ارتباط میان نشستن طولانی و فشار خون

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نشستن طولانی‌مدت باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود.
خون

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در استرالیا تاکید دارند که ورزش صبحگاهی در کنار پیاده‌روی‌های کوتاه در طول روز به کاهش فشار خون کمک می‌کند. یعنی برای کاهش فشار خون علاوه بر مصرف داروهای شیمیایی فقط با یک فعالیت ورزشی ساده می‌توانید خطر بالا رفتن فشار خون را از خود دور کنید.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان استرالیایی در یک مطالعه تازه دریافته‎اند که ۳۰ دقیقه ورزش صبحگاهی همراه پیاده‌روی‌ های کوتاه در طول روز در کنترل فشار خون موثر است. متخصصان در این بررسی متوجه شدند راه رفتن ‌و پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای که مانع از نشستن‌های طولانی‌مدت می‌شود برای افراد میانسال و به‌ویژه زنان چاق یا مبتلا به اضافه‌وزن مفید است.

میشل ویلر از متخصصان  ارشد این تحقیق گفت: نشستن‌های طولانی در جوامع مدرن یک امر رایج است و نوع زندگی و شغل افراد آن‌ها را به نشستن بیشتر تشویق می‌کند. مطالعات اخیر حاکی است که نشستن‌های طولانی مدت در طول روز موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود. این رفتار روزمره در بروز بیماری‌های قلبی عروقی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فشار خون

در این بررسی متخصصان ۶۷ مرد و زن ۶۰ تا ۷۴ ساله را که دچار اضافه‌ وزن بودند، مورد بررسی قرار دادند. همچنین از هر ۱۰ نفر چهار شرکت‌کننده به عارضه فشار خون بالا مبتلا بود. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروه نخست به مدت هشت ساعت تحرک نداشتند. گروه دوم یک ساعت نشستند، سپس ۳۰ دقیقه از تردمیل استفاده کردند و دوباره شش ساعت و نیم دیگر را بدون فعالیت گذراندند. گروه سوم مدت یک ساعت فعالیت نشسته داشتند، ۳۰ دقیقه از تردمیل استفاده کردند و دوباره در وضعیت نشسته فعالیت خود را ادامه دادند. آن‌ها همچنین در طول روز پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای را در برنامه خود منظور کردند.

به گزارش ژاپن تودی، متخصصان در پایان مطالعه مشاهده کردند ورزش کردن باعث کاهش یک میلی‌متر جیوه فشارخون می‌شود. با این حال بیشترین کاهش فشارخون در افراد گروه سوم اتفاق افتاد.

منبع: ایسنا

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

۲ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…