کوچه چتری تهران، یک جاذبه دیدنی خاص

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوچه مهرناز یکی از کوچه‌های بسیار زیبا، دیدنی و خاص در تهران است که به دلیل داشتن سقفی مملو از چتر توانسته چشم‌اندازی بسیار جالب ایجاد کند.

تهران، شهری با پدیده‌های گردشگری و تفریحی در ایران واقع شده که به دلیل برخورداری از این جاذبه‌های بسیار به عنوان مهم‌ترین شهر و پایتخت ایران شناخته می‌شود. یکی از مراکز بسیار دیدنی در قلب تهران، میدان انقلاب نام دارد و در اطراف این میدان بزرگ کوچه پس کوچه‌هایی به چشم می‌خورند. هر کدام از این کوچه پس کوچه‌ها با معماری‌های مختلفی بنا شده‌اند که این موضوع باعث افزایش جلوه‌ای خاص در این نقطه از شهر شده است. با دلتا همراه باشید تا کوچه مهرناز را بیشتر بشناسید.

معرفی کوچه مهرناز

کوچه مهرناز یکی از نقاط دیدنی این منطقه است که پروژه‌ای جذاب در آن انجام شده و علاوه بر این‌که آرامش را به این نقطه از شهر تزریق نموده، بلکه آن را تبدیل به یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کرده و باعث شده تا گردشگران جهت بازدید به این کوچه مراجعه کنند. کوچه مهرناز با برخورداری از سقفی چتری یا به عبارتی مملو از چتر، تبدیل به یکی از معروف‌ترین و خاص‌ترین پیاده‌روها در تهران شده است. کوچه‌ای که می‌توانید با پیاده‌روی در اوج گرمای سال، از گرما و نور مستقیم خورشید در امان باشید و چند ساعتی را جهت استراحت در آن بگذرانید.

کوچه مهرناز

علت شهرت این کوچه چیست؟

کوچه مهرناز یا کوچه‌ چتری فضایی، یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در مرکز تهران به حساب می‌آید. کوچه مهرناز علاوه ‌بر زیبایی که به سبب سقف چتری از آن برخوردار است، مملو از سکوتی بسیار خاصی بوده که افراد می‌توانند جهت خلوت و دوری از ازدحام و آلودگی‌های صوتی به این کوچه مراجعه کنند. این کوچه به دلیل چترهای رنگی که دارد، پاتوق زوجین محسوب می‌شود؛ زوجینی که می‌توانند در این کوچه عکس‌های یادگاری گرفته و خاطرات خوش خود را به ثبت برسانند.

مطلب پیشنهادی:  خزانه بذر سولبارد؛ جایی که بعد از قیامت زندگی را به زمین برمی‌گرداند!

کوچه مهرناز کجاست؟

کوچه چتری فضایی، کوچه‌ای است که در میدان انقلاب اسلامی قرار گرفته است. اگر قصد دارید تا از نزدیک از کوچه مهرناز دیدن کنید می‌توانید از طریق مترو یا اتوبوس به میدان انقلاب مراجعه نمایید. کوچه مهرناز در ضلع جنوبی خیابان انقلاب واقع شده است. تنها کافی است تا شما از جمال‌زاده جنوبی به سمت میدان انقلاب حرکت کرده و در بین راه با کوچه زیبای مهرناز مواجه شوید.

کوچه چتری

سخن پایانی

کوچه مهرناز امروزه تبدیل به محل امن برای پیاده‌روی افراد شده است. این کوچه به دلیل داشتن سقفی از چتر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. چترهایی که توانسته‌اند جذابیتی ویژه به این کوچه ببخشند و احساس شادی را در این کوچه به ارمغان آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…