رپورتاژآگهی

راز زیبایی دست‌ها چیست؟

۱۲
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند پوست صورت را نهایتاً دو بار در طول شبانه‌روز بشوییم. اما دررابطه‌با پوست دست‌ها چطور؟
راز زیبایی دست‌ ها

راز زیبایی دست‌ ها یکی از مهم‌ترین مسائل زیبایی است. اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند پوست صورت را نهایتاً دو بار در طول شبانه‌روز بشوییم. اما دررابطه‌با پوست دست‌ها چطور؟ پاکیزگی دست‌ها از آلودگی‌های محیطی، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد؛ بنابراین لازم است در طول روز چندین بار دست‌هایمان را با آب و مایع شوینده بشوییم و از آلودگی‌ها پاک کنیم.

با شست‌وشوی مکرر دست‌ها می‌توان از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کرد. اما به این صورت پوست دست‌ها خشک و زبر می‌شود و پس از مدتی دچار لک‌های پوستی خواهد شد.

با وجود چنین شرایطی باید منتظر پیری زودرس پوست دست‌هایمان بمانیم یا راهکاری برای زیبایی دست‌ها وجود دارد؟ در ادامه از مهم‌ترین راز زیبایی دست‌ها پرده برمی‌داریم و مهم‌ترین راهکارهای داشتن دستانی سفید و زیبا را شرح می‌دهیم.

مهم‌ترین راز زیبایی دست‌ها

به نظرتان چگونه دست‌های زیبا داشته باشیم؟ آیا می‌توان پاکیزگی و زیبایی دست‌ها را به‌صورت هم‌زمان تضمین کرد؟

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع شوینده، باعث خشکی پوست دست‌ها و کاهش رطوبت آن می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل لازم است از برسان و مرطوب‌کننده دست استفاده کنید. کرم مورینگا یکی از بهترین محصولاتی است که رطوبت دست‌های شما را تأمین می‌کند.

این محصول از مواد مؤثری مانند روغن رزهیپ، روغن مورینگا، روغن آرگان، روغن هسته انگور، ویتامین‌های A و E و… تشکیل شده و باعث افزایش استحکام و رفع خشکی پوست دست‌ها می‌شود.

مهم‌ترین راز زیبایی دست‌ها در استفاده مداوم از آب‌رسان و مرطوب‌کننده است. به این صورت رطوبت پوست دست‌ها تأمین شده و از خشکی و پیری زودرس آن جلوگیری می‌شود. اما با استفاده از کرم مورینگا می‌توانید علاوه بر رفع خشکی، از پوست حساس دست‌ها در برابر نور خورشید و آلودگی‌های محیطی نیز محافظت کنید!

مهم‌ترین راز زیبایی دست‌ها

چگونه دست‌های زیبا داشته باشیم؟

اینکه چگونه دست‌های زیبا داشته باشیم به نحوه مراقبت ما از پوست دستانمان برمی‌گردد. با استفاده از محصولات مراقبت پوست دست و برخی راهکارهای ساده می‌توان از خشکی، تیرگی، لک‌های پوستی و پیری زودرس پوست دست‌ها جلوگیری کرده و زیبایی دست‌ها را افزایش داد.

در ادامه برخی از راه‌های داشتن دست زیبا را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در انتهای مقاله به بررسی روش‌های خانگی مراقبت از پوست دست می‌پردازیم.

از ضدآفتاب مخصوص دست استفاده کنید

به نظرتان چگونه دستانی سفید داشته باشیم؟ برای داشتن دست‌هایی زیبا و سفید نیاز به یک ضدآفتاب مناسب خواهید داشت. برخلاف باور بسیاری از افراد، ضدآفتاب تنها برای پوست صورت موردنیاز نیست؛ در واقع برای محافظت از هر قسمت از پوست که با آفتاب در تماس است به ضدآفتاب نیاز خواهید داشت.

با استفاده مداوم از ضدآفتاب می‌توانید از تیرگی، ایجاد لک‌های قهوه‌ای و پیری زودرس پوست دست‌ها جلوگیری کنید. ذکر این نکته ضروری است که برخی از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست نیز دارای SPF 15 یا بالاتر هستند.

استفاده از دستکش را فراموش نکنید

از راه‌های داشتن دست زیبا می‌توان به استفاده از دستکش ظرف‌شویی و باغبانی اشاره کرد. تماس دست‌ها با مایع ظرف‌شویی و مواد شیمیایی باعث خشکی و پیری زودرس پوست می‌شود. اما با استفاده از دستکش مناسب می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

همچنین پوست بسیاری از افراد به مواد شیمیایی از جمله انواع سفیدکننده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها واکنش نشان می‌دهد. در این مواقع احتمال پوسته‌پوسته شدن، سوزش و قرمزی پوست دست‌ها وجود دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا در حین نظافت منزل یا اموری مانند باغبانی از دستکش مناسب استفاده کنید.

