بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل کجاست؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون منزل، تاثیر زیادی بر روحیه و شادی اعضای خانواده دارد. کارشناسان می‌گویند چیدمان نامناسب منزل، می‌تواند باعث تشویش، استرس و حتی افسردگی شود.
بهترین مکان قرارگیری میز تلویزیون

تلویزیون، یکی از اصلی‌ترین وسایل زندگی و به‌نوعی نقطه ثقل منزل است. معمولا افراد وقت زیادی را مقابل تلویزیون سپری می‌کنند، بنابراین نحوه چیدمان تلویزیون و توجه به جایگاه تلویزیون در پذیرایی، اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان بهترین مکان قرارگیری میز تلویزیون می‌پردازیم.

بهترین مکان قرارگیری میز تلویزیون

انتخاب جایگاه مناسب این وسیله، ضمن زیباتر شدن دکوراسیون منزل، در روحیه و حفظ سلامتی چشم‌ها نقش دارد.

نکات مهم در قرارگیری تلویزیون در پذیرایی

  • رعایت ارتفاع مناسب و استاندارد از سطح زمین تاثیر مهمی روی سلامتی دارد. اگر تلویزیون بالاتر از حد معمول باشد، در طولانی‌مدت باعث گردن‌درد و آرتروز گردن می‌شود. ارتفاع قرارگیری تلویزیون باید به اندازه‌ای باشد که خط دید تماشاگر، درست وسط صفحه نمایش دستگاه بیفتد. ارتفاع یک فرد نشسته روی کاناپه، به‌طور متوسط ۱۰۵ سانتی‌متر است.
  • تلویزیون باید از منبع نور فاصله داشته باشد، بنابراین تلویزیون را جلوی پنجره نگذارید چون پنجره ضد نور است و باعث تار و تیره شدن تصویر و آسیب به چشم می‌شود.
  • تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است جایی قرار بگیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد. مبل‌ها و صندلی‌ها، نباید پشت به تلویزیون چیده شوند.
  • بهترین حالت برای تماشا، زاویه مستقیم است. بنابراین بهتر است مبلمان را روبه‌روی تلویزیون بچینید تا فضایی راحت و صمیمی ایجاد شود. در نشیمن‌های مستطیلی، بهترین جا برای قرارگیری این وسیله، عرض اتاق است چون فضای مناسبی برای تماشا فراهم می‌شود.
  • فاصله‌ مبلمان تا تلویزیون، باید طوری باشد که به چشم‌ها آسیبی نرسد. در حالت استاندارد، فاصله تماشاگر تا صفحه نمایش، باید دو و نیم برابر قطر صفحه نمایش باشد.
  • بهتر است تلویزیون در فضاهای پر رفت‌وآمد مثل نزدیک در ورودی یا در آشپزخانه نباشد تا وقت تماشا، آرامش بیشتری داشته باشید و اعضای خانواده بتوانند به‌راحتی رفت‌وآمد کنند.
  • بهتر است تلویزیون نزدیک شومینه یا منبع گرما نباشد، چون در سرما معمولاً برای تماشای فیلم کنار منبع گرما می‌نشینید و در نتیجه عدم رعایت فاصله‌ استاندارد با صفحه نمایش، به چشم‌هایتان آسیب می‌زند.

بهترین مکان قرارگیری میز تلویزیون

برای نصب تلویزیون دیواری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر خانه‌ کوچکی دارید، اگر می‌خواهید فضای نشیمن خلوت باشد یا اگر کودک نوپا دارید، می‌توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. نصب تلویزیون روی دیوار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و فضای نشیمن می‌شود. محل مناسب نصب تلویزیون روی دیوار جایی دور از نور و رفت‌وآمد است، تا هم کیفیت تصویر حفظ شود و هم وقت تماشا آرامش داشته باشید. مهم‌ترین نکته در مورد جای تلویزیون دیواری، رعایت ارتفاع استاندارد از سطح زمین است. ارتفاع تلویزیون از سطح زمین، باید منطبق با خط دید باشد وگرنه باعث آسیب به گردن می‌شود. بنابراین نصب تلویزیون بالای شومینه درست نیست، چون هم باعث گردن‌درد می‌شود و هم تلویزیون از گرما آسیب می‌بیند.

برای تزئین تلویزیون روی دیوار، می‌توانید از یک قاب متناسب با دکوراسیون منزل استفاده کنید تا با کمترین هزینه، دیوار زیبایی داشته باشید. همچنین می‌توانید اطراف تلویزیون را قفسه‌بندی کنید تا فضایی برای قرارگیری وسایل جانبی فراهم شود. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب زیباترین چیدمان برای ورودی منزل شما سر بزنید.

بهترین مکان قرارگیری میز تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب جای مناسب جاکفشی در خانه کجاست؟ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…