بدون هزینه کردن زیبا شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افراد زیبا این خوشگلی خود را مدیون مراقبت‌هایی هستند که روزانه از پوست و موهای خود می‌کنند. بسیاری از این کارها هزینه‌های زیادی نداشته ولی نتیجه هر کدام بی‌نظیر است.
زیبایی بدون هزینه

زیبایی بدون هزینه شاید خواسته همه افراد باشد اما برای رسیدن به آن باید از یک روتین مراقبتی استفاده کرد تا بعد از مدتی به خواسته خود برسند. همراه دلتامگ باشید تا با هم به روش‌هایی که باعث زیبایی بدون هزینه می‌شود بپردازیم.

زیبایی بدون هزینه

گاهی اوقات ما فکر می‌کنیم باید پول زیادی خرج کنیم تا بتوانیم زیبا باشیم؛ اما در حقیقت مراقبت از زیبایی، سلامت و بدن همیشه نیاز به پول زیادی ندارد.

در ادامه چند روش مفید را به شما آموزش می‌دهیم:

زیبایی بدون هزینه با اسکراب بدن به کمک دانه‌های قهوه

بعد از اینکه یک فنجان قهوه خوردید می‌توانید از دانه‌های آن برای اسکراب پوستتان استفاده کنید. به این صورت که دو قاشق غذاخوری دانه قهوه، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را داخل شیشه  ریخته و سپس با استفاده از آن صورت و بدنتان را در حمام اسکراب کنید.

این ترکیب فواید بسیار زیادی داشته و می‌تواند سلولیت‌ها را از بین ببرد. همچنین با استفاده از این اسکراب از پیری خود جلوگیری کرده و گردش خود را بالا ببرید.

زیبایی بدون هزینه با اسکراب بدن به کمک دانه‌های قهوه

تمرین برای ازبین‌بردن غبغب

راه‌های ساده‌ای وجود دارد که شما بتوانید غبغب خودتان را از بین ببرید. برای این کار در ابتدا سرخود را بالا برده و به سمت عقب خم کنید؛ یعنی نگاه شما باید به سقف باشد. بعد قسمت پایین فک را فشار داده تا کشش را زیر چانه خود احساس کنید. ده ثانیه برای این کار کافی است سپس ریلکس کنید.

همچنین می‌توانید دوباره سر خود را بالا نگه داشته، به سمت عقب خم کنید و نگاه خود را به سقف بدوزید. سرتان را به سمت راست خم کنید؛ حالا زیر چانه خود را به سمت جلو بکشید. ده ثانیه در همین حالت مانده و سپس دوباره ریلکس کنید و همین حرکت را برای سمت چپ هم انجام دهید.

ورزش با همان وسایلی که در خانه دارید اصلاً لازم نیست که برای ورزش‌کردن در خانه حتماً تجهیزات زیادی داشت باشید. فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و از چیزهایی که در منزل دارید؛ استفاده کنید و ورزشتان را آغاز کنید. یک سرچ کوچک انجام دهید تا ببینید با لوازمی که در منزل دارید، چه ورزش‌هایی را می‌توانید به انجام برسانید؛ مثلاً می‌توانید به‌جای دمبل از دو عدد بطری آب کمک بگیرید. اینترنت یکی از بهترین مواردی است که شما می‌توانید با آن در خانه ورزش داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  زیبایی پوست با عرق نعنا

زیبایی بدون هزینه با وکس شکر

زیبایی بدون هزینه با وکس شکر

رفتن به آرایشگاه وقت و هزینه می‌خواهد اما خبر خوب آنکه زیبایی بدون هزینه ممکن است. اگر نمی‌توانید همیشه به سالن آرایشی بروید و وکس کنید، بهترین راه به‌جای استفاده از تیغ این است که وکس شکر را در منزل انجام دهید. ‌ برای این کار در ابتدا دو فنجان شکر با یک‌چهارم فنجان آبلیمو، یک قاشق غذاخوری آب و یک غذاخوری نمک را ترکیب کنید.

حالا تمام مواد را داخل یک قابلمه کوچک ریخته، روی حرارت ملایم بگذارید و خوب هم بزنید تا همه چیز به‌خوبی به نقطه‌جوش برسد و ترکیبی شبیه به عسل درست شود.

زمانی که مخلوط آماده شد، آن را داخل یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا خنک شود و دوباره گرمش کنید و به‌عنوان وکس استفاده کنید. یادتان باشد حتماً قبل از وکس؛ پوست خود را تمیز کنید، یک‌لایه برداری ملایم داشته باشید تا سلول‌های مرده برداشته شوند.

می‌ توانید مقداری هم پودر بچه روی بدن تان بزنید تا چربی اضافه گرفته شود و موهای تان به راحتی به وکس بچسبند. وکس را در جهت رویش مو روی پوست اعمال کنید و در خلاف جهت از روی پوست بردارید. قبل از این که مقدار زیادی از پوستتان را وکس بزنید، حتما امتحان کنید خیلی داغ نباشد و پوستان نسوزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …