محبوب‌ترین رنگ‌ها در طراحی دکور منزل

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بهترین و جالب‌ترین بخش‌های دکوراسیون منزل انتخاب پالت رنگی است.
بهترین رنگ ها در دکور منزل

بدون استثنا دنیای رنگ‌ها برای همه‌ ما جذاب و دوست‌داشتنی است. رنگ‌ها با خود مفاهیم خاصی را به همراه داشته و در فرهنگ‌های مختلف هر کدام نماد خاصی هستند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به معرفی بهترین رنگ ها در دکور منزل می‌پردازیم.

بهترین رنگ ها در دکور منزل

تحقیقات روانشناسی نشان داده است که رنگ‌های مورد علاقه‌ افراد، انعکاسی از خصوصیات شخصی، خلق و خو، احساسات، عقاید و نگرش آن‌ها هستند. به این ترتیب، رنگ دکوراسیون منزل شما نیز می‌تواند از هویت و شخصیت شما خبر دهد.

فیروزه‌ای، انتخابی شیک

انتخاب رنگ مناسب، می‌تواند هویت و شخصیت خاصی را، به اتاق‌ نشیمن‌تان اضافه کند. بیشتر ما ایرانی‌ها عادت داریم که همیشه به سمت رنگ‌های رایج در دکوراسیون مثل کرمی و سفید برویم و رنگ‌های غیرمتعارف را کنار بگذاریم. اما شاید بهتر است کمی تجدید نظر کنیم و انتخاب‌های دیگری را بدین منظور در نظر بگیریم. اگر به دنبال دکوراسیونی مدرن، شیک و جذاب هستید، رنگ فیروزه‌ای انتخاب مناسبی برای دکوراسیون داخلی شما است.

سبز، جلوه‌ای از طبیعت جزء بهترین رنگ ها در دکور منزل

بدون شک، سبز انتخاب عالی برای هر اتاق نشیمنی است. رنگ سبز به وفور در طبیعت و محیط اطرافمان یافت می‌شود و می‌تواند انتخاب مطلوبی برای هر دکوراسیونی باشد. رنگ سبز برای ما ایرانی‌ها همیشه مقدس بوده و نماد رویش مجدد و زندگی دوباره است. در بعضی فرهنگ‌ها نیز رنگ سبز را نشانه بخت و شانس می‌دانند.

ویژگی اصلی رنگ سبز، آرامش‌بخشی آن است و می‌تواند در هر اتاقی و با هر سبکی به کار برده شود و اگر می‌خواهید فضایی سرگرم‌کننده و جالب برای خود و خانوادتان ایجاد کنید، از رنگ سبز در دکور منزل بهره ببرید.

سبز، جلوه‌ای از طبیعت از بهترین رنگ ها در دکور منزل

خاکستری، دوست‌داشتنی‌ترین رنگ خنثی

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق نشیمن، تم خاکستری است که طراحی ظریفی را با خود به همراه دارد. رنگ خاکستری به عنوان رنگی خنثی شناخته می‌شود و بسیاری از مردم آن را بی‌روح می‌دانند. این درست نیست و اگر شما بتوانید خاکستری را با رنگ‌های مکمل آن ترکیب نمایید، می‌توانید محیط بسیار جذابی را ایجاد کنید. بیشتر طراحی‌هایی که ما تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم، از خاکستری سرد به عنوان پالت رنگی خود استفاده کرده‌اند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب زیباترین گیاهان آپارتمانی که هر خانه‌ای نیاز دارد سر بزنید.

آبی، محبوب‌ترین رنگ دنیا از بهترین رنگ ها در دکور منزل

بدون شک آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های در دنیا است. همه ما به خوبی می‌دانیم که آبی احساس آرامش و راحتی خیال را به افراد القا می‌کند و به همین خاطر به عنوان نماد صلح و امنیت شناخته می‌شود. اگر شما به دنبال یک دفتر کار خانگی هستید، سعی کنید از رنگ آبی برای دکور آن استفاده کنید زیرا محققان معتقدند که افراد در اتاق آبی کارآیی بالاتری دارند.

خوشبختانه آبی جزء رنگ‌هایی است که سایه‌های مختلف آن می‌توانند با هر رنگی ترکیب شده و هماهنگ شوند. آبی کمرنگ به خوبی با تمامی رنگ‌ها ترکیب شده و شما را شگفت‌زده می‌کند.

آبی، محبوب‌ترین رنگ دنیا از بهترین رنگ ها در دکور منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین چیدمان برای ورودی منزل شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…