چطور خیرخواهی برای دیگران باعث تندرستی می‌شود؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داشتن آرزوی خوب برای دیگران تاثیری مثبت بر سلامت روان دارد.
استرس

بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد می‌توانند با داشتن آرزوی های خوب برای دیگران سلامت خود را بهبود بخشند. بسیاری بر این باور هستند که کمک کردن به دیگران از طریق مشارکت در امور خیریه و داوطلبانه آن‌ها را شادتر می‌کند و باعث می‌شود حال بهتری داشته باشند.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از ایسنا، محققان در مطالعات جدید خود به بررسی‌ بیشتر در این خصوص پرداخته و متوجه شده‎اند که داشتن آرزوی های خوب برای دیگران تاثیری مثبت بر سلامت روان دارد.

مسافرت، پیاده‌روی یا حضور در جمع دوستان از جمله راهکارهایی هستند که از استرس می‌کاهند و می‌توانند به مقابله با استرس‌های ناشی از زندگی مدرن کمک کنند. اما کمک کردن به دیگران چه تاثیری بر سلامت روان ما خواهد داشت؟ مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی  است که مهربانی با دیگران، افراد را شادتر می کند و همچنین با کمک کردن و هدیه دادن به دیگران می‌توانیم از اضطراب و استرس خود بکاهیم.

استرس

در این بررسی محققان آمریکایی از تعدادی دانشجو درخواست کردند با قدم زدن در محوطه دانشگاه و به مدت ۱۲ دقیقه این سه راهکار را امتحان کنند. ابتدا از دانشجوها خواستند با نگاه کردن به مردم در ذهنشان برای آن‌ها آرزوی شاد بودن داشته باشند. سپس خواستند با نگاه کردن به آدم‌های اطراف خود درباره آرزو و احساسی که می‌توانند نسبت به آن‌ها داشته باشند فکر کنند. همچنین از دانشجویان خواسته شد به این موضوع فکر کنند که چگونه می‌توانند نسبت به دیگران زندگی بهتری داشته باشند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، نتایج بررسی‌ها نشان داد افرادی که نسبت به دیگران مهربان هستند و برای آنان آرزوی خوب بودن دارند شادتر هستند و استرس کمتری را تجربه می‌کنند. در نتیجه وضعیت سلامتشان بهتر است.

منبع: ایسنا

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

۴ دیدگاه

  1. محمدحسن بیگدلی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. شمس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۵۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. عدنان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    این جهان کوهست و فعل ما ندا
    سوی ما آید نداها را صدا

    پاسخ

  4. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۴۴ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…