۸ راهکار برای براق کردن سکه‌های سفره هفت سین

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید روی سفره هفت سین خود سکه قرار دهید، اما سکه‌ها قدیمی و تیره هستند از روش‌های زیر برای تمیزکردن آن‌ها استفاده کنید.

سکه معمولا یکی از سین‌های هفت سین در زمان تحویل شدن سال روی سفره ایرانی‌هاست. اگر از سال‌های قبل سکه دارید اما براق نیستند با استفاده از روش‌هایی می‌توانید آن‌ها را دوباره براق کنید. با ۸ روش برای براق کردن سکه در این مطلب از دلتامگ آشنا شوید.

براق کردن سکه های سفره هفت سین

آب سرد

سکه را از هر طرف حدود یک دقیقه زیر آب جاری نگه دارید. به آرامی با انگشتانتان روی سکه بمالید تا مقداری از کثیفی روی سطح آن از بین برود. پس از پایان آبکشی، سکه‌ها را روی یک حوله نرم قرار دهید.

محلول آب و صابون

سکه‌ها را با محلول آب و صابون بشویید. یک کاسه کوچک را با آب گرم پُر و با آب و صابون یا مایع ظرفشویی مخلوط کنید. هر سکه را یکی‌یکی در آب و صابون آغشته کنید و در آب نگه دارید. انگشت شست و اشاره خود را روی سکه بمالید تا با کمک صابون کثیفی را از بین ببرید.

براق کردن سکه با مسواک زدن

سکه‌ها را با یک مسواک نرم که به آن نیاز ندارید، مسواک بزنید. هنگام مسواک زدن سکه‌ها را در محلول آب و صابون غوطه‌ور نگه دارید. به آرامی روی سکه را بشویید تا دوباره براق شود. وقتی کارتان تمام شد، سکه را آبکشی کنید. سکه‌ها را با حوله خشک کنید. مطمئن شوید هر سکه کاملاً خشک است تا فلز در طول زمان از بین نرود.

براق کردن سکه

جوش شیرین و سرکه

سکه‌ها را با جوش شیرین و سرکه پاک کنید. سکه‌ها را در سرکه آغشته کنید و بگذارید حدود ۳۰ ثانیه خیس بخورند. هر بار یک سکه را از سرکه خارج کنید و بلافاصله کمی جوش شیرین روی سطح آن بپاشید. جوش شیرین را با انگشتان خود روی همه قسمت‌های سکه بکشید تا کثیفی از بین برود. سپس سکه‌ها را زیر آب تمیز بشویید و خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۳ ترفند برای رشد انفجاری گل سرخس و جلوگیری از زرد شدن برگ‌ها

براق کردن سکه با سرکه و نمک

سکه‌های مسی را در محلول سرکه و نمک تمیز کنید. یک قاشق غذاخوری نمک خوراکی را با ۱⁄۴ فنجان سرکه سفید در یک کاسه حل کنید. سکه‌ها را داخل مخلوط بیندازید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند. سپس سکه‌ها را از مایع بیرون بیاورید و به آرامی با دستمال کاغذی پاک کنید تا لکه‌های تیره پاک شود.

آبلیمو و نمک

لکه‌های سخت را با آبلیمو و نمک پاک کنید. روی سطح هر سکه را نمک بپاشید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. از یک مسواک نرم استفاده کنید و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه به آرامی روی سکه‌ها بکشید. سکه‌ها را آبکشی و با یک حوله نرم خشک کنید.

براق کردن سکه با نوشابه

سکه‌ها در کولا یا نوشابه خیس کنید. قبل از اینکه سکه‌ها را بیرون بیاورید و بشویید، بگذارید حداقل ۵ دقیقه بماند. به آرامی سطح را با یک حوله کاغذی مالش دهید تا سکه‌ها دوباره بدرخشد.

براق کردن سکه با سس کچاپ

سکه‌های خود را با سس کچاپ تمیز کنید. روی هر سکه به اندازه کافی سس کچاپ بپاشید تا آن را بپوشاند. سس کچاپ را با یک مسواک نرم به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی سکه بمالید. سپس سکه‌های خود را آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …