چربی موهای خود را با روش‌های خانگی از بین ببرید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر چربی موی شما زیاد و غیرقابل تحمل است و به دنبال درمان آن هستید، ما برای شما چند راه خانگی برای از بین بردن این چربی آماده کرده‌ایم.

از بین بردن چربی مو یکی از دغدغه‌های افراد است. چربی سر به‌خودی‌خود بد نیست و برای سر و موها لازم است؛ اما وقتی میزان آن از حد طبیعی فراتر برود، واقعاً آزاردهنده خواهد شد. دلیل این آزاردهنده بودن، کثیف‌شدن مو و ظاهر بد آن است. همراه دلتا باشید.

از بین بردن چربی مو

موهای چرب تمایل به تجمع بیشتر کثیفی دارند و مشکلاتی مانند خارش پوست سر و شوره سر ایجاد می‌کنند. در اینجا لیستی از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن چربی مو روی پوست سرخود استفاده کنید.

آبلیمو
آب‌لیمو روی موهای چرب به‌خوبی عمل می‌کند بدون شک یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی چربی سر است. استفاده از آب‌لیمو یکی از مؤثرترین راه‌ها برای از بین بردن موهای چرب است. آب‌لیمو ماهیتی اسیدی دارد؛ بنابراین روی موهای چرب به‌خوبی عمل می‌کند و همچنین شوره سر را از بین می‌برد.

برای استفاده از آب‌لیمو روی پوست سر، آب ۲ عدد لیمو را بگیرید و با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها و پوست سرخود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

شست‌وشوی مو با چای
برای انجام این روش درمان خانگی چربی سر، می‌توانید از چای سبز یا برگ چای سیاه استفاده کنید. آبکشی چای روی موهای کدر و چرب به‌خوبی عمل می‌کند. ماهیت اسیدی کافئین باعث درخشندگی، حجم و استحکام موهای شما می‌شود.

یک تا دو چای کیسه‌ای سبز یا سیاه معمولی را در آب داغ دم کنید. سپس با رقیق کردن آن با یک فنجان آب سرد، اجازه

دهید این مخلوط کمی خنک شود. با این مخلوط موها و پوست سرخود را بشویید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را شست‌وشو کنید.

مطلب پیشنهادی:  تقویت کردن مو با شامپو خانگی

ماسک موی گوجه‌فرنگی

ماسک موی گوجه‌فرنگی

برای خلاص‌شدن از شر ترشح بیش از حد چربی و درمان خانگی چربی سر، از ماسک گوجه‌فرنگی استفاده کنید. زیرا ماهیت اسیدی گوجه‌فرنگی به تعادل سطح pH پوست سر شما کمک می‌کند. برای تهیه ماسک موی گوجه‌فرنگی، یک گوجه‌فرنگی رسیده را با یک قاشق‌چای‌خوری خاک فولر یا خاک رنگ‌بر که نوعی خاک رس است، مخلوط کنید.این ماسک را روی موها و پوست سرخود بمالید و سرخود را با کلاه بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

سرکه سیب
سرکه سیب یکی دیگر از موادی است که برای درمان خانگی چربی سر کاربرد دارد و به‌راحتی در کابینت آشپزخانه شما یافت می‌شود. می‌توانید از آن برای خلاص‌شدن از شر ترشح اضافی چربی استفاده کنید، زیرا خاصیت جذب‌کنندگی سرکه سیب باعث می‌شود، موهای شما از شر چربی‌های اضافی خلاص شود.

برای استفاده از سرکه سیب روی پوست سر، یک فنجان از آن را در یک لیتر آب قرار دهید و سپس از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنید. به‌جای این که موهای خود را با هوا خشک کنید، از سشوار استفاده نکنید.

سرکه سیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره زندان اسرارآمیز تکاب چه می‌دانید؟

زندان برنجه، جاذبه‌ای طبیعی و اسرارآمیز است که در نزدیکی روستای برنجه قرار دارد. نام زندان…