هرگز همسرتان را فریب ندهید، مجازات دارد!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمانی که صیغه عقد بین خانم و آقایی جاری می‌شود، در واقع قراردادی بین این دو نفر شکل‌ گرفته است که یک سری مسئولیت‌ها برای هر دو نفر دارد که در صورت رسیدگی‌نکردن به این وظایف، طرف دیگر می‌تواند عقد را به هم بزند.
فریب در ازدواج

فریب در ازدواج یکی از مشکلاتی است که زوجین با آن‌ روبه‌رو هستند. در حالت عادی خانم و آقا تحت شرایط خاصی می‌توانند اقدام به جدایی کنند. آقا حق طلاق را به طور قانونی دارد و در صورت پرداخت حق و حقوق مالی خانم مانند نفقه، مهریه و اجرت المثل می‌تواند ایشان را طلاق دهد. ولی اگر خانم قصد جدایی بعد از عقد را داشته باشد، باید یا حق طلاق را از آقا در زمان عقد بگیرد یا یکی از شروط دوازده‌گانه عقد را دارا باشد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

فریب در ازدواج

از سوالاتی که مطرح می‌شود آن است که فریب در ازدواج به چه معنا است؟ شما پسری را متصور شوید که برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش خود را به دروغ در جایگاه یک پزشک قرار می‌دهد یا اینکه دختری تنها صرف به دست آوردن یک پسر، با گریم و آرایش‌های فراوان برای پوشاندن یک نقص مهم، سعی در تغییر دادن چهره خود دارد. هر دو این افراد مرتکب جرم شده‌اند؛ چرا که شخص مقابل با همان جایگاه شغلی و با همان شخصیت و کاراکتری که در آن لحظه مشاهده کرده، راضی به ازدواج شده است. در حالی که شاید اگر جایگاه و صورت فرد تغییر کند، این رابطه به ازدواج منجر نشود.

مجازات و حکم فریب در ازدواج

در صورتی که خانم و آقایی در زمان ازدواج دچار فریب در عقد شده باشند می‌توانند مجازات کیفری و حقوقی برای طرف مقابل در نظر بگیرند. مجازات حقوقی به این صورت است که با اثبات دروغ همسر خود درباره (سلامت یا شغل یا موارد دیگر) به دادگاه مراجعه و تقاضای فسح نکاح را می‌کنند.

مجازات کیفری به این شکل است که با هم باید دروغ را اثبات کنند و تقاضای پرداخت جریمه نقدی داشته باشند و همچنین دادگاه برای مجازات فریب در ازدواج بین ۶ ماه تا ۲ سال زندان در نظر می‌گیرد.

مجازات و حکم فریب در ازدواج

تکلیف مهریه در فریب در ازدواج

در صورتی که خانم قبل از نزدیکی درخواست فسخ نکاح کند، مهریه به ایشان تعلق نمی‌گیرد و چنانچه در زمان نزدیکی به دلیل عنن بودن آقا (عدم توانایی برقراری رابطه جنسی) درخواست فسخ نکاح کند مهریه ایشان نصف می‌شود.

در شرایطی که خانم آقا را فریب دهد و آقا بعد از نزدیکی متوجه و از حق فسخ نکاح خود استفاده نکند باید تمام مهریه را پرداخت کند و زمانی که از این حق استفاده کند نیاز به پرداخت مهریه نیست. حتی زمانی که بخشی از مهریه را پرداخت کرده می‌تواند آن را پس بگیرد.

تکلیف مهریه در فریب در ازدواج

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب مجازات عدم تمکین جنسی در ازدواج موقت را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۲۷ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۲۷ ب٫ظ

    کسانی که با راستی جلو میرن زندگیشون تق ولقه بعدبخوای با دروغ بیایی پیش وزندگی را شروع کنی چه شود🤕🤕

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …