روش‌های جلوگیری از بیماری در سفر چیست؟

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در سفر مطمئن شوید داروهای مورد نیاز خود را برای تمام روزهای سفر به همراه داشته باشید؛ به‌خصوص اگر به دیابت، بیماری قلبی، تنفسی و کلیوی یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مبتلا هستید.
روش های جلوگیری از بیماری در سفر

پیش از شروع سفر و ترک خانه، در خصوص بیماری‌های مختلفی که ممکن است در سفرتان در معرض آن قرار بگیرید و همچنین در مورد اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز، با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید داروهای مورد نیاز خود را برای تمام روزهای سفر به همراه داشته باشید. روش های جلوگیری از بیماری در سفر را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

روش های جلوگیری از بیماری در سفر

دستانتان را بشویید

شاید به نظر خیلی ابتدایی باشد، اما در کمال تعجب، افراد زیادی این موضوع را فراموش می‌کنند. شستن دست‌ها تا حد غیرقابل‌باوری از انتقال میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و هرگونه آلودگی و ویروسی را نابود کرده و احتمال ابتلا به هپاتیت A را هم کم می‌کند.

از آب‌ معدنی استفاده کنید

وقتی به‌ جایی سفر می‌کنید، نمی‌توانید مطمئن باشید که آب لوله‌های آن تا چه اندازه خالص است و اصلا قابل آشامیدن هست یا خیر؟ بنابراین اگر می‌خواهید به دل‌درد و مشکلات معده‌ای دچار نشوید، آب بطری خریداری کنید.

مسافرت

مراقب آلودگی‌های غذایی باشید

آلودگی‌های غذایی یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری اسهال است که در سفر هم بسیار شایع به نظر می‌رسد. در سفر، مراقب موارد زیر باشید:

  • بهتر است سالاد نخورید چون نمی‌توانید مطمئن باشید در آب مناسبی شسته شده‌اند یا خیر یا حتی اصلاً شسته شده باشند.
  • هیچ‌وقت سبزیجات خامی را که خودتان نشسته‌اید، نخورید.
  • غذایی را که تازه آماده نشده است، استفاده نکنید. هرچند کم باشد.

روش‌های دارویی مقابله با بیماری‌های مسافرتی

علاوه بر داروهایی که دائماً مصرف می‌کنید و پزشک برای بیماری‌تان تجویز کرده است، داروهایی نیز وجود دارند که می‌توانید بدون نسخه تهیه کنید. بد نیست تعدادی از این داروها را در سفر به همراه داشته باشید تا پرواززدگی، سرگیجه و حالت تهوع و سایر بیماری‌های معمول در سفر، تعطیلات‌تان را خراب نکند.

بیماری حرکت یا ماشین‌گرفتگی

دیمن هیدرینات از رایج‌ترین داروهایی است که برای بیماری حرکت، تجویز می‌شود. زنجبیل نیز تأثیراتی در بهبود بیماری حرکت دارد.

روش های جلوگیری از بیماری در سفر

پرواززدگی

ملاتونین تنها یک قرص خواب‌آور نیست، بلکه هورمونی است که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و به تنظیم چرخه خواب‌وبیداری در بدن کمک می‌کند. این دارو می‌تواند در مبارزه علیه پرواززدگی نیز یاری‌دهنده باشد.

اسهال

اگر دچار اسهال همراه با تب شدید یا بیماری‌هایی جدی و سخت و دردهای شکمی داشتید و در مدفوع‌تان، خون و مخاط دیدید، نباید از داروها و قرص‌های ضد اسهال استفاده کنید. قرص ضد اسهال را برای درمان اسهال عفونی فقط در صورتی مصرف کنید که پزشک به شما این اجازه را داده باشد. لوپرامید باعث کاهش سرعت و حرکات روده می‌شود. بنابراین به کاهش شدت اسهال کمک می‌کند.

حساسیت

آنتی هیستامین‌ها (ضد حساسیت‌ها) برای درمان آلرژی‌ها استفاده می‌شوند، آنتی هیستامین را در جعبه کمک‌های اولیه قرار دهید.

تب و درد

به عنوان داروی ضد درد و تب‌بر استامینوفن یا ایبوپروفن را همراه خود داشته باشید.

یبوست

تغییر در برنامه غذایی و مصرف غذاهای مختلف باعث ایجاد یبوست می‌شود. از داروهای مسهل که بدون نسخه ارائه می‌شوند مانند داروی گیاهی سیلاکس و شربت انجیر می‌توان استفاده کرد.

روش های جلوگیری از بیماری در سفر

نکته‌های مهم در استفاده از داروها در سفر

روی تمام داروها برچسب بزنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که داروها را در ظرف اصلی خودشان نگهداری کنید تا هنگام مصرف، دچار اشتباه نشوید. این کار، همچنین باعث می‌شود که از گم‌شدن قرص‌ها و افتادن آن‌ها در کیف، جیب یا جایی که ممکن است بچه‌ها به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، جلوگیری کنید.

نام ژنریک داروها را بشناسید

نام‌های تجاری و برندها در کشورهای مختلف، متفاوت هستند. بنابراین، باید نام ژنریک تمام داروهای خود را بدانید تا در صورت لزوم بتوانید آن را در کشور دیگر تهیه کنید.

قبل از مصرف دارو، خوب فکر کنید

آیا ممکن است که برای خروج از فرودگاه، پشت فرمان بنشینید؟ پس در این صورت نباید داروهای آرام‌بخش، مصرف کنید. همواره قبل از مصرف هر دارویی، مرحله‌ بعدی سفر خود را در نظر بگیرید. چراکه برخی داروها ممکن است موجب اختلال در هوشیاری و مهارت‌های حرکتی شما شوند.

با پزشک و داروساز خود مشورت کنید

قبل از مصرف هر دارویی با پزشک و داروساز مشورت کنید. این نکته را هیچ‌وقت فراموش نکنید.

داروهای خود را به همراه داشته باشید

داروی خودتان را همراه ببرید. قرص‌های پیشگیری از بارداری، محصولات مراقبت از پوست و داروهایی با برندهای خاص، به راحتی در همه جا یافت نمی‌شوند و ممکن است دسترسی به آن‌ها سخت باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌ها قند خون‌تان را کنترل کنید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۱۴ ق٫ظ

    بنظرم وجود یک همسفر وهمراه بهترین راهه😍بقیه اش حله👍سپاس از مطالب وراهنمایی هاتون 🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      بله صد درصد😍👌

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…