال رومیزی انداخته نمی‌شود، تمام اجزا و ظروف در ساده‌ترین حالت ممکن به کار می‌روند، رنگ‌ها عموما خنثی (سفید یا خاکستری) هستند و ظروف اندازه‌ کوچکی دارند.
  • برای اینکه جلوه‌ مدرن‌تری به چیدمان‌ منزل بدهید، از یک ظرف با رنگی متفاوت در چیدمان خود استفاده کنید. مثلا ظرف‌هایی با رنگ شاد را روی رومیزی خاکستری یا سفید بچینید.
  • چیدمان سنتی بیشتر به عناصر فرهنگی و ایرانی تکیه دارد. پس در چیدمان سنتی، از ظرف‌های لعابی و حاوی طراحی‌های بصری ایرانی بیشتر استفاده می‌شود و رنگ و بافت رومیزی در تناسب کامل با همان ظروف است.
  • از گل و گیاه روی میز مهمانی غفلت نکنید، چرا که جلوه و حس دلپذیری به میز پذیرایی شما می‌بخشد.
  • علاوه بر گل‌های فصلی، سبزه هفت سین و گیاهان حتما از گل سنبل استفاده کنید که نمادی از باروری و رسیدن فصل بهار است. می‌توانید تمام سنبل‌ها را یک رنگ انتخاب کنید یا با رنگ‌های متفاوت جلا بیشتری به تزئینات میز پذیرایی بدهید.
  • استفاده از شمع‌های معطر و زیبا یک تکنیک کاربردی است تا شکوه و روح بیشتری به اتاق نشیمن بدهید.

آداب پذیرایی در نوروز

پیشنهاد مطالعه: مطلب این فرش شیک را در خانه بدوزید! +ویدیو را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۰۵ ق٫ظ

    وااااای عالی بود وکاربردی مرسی 🙏🙏چقدر باخوندن این مطلب پذیرایی برام راحت شد🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

      چه خوب و خوشحالیم که دوست داشتید💕😍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…