با بی‌خوابی و استرس خداحافظی کنید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکل بی‌خوابی دارید؟ اگر به توصیه‌های این مطلب عمل کنید، شاید هرگز به قرص‌های خواب‌آور نیاز نداشته باشید.
دمنوش درمان کننده بی خوابی

بسیاری از افراد از اختلال بی‌خوابی رنج می‌برند و از قرص‌های خواب‌آور استفاده می‌کنند اما این افراد می‌توانند بدون قرص و با استفاده از داروهای گیاهی خواب‌آور مشکل بی‌خوابی را سریع درمان کنند. دستور تهیه دمنوش درمان کننده بی خوابی را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

دمنوش درمان کننده بی خوابی

در ادامه با داروهای خواب‌آور گیاهی و دمنوش درمان کننده بی خوابی آشنا خواهید شد و باید بدانید که داروهای گیاهی راه حلی مناسب برای درمان بی‌خوابی و آرامش شما است.

دانه‌های زیره سبز

شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری پودر زیره سبز را با موز رسیده و له شده ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید، همچنین می‌توانید یک قاشق چایخوری دانه زیره را به مدت ۵ ثانیه در شعله کم بجوشانید و بعد یک فنجان آب به آن بیافزایید. این چای را هر شب پنج دقیقه قبل از خواب استفاده کنید.

دانه‌های زیره سبز

جوز هندی

راه‌های زیادی برای استفاده از جوز هندی وجود دارد، که شما بتوانید برای خلاص شدن از شر بی‌خوابی از آن استفاده کنید، که عبارتند از:

  • جز هندی و عسل

یک مقدار پودر جوز هندی را با یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید و ۱۵ دقیقه قبل از خواب بنوشید.

  • چای جوز هندی

جز هندی را پودر کنید و درون یک ظرف آب بریزید و بجوشانید، سپس آن را بعد از شام بنوشید و از داشتن خواب خوب و ریلکس شدن بدنتان لذت ببرید.

  • جوز هندی و شیر

مقداری جز هندی را در یک لیوان شیر گرم بریزید و قبل از خواب آن را بنوشید.

نکته:

جوز هندی ممکن است و برخی از داروهای خاصی که شما مصرف می‌کنید، واکنش نشان دهد بنابراین قبل از استفاده از آن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

آب زغال اخته

زغال اخته، به شدت باعث کاهش سرگیجه، بی‌خوابی و اضطراب ناشی از آن می‌شود. این گیاه اثر آرام بخشی دارد و اعصاب‌های تحت فشار را آرام می‌کند. ۲ قاشق چایخوری از آب زغال اخته را با یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب از آن استفاده نمایید.

دمنوش درمان کننده بی خوابی

چای بابونه

یکی از معروف‌ترین داروهای طبیعی برای القاء خواب و بهبود کیفیت آن، چای بابونه است که کمک قابل توجهی به آرام کردن اعصاب نیز می‌کند. ترکیبات موجود در آن، اثرات آرام بخش دارد و شما می‌توانید این چای را با یک طعم‌دهنده شیرین که باب میلتان است، ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بنوشید.

عسل و سرکه سیب

شما می‌توانید با استفاده از ترکیب عسل و دو قاشق چایخوری سرکه سیب، یک تونیک مفید تهیه کنید و این تونیک را هر شب قبل از خواب بنوشید و از آن لذت ببرید.

شقایق کالیفرنیا

شقایق کالیفرنیا، جزو نسخه‌های خاص طب سنتی برای درمان بی‌خوابی شبانه است، این گیاه یک متعادل کننده ملایم برای هیجانات و یک درمان آرام بخش برای مواقعی است که استرس دارید و دچار اضطراب شده‌اید. این گیاه کمک می‌کند تا به راحتی به خواب بروید و برای استفاده از این خاصیت آن می‌توانید داخل چای یا همراه با لوسیون‌ها و انواع روغن به صورت موضعی استفاده کرد.

گل ساعتی

گل ساعتی علاوه بر تسکین اعصاب و روان، بدنتان را آرام می‌کند و عصاره آن اعصاب افرادی را که از سندرم پای بیقرار رنج می‌برند.

دمنوش درمان کننده بی خوابی

رازَک

رازک دمنوش درمان کننده بی خوابی است و برای مبارزه با اضطراب و بی‌قراری بسیار مفید است. چنانچه مداوم از خواب می‌پرید، رازک گیاهی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن قدر در خواب بمانید تا زمانی که به خوبی استراحت نمایید. توجه داشته باشید که اگر داروهای خواب‌آور مصرف می‌کنید از رازک استفاده نکنید چون اثر دارو را تشدید می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دستور دمنوش مخصوص سرماخوردگی+ویدیو را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  4. بسیار عالی و آموزنده بود خیلی خوب و عالی

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۰۵ ب٫ظ

    سلام 🍃 عالی 🙏🙏🙏

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۱۷ ق٫ظ

  7. مرجان

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ق٫ظ

    تشکر عزیزم عالی ومفید زیره و جوز هندی رو برای ادویه استفاده میکردم متوجه شدم برای بی خوابی هم خوبه

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

  8. عاطفه

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    مرسی ازشما گلبانووووو 🙏مطالب عالی وآموزنده هستن بخصوص خواص جوز من فقط بعنوان ادویه استفاده میکردم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۴۰ ب٫ظ

      خوشحالیم که براتون مفید بوده عزیزم😍💕

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…