رپورتاژآگهی

آشنایی با ۶ روش مهاجرت به آلمان در ۲۰۲۳

۱۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زندگی در کشور آلمان به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های خاصی که دارد؛ قطعاً آرزوی افراد بسیار زیادی است. به همین دلیل هرساله افراد زیادی برای محقق کردن آرزوی خود، فرایند مهاجرت به آلمان را آغاز می‌کنند.
مهاجرت آلمان آشنایی با 6 روش مهاجرت به آلمان در 2023

به‌طورکلی روش‌های مهاجرت به آلمان به ۶ دسته مختلف تقسیم می‌شوند. در ادامه این مطلب این ۶ روش را به طور کامل معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید و در نهایت هرکدام از آنها را که برای وضعیت خود مناسب دیدید؛ برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق کار در سال ۲۰۲۳

اداره مهاجرت آلمان، ویزای کار را به چند دسته مختلف تقسیم کرده است که افراد بر اساس وضعیت خود می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. این ویزاها عبارت‌اند از:

  • ویزای بلو کارت مناسب افراد متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که از کشور آلمان پیشنهاد کار دارند.
  • ویزای کار برای افرادی مناسب است که از طرف کارفرمای آلمانی به آنها پیشنهاد کار داده شده است.
  • ویزای آوسبیلدونگ برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در یک‌رشته خاص به مهارت برسند و در آلمان مشغول فعالیت شوند. دولت آلمان برای جبران کمبود نیروی کار این دوره‌ها را برگزار می‌کند.
  • ویزای جستجوی کار برای آن دسته از افرادی است که پیشنهاد کاری ندارند و از فرصت ۶ماهه خود برای پیداکردن کار در آلمان استفاده می‌کنند.
  • ویزای خوداشتغالی و فریلنسری برای کسانی است که سرمایه و ایده‌های تجاری خاصی دارند.
  • ویزای کارت ICT برای انتقال‌های درون شرکتی است. برای مثال؛ یک فرد ایرانی هم در ایران و هم در آلمان شرکت دارد و با استفاده از این ویزا می‌تواند کارمندان خود را از ایران به آلمان ببرد.
  • ویزای Au Pair هم برای جوانانی مناسب است قصد زندگی و کار با یک خانواده میزبان آلمانی را دارند.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در سال ۲۰۲۳

اداره مهاجرت آلمان، ویزای مهاجرت تحصیلی را به سه دسته ویزای تحصیلی آلمان، ویزای متقاضی دانشجویی و ویزای دوره زبان آلمانی تقسیم کرده است تا متقاضیان بر اساس شرایط و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

در کشور آلمان افراد می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلفی از جمله لیسانس (B.A یا B.Sc)، کارشناسی ارشد (M.A یا M.Sc) و مدرک دکترا (Ph.D) به ادامه تحصیل بپردازند. همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، با استفاده از ویزاهای مختلفی مانند اسکیل ورکر، ویزای جستجوی کار، ویزای بلو کارت و اقامت دائم می‌توانند همچنان در کشور آلمان بمانند.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳

کشور آلمان به دلیل اقتصاد قوی و ارتباط با اکثر کشورها، همواره یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری بوده است. دولت این کشور، سه روش مختلف برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری تعیین کرده که در زیر آنها را معرفی می‌کنیم.

  • کسانی که حدود ۳۶۰ هزار یورو در اوراق‌قرضه دولتی آلمان و سهام شرکت‌های آلمانی سرمایه‌گذاری کنند؛ با استفاده از ویزای طلایی، می‌توانند اقامت دائم آلمان را بگیرند.
  • کسانی که مایل به راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان هستند؛ با پرداخت حداقل ۱۰۰ هزار یورو و داشتن طرح تجاری، می‌توانند ویزای کارآفرینی آلمان را اخذ کنند.
  • کسانی که در حوزه کارآفرینی ایده جدیدی دارند و می‌خواهند آن را در آلمان پیاده کنند؛ ویزای استارتاپ یک گزینه عالی برای آنها است. این افراد باید حداقل ۵۰ هزار یورو سرمایه داشته باشند.

مهاجرت به آلمان

 

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج در سال ۲۰۲۳

یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان، ازدواج با یک فرد آلمانی است. اما دولت این کشور برای اینکه از سو استفاده افراد جلوگیری کند؛ شرایط مختلفی برای متقاضیان تعیین کرده است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • داشتن حمایت مالی از طرف همسر مقیم آلمان
  • رسمی بودن ازدواج و اثبات آن
  • داشتن سابقه آشنایی قبلی
  • داشتن مدرک زبان در سطح b1
  • شرکت هر دو نفر در مصاحبه با مقامات آلمانی

مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند در سال ۲۰۲۳

تولد فرزند در آلمان، یکی دیگر از راه‌های بسیار آسان مهاجرتی است. کسانی که می‌خواهند برای فرزند خود اقامت آلمان را بگیرند؛ باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • یکی از والدین یا هر دو، اقامت دائم آلمان را داشته باشند.
  • یکی از والدین، حداقل ۸ سال اقامت قانونی آلمان را داشته باشد.

اما اگر والدین بخواهند با تولد فرزند در آلمان برای خود اقامت بگیرند؛ داستان مقداری پیچیده خواهد شد. به همین دلیل است که به این افراد توصیه می‌شود؛ برای گرفتن اقامت حتماً به وکیل مهاجرتی مراجعه کنند.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی در سال ۲۰۲۳

آلمان در میان کشورهای اروپایی، بالاترین نرخ پذیرش پناهنده را دارد. طبق آخرین آمار به‌دست‌آمده حدود ۴۵ هزار ایرانی با وضعیت پناهندگی در آلمان زندگی می‌کنند. کسانی که می‌خواهند با روش پناهندگی مهاجرت به آلمان را استارت بزنند؛ ابتدا باید ثبت‌نام اولیه را انجام داده و سپس با اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان مصاحبه کنند. در نهایت این اداره تصمیم نهایی برای پذیرش و یا عدم‌پذیرش متقاضی را خواهد گرفت.

مطمئن‌ترین راه برای مهاجرت به آلمان

قدم اولِ مهاجرت به کشور آلمان، تعیین هدف‌تان از مهاجرت است. قدم دوم، بررسی شرایطتان و پیداکردن بهترینِ روش مهاجرتی متناسب با این شرایط است. قدم سوم شامل تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و درخواست برای ویزاست. در این مرحله، درخواستتان بررسی شده و در صورت تأیید، ویزایتان صادر می‌شود.

طی‌کردن فرایند مهاجرت به آلمان و برداشتن قدم‌های آن، نیاز به یک وکیل مهاجرتی دارد که در زمینه انجام کارها تجربه و دانش بالایی داشته باشد. اگر می‌خواهید این پروسه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید؛ به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

این مؤسسه سابقه طولانی‌مدتی در امر مهاجرت دارد و با اخذ تمام مجوزهای قانونی، اعتبار خود را به متقاضیان ثابت کرده است. مشاوران و ولایی که در مؤسسه پارسی کانادا فعالیت می‌کنند؛ بسیار حرفه‌ای و باتجربه هستند و در کمترین زمان ممکن پرونده مهاجرتی شما را با موفقیت به سرانجام خواهند رساند.

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است. دولت این کشور، روش‌های مختلفی را در مقابل افراد قرار داده تا با انتخاب یکی از آن‌ها، فرایند مهاجرت را آغاز کنند. در این مطلب، ۶ روش مهاجرت به آلمان را توضیح دادیم تا بیشتر از پیش با آن‌ها آشنا شوید.

۱۰ دیدگاه

  1. احمد

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    عالی ،جامع وکامل ،یاد بگیریم پیشرفت یک کشور قانون مدار را ،👍

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  3. رضا

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۳۶ ق٫ظ

    اطلاعات ارایه شده خیلی خوب بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. عاطفه

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

    همه‌ی روشها یکطرف.. اینجا هم پول وسرمایه اولین حرف رامیزنه. پول داشته باشی راحت مهاجرت کن👍😢😢

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۱۰ ب٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرت عزیزم

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      چرا حارج؟ هیچ جا برای زندگی، مثل وطن خود آدم نمی

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۴۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…