پلاستیک‌های زرد را به آسانی در خانه سفید کنید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کدر و زرد شدن پلاستیک‌ها یک معضل آزار دهنده برای خانم‌ها در خانه است. تمیز کردن این پلاستیک‌ها نیز دشوار است اما با استفاده از روش‌هایی می‌توان به این مهم دست یافت.

بسیاری از لوازم و وسایل خانگی از پلاستیک سفید ساخته می‌شوند و پس از مدتی دچار تغییررنگ می‌شوند و اغلب رنگ آن‌ها پس از مدتی به زردی می‌زند. روش‌های رفع زردی پلاستیک سفید را در این مطلب از دلتامگ بخوانید.

روش‌های رفع زردی پلاستیک سفید

گاه زرد شدن پلاستیک به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت آن‌ها در معرض نور آفتاب است، اما گاه کهنه شدن، کنار وسایل گرما‌زا بودن یا کثیفی منجر به زرد شدن آن‌ها می‌شود. در بسیاری اوقات زرد شدن نشانه تغییرات شیمیایی ایجاد شده در داخل پلاستیک است، که در این صورت بازگرداندن حالت اولیه پلاستیک مقدور نیست. با این حال می‌توان از زرد شدن بیشتر پلاستیک جلوگیری کرد.

روش‌های رفع زردی پلاستیک سفید

روش اول برای رفع زردی پلاستیک سفید

  1. خیس کردن پلاستیک در داخل ظرف پر از آب گرم و صابون به مدت ۱۰ دقیقه
  2. شست‌وشوی خوب و محکم پلاستیک با یک اسکاچ نایلونی
  3. شست‌وشوی پلاستیک با آب سرد برای رفع سیاهی
  4. ریختن آب اکسیژنه روی پلاستیک و شست‌وشو با اسکاچ. آب اکسیژنه به سفید شدن قسمت‌های زرد کمک می‌کند. بنابراین پلاستیک را می‌توانید دو ساعت داخل آب اکسیژنه قرار دهید.
  5. ترکیب ۴ قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده با ۴ پیمانه آب گرم. پلاستیک را داخل ظرفی حاوی این ترکیب به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس با آب سرد شست‌وشو دهید.
  6. پس از شست‌وشو اجازه دهید تا پلاستیک در هوای آزاد خشک شود. اگر هنوز کمی زرد است می‌توانید این مراحل را دوباره تکرار کنید.
مطلب پیشنهادی:  این ماه کامل که تا سه سال دیگر طلوع نخواهد کرد

رفع زردی پلاستیک سفید با جوش شیرین

روش دوم

از ترکیب یک فنجان جوش شیرین با مقداری آب یک خمیر نسبتاً سفت به دست آورید. سپس با یک اسفنج مرطوب خمیر را بر روی قسمت‌های مورد نظر به آرامی بکشید و اجازه دهید تا خشک شود. جوش شیرین، خود یک سفید کننده طبیعی است اما اگر به سفید کننده قوی‌تری نیز دارید بهتر است به جای آب، از سرکه استفاده نمایید.

روش سوم

دو قاشق غذاخوری مایع سفید کننده را با آب ترکیب نمایید و سپس توسط یک پارچه به آرامی بر روی محل مورد نظر بکشید. به مدت ۴ ساعت باید مایع روی وسیله شما باقی بماند. بعد از گذشت این زمان توسط یک پارچه مرطوب، وسیله مورد نظر را تمیز کنید تا مایع پاک شود.

رفع زردی پلاستیک سفید با خمیر دندان

روش چهارم

کمی خمیردندان را بر روی یک اسفنج بریزید و سپس روی مکان مورد نظر بکشید. با تکرار حرکات کوچک و دایره‌ای همه قسمت‌های زرد شده را پوشش دهید. بعد از مدتی خمیر دندان را نیز پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نوشیدنی های خنک برای مهمانی

در فصل گرما لذت نوشیدنی‌های خنک چند برابر می‌شود. اگر دوست دارید در تابستان با نوشیدنی‌های…