آسان‌ترین روش پاک کردن لکه‌های فرش

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مراحل مهم خانه تکانی عید تمیز کردن لکه فرش و شستشوی فرش است.
نحوه پاک کردن لکه‌ های فرش

فرش یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منازل ایرانی است که تاثیر زیادی در زیبایی فضا دارد و طبیعتا پس از مدتی کثیف می‌شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به معرفی نحوه پاک کردن لکه‌ های فرش می‌پردازیم.

نحوه پاک کردن لکه‌ های فرش

یکی از مشکلات رایجی که برای فرش‌ها ممکن است رخ دهد به‌وجود آمدن لکه‌های مختلف روی آن‌ها است. پاک کردن هرکدام از این لکه‌ها نیز روشی مخصوص به خودشان را دارند، چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه که هست خراب‌تر شود. فراموش نکنید که اگر لکه روی فرش بیش از یک الی دو روز بماند، ثابت می‌شود. پس توصیه می‌شود لکه‌ها را هر چه زودتر با مواد پاک کننده تمیز نمایید.

پاک کردن لکه ادویه

برای پاک کردن لکه ادویه از روی فرش، کمی آب‌ لیمو و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس با دستمال خشک روی آن بکشید.

نحوه پاک کردن لکه‌ چسب قطره‌ای از  روی فرش

لکه چسب‌ها از جمله سخت‌ترین لکه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را از روی فرش پاک کرد. این لکه‌ها می‌توانند فرش شما را از بین ببرند چرا که وارد تار و پود فرش می‌شوند. برای پاک نمودن چسب قطره‌ای از روی فرش دو راه وجود دارد. اولین راه استفاده از بخار است. برای این کار می‌توانید از اتو بخار استفاده کنید. پارچه خشکی روی محل لکه قرار داده و به محل لکه بخار دهید تا چسب با حرارت بخار باز شده و به پارچه بچسبد و از بین برود. برای این کار بهتر است سریع اقدام نمایید تا بتوانید لکه را کاملا از بین ببرید.

بهترین حلال چسب قطره‌ای، استون است که به کمک آن می‌توان انواع مختلف لکه‌های باقی‌مانده از چسب را از بین برد. سرکه یکی دیگر از حلال‌های موثر و کاربردی جهت پاک کردن لکه‌های چسب به‌شمار می‌آید. با استفاده از پارچه آغشته به سرکه به راحتی می‌توان چسب‌های خشک شده را نرم و جدا نمود.

نحوه پاک کردن لکه‌ های فرش

پاک کردن لکه انار

لکه انار رنگ قرمز خود را با قدرت روی سطوح باقی می‌گذارد. بنابراین سرعت عمل بسیار مهم است. یک راه‌حل خوب خانگی این است که با ترکیب آب و سرکه سفید می‌توانید محلولی درست کنید تا از شر این لکه خلاص شوید. در صورت باقی ماندن لکه، مقداری شامپو فرش نیز به این محلول اضافه نمایید تا به شما در بهتر پاک کردن لکه کمک کند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب دیوار آویز جذاب در خانه بسازید! +ویدیو سر بزنید.

نحوه پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش

برای پاک کردن لکه چای یا قهوه از روی فرش ابتدا باید مقادیر اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس‌شویی و اسفنج فرش را تمیز کرد. اگر لکه‌ها همچنان باقی ماندند با ترکیب آب اکسیژنه ۵ درصد و مقداری آب، لکه‌زدایی را ادامه دهید تا لکه‌ها خوب پاک شوند. سپس با دستمال، محل لکه را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل روز اول تمیز و زیبا شود.

پاک کردن لکه آدامس

برای از بین بردن لکه آدامس باید از یخ استفاده کنید. به این صورت که قطعات یخ را روی آدامس قرار دهید تا زمانی که کاملاً سخت و شکننده شود. سپس برای از بین بردن آثار آن از یک ماده شوینده استفاده کنید. البته به غیر از یخ می‌توانید از سفیده تخم‌مرغ نیز استفاده کنید. روش استفاده از سفیده تخم‌مرغ نیز مانند یخ است.

نحوه پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

برای این منظور، مقدار زیادی اسپری مو روی لکه بپاشید و بگذارید خشک شود. سپس به آرامی با محلول آب و سرکه آن را تمیز نمایید. البته توجه داشته باشید میزان سرکه‌ای که استفاده می‌کنید به اندازه‌ای نباشید که تارهای فرش را خراب کند.

نحوه پاک کردن لکه‌ های فرش

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی زیبایی خانه را دوچندان می‌کنند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…