در کنار دستکش ظرف‌شویی، اینکه چگونه دست‌های زیبا داشته باشیم به استفاده یا عدم استفاده از دستکش مناسب در فصل زمستان نیز بازمی‌گردد. سردی هوا باعث خشکی دست‌ها می‌شود و آسیب جبران‌ناپذیری را به پوست دست‌ها وارد می‌کند، بنابراین در پاییز و زمستان حتماً از دستکش مناسب استفاده کنید.

دست‌هایتان را با روغن مناسب ماساژ دهید

به نظرتان چگونه دست‌های زیبا داشته باشیم؟ آیا می‌توان تیرگی دست‌ها را از بین برد؟ برای این کار نیاز به یک روغن ماساژ مناسب و کمی صبوری خواهید داشت.

کمی روغن یا لوسیون مناسب را روی دست‌هایتان بریزید و ماساژ دست‌ها را با حرکات دایره‌ای انجام دهید. به این صورت خون‌رسانی به دست‌ها بیشتر شده و پوست با استفاده از مواد مغذی تغذیه می‌شود.

پوست دستتان را اسکراب کنید

اینکه چگونه دستانی سفید داشته باشیم به نحوه مراقبت‌های پوستی ما برمی‌گردد. برای مثال با اسکراب و لایه‌برداری پوست دست‌ها می‌توانیم لایه‌های مرده پوست را پاک‌سازی کرده و رنگ دست‌ها را یک تا دو درجه روشن‌تر کنیم!

برای اسکراب دست‌ها می‌توانید از محصولات برندهای مختلف ایرانی یا خارجی استفاده کنید. همچنین امکان تهیه لایه‌بردار خانگی با استفاده از موادی مانند شکر، قهوه، روغن‌زیتون، لیموترش و… وجود دارد.

راه‌های داشتن دست زیبا با ماسک‌های خانگی

همه ما دوست داریم بدانیم که چگونه دستانی سفید داشته باشیم؟! برای رسیدن به این آرزو می‌توانید از ماسک‌های خانگی یا ماسک ورقه‌ای دست استفاده کنید.

در میان برندهای موجود بیو آکوا جزو معدود برندهایی است که به تولید تخصصی ماسک ورقه‌ای دست می‌پردازد؛ اما اگر ماسک‌های خانگی را ترجیح می‌دهید می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

استفاده از ماسک ماست و زردچوبه

از راه‌های داشتن دست زیبا می‌توان به استفاده از ماسک‌های خانگی مانند ماست و زردچوبه استفاده کرد. برای تهیه این ماسک دو قاشق ماست را با مقدار مناسبی از زردچوبه مخلوط کرده و روی دست‌هایتان ماساژ دهید. برای تأثیر بیشتر می‌توانید مقداری عسل یا شکر را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند، سپس دست‌هایتان را با آب ولرم بشویید. ذکر این نکته ضروری است که برای جلوگیری از زردشدن رنگ دست‌ها بر اثر تماس با زردچوبه می‌توانید از تونر یا گلاب کمک بگیرید.

استفاده از ماسک ماست و زردچوبه

استفاده از ماسک شیر و ژلاتین

اگر این سؤال برایتان پیش‌آمده که چگونه دستانی سفید داشته باشیم، بهتر است حتماً ماسک شیر و ژلاتین را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک ۲ تا ۳ قاشق شیر را گرم کنید. یک قاشق غذاخوری ژلاتین را به آن اضافه کرده و اجازه دهید ژلاتین به طور کامل در شیر حل شود.

پس از تهیه ماسک اجازه دهید کمی سردتر شود و سپس آن را روی دست‌هایتان کمی ماساژ دهید. ۱۰تا ۱۵دقیقه صبر کرده و سپس ماسک را از روی دست‌هایتان پاک کنید. با استفاده مداوم از این ماسک به میزان ۲ تا ۳ بار در هفته، دستانی سفید و زیبا خواهید داشت.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی راه‌های داشتن دستانی زیبا پرداختیم و مهم‌ترین راز زیبایی دست‌ها را برای شما عزیزان شرح دادیم. در انتها توصیه می‌کنیم برای زیبایی هر چه بیشتر دست‌هایتان حتماً به زیبایی ناخن‌ها نیز توجه داشته باشید و از روغن‌های گیاهی و کرم مخصوص ناخن استفاده کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  6. فرزلنه

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۱۱ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۳۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

    سلام مطلب تون عالی بود .🙏🌹

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  11. عاطفه

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    کرم مورینگا ازکجا تهیه کنیم. درضمن تشکر از مطالب وراهنمایی هاتون 🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۲۵ ب٫ظ

      اگر تو لینک داخلی مطلب نیست، از داروخانه‌ها و فروشگاه لوازم بهداشتی عزیز دلم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…