آسان و سریع لکه‌های روی مبل را پاک کنید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاک کردن و از بین بردن لکه مبل چیزی نیست که بتوان آن را در نظافت منزل نادیده گرفت.
پاک کردن انواع لکه مبل

اگر تابه‌حال از خود پرسیده‌اید چگونه لکه‌های روی مبل را تمیز کنیم یا برای پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای، چرمی، سفید چه باید کرد؟ در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با راهکارهای پاک کردن انواع لکه مبل آشنا می‌شوید.

پاک کردن انواع لکه مبل

تمام اعضای خانواده بخش قابل توجه از زمانی که در خانه هستند را روی مبلمان می‌گذرانند. بنابراین آشنایی با روش‌های از بین بردن لکه مبل برای شما بسیار ضروری خواهد بود.

پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای

بهترین روش برای پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای را می‌توان استفاده از جوش شیرین دانست. البته برای از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین، باید یک محلول خانگی را آماده کنید. برای این کار، جوش شیرین را با کمی سرکه، آب گرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید. این روش که قدرت تمیز کردن مبل با جوش شیرین و شستن مبل با سرکه را یکجا در خود دارد، بسیار موثر بوده و سمج‌ترین لکه‌ها را نیز از بین می‌برد. پیش از تمیز کردن مبل با جوش شیرین، فراموش نکنید که با جاروبرقی و دستمال نخی خشک گرد و غبار آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه از مبل پارچه‌ای با شوینده‌های خشک

شوینده خشک در واقع نوعی مایع است که در آن از آب استفاده نشده و به همین دلیل به آن شوینده خشک می‌گویند. برای پاک کردن لکه مبل پارچه‌ای، کافی است که مقداری از شوینده را روی پارچه ریخته و حالا آن قسمت از مبل که لکه دارد را به آرامی پاک کنید، بعد از پاک شدن لکه، با یک پارچه خیس تمیز چندین بار مبل را تمیز کنید تا اثری از محلول روی مبل نمانده باشد. برای اینکه خانه تکانی خود را به راحتی انجام دهید به مطلب خانه تکانی فقط در ۷ روز، مخصوص شاغلین سر بزنید.

پاک کردن انواع لکه مبل

از بین بردن لکه آب روی مبل

لکه آب روی مبل می‌تواند به‌دلایل مختلف، بخصوص بالا بودن میزان املاح آب ظاهر شود. اولین راه شما استفاده از آب برای پاک کردن لکه آب است. البته آبی که با آب ریخته شده روی مبل متفاوت بوده و املاح کمتری داشته باشد. پارچه را با آب مرطوب کنید و روی لکه مبل بکشید.

اگر این روش برای از بین بردن لکه آب روی مبل پاسخگو نبود، می‌توانید از محلول الکل و نمک برای لکه‌بری مبل و پاک کردن لکه آب روی مبل استفاده کنید. بعد از پاک کردن لکه‌ها روی آن‌ها دستمال نم‌دار و سپس دستمال خشک بکشید.

از بین بردن لکه مبل چرمی

لکه‌ای که شاید به‌راحتی از روی مبل چرم پاک نشود، لکه جوهر است. برای پاک کردن لکه مبل در این حالت، ۱ واحد آب را با ۱ واحد سرکه و مقدار بسیار کمی روغن زیتون مخلوط کنید. با دستمال لکه را به آرامی پاک و سپس آن را خشک کنید. برای مبل با چرم مصنوعی می‌توانید از  واکس مبل چرم استفاده کنید.

پاک کردن انواع لکه مبل

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل

از بین بردن لکه مبل در اثر جای خودکار و جوهر، یکی از سوالات مورد نظر افرادی‌ست که می‌پرسند چگونه لکه مبل را از بین ببریم؟ برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه‌ای ابتدا باید پارچه مبل را خیس کنید، روی آن نمک بپاشید و با پنبه تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با چند ترفند ساده خانه قدیمی خود را نو کنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  3. عباس آقا

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۱۵ ق٫ظ

    سلام و تشکر بابت زحماتتون برای تهیه این مطلب مفید🙏🙏👌🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضورتون در مجله🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…