چگونه از ظروف عتیقه نگهداری کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جذابیت واقعی این ظروف این است که دارای یک تاریخچه پنهان و داستان‌هایی در ورای ظاهر زیبای خود هستند و همچنین در دهه‌های گذشته جمع‌آوری ظروف فانتزی به‌عنوان یک نوع سرمایه‌گذاری مطرح بود.
نگهداری از ظروف عتیقه و قدیمی

بسیاری از خانم‌ها علاقه‌مند به جمع‌آوری ظروف فانتزی، دکوراتیو یا عتیقه هستند و سوال رایجی که برایشان پیش می‌آید این است که چگونه از این ظروف نگهداری کنند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نکات نگهداری از ظروف عتیقه و قدیمی می‌پردازیم.

نگهداری از ظروف عتیقه و قدیمی

  • اگر بشقاب‌های مورد علاقه شما عتیقه و قدیمی نبوده و چندان شکننده و ظریف نیستند، می‌توانید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، اما اگر ظروف قدیمی و عتیقه بوده و ظریف می‌باشند بهتر است از استفاده از ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
  • ظروف قدیمی و فانتزی را با استفاده از مواد شوینده ملایم و پارچه‌ای نرم در آب گرم تمیز کنید. روی سینک ظرفشویی یک حوله قرار دهید تا از لیز خوردن و شکستگی آن جلوگیری شود.
  • تغییرات ناگهانی دمای آب می‌تواند منجر به شکستگی شود (بسیاری از ترک‌های ریز) پس از تغییرات ناگهانی آب بپرهیزید. پس از شستشو ظروف را با پارچه‌ای نرم خشک کنید.
  •  ظروف عتیقه که در بوفه قرار نمی‌گیرند را در جعبه یا کارتن قرار داده و بین آن‌ها بالشتک‌های هوا یا پارچه‌های نرم قرار دهید.
  • ظروف فانتزی و عتیقه را هرگز در ماکروویو قرار ندهید و اگر چنانچه این ظروف دارای ترک هستند از آنان استفاده نکنید زیرا اگر در ساخت آنان سرب به‌کار رفته باشد ممکن است از ترک‌ها به مواد غذایی نفوذ کنند.

نگهداری از ظروف عتیقه و قدیمی

نحوه تمیز کردن لکه‌های قدیمی از روی ظروف فانتزی و عتیقه

خیساندن

ظروف را در آب ولرم با کمی مایع ماشین ظرفشویی، سرکه یا مواد شوینده اکسید کننده لباس برای مدت ۱ الی ۲ روز خیس کنید. سپس آن‌ها را آبکش کرده با جوله خشک کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این تابلو خانه شما را لوکس می‌کند +ویدیو سر بزنید.

جوشاندن

گلدان مینای تیره را می‌توان با خیساندن یا فروبردن آرام آن در مقداری آب و مواد شوینده ظرفشویی و قرار دادن روی حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه و سپس تمیز کردن سطح آن با یک برس یا اسفنج تمیز کرد.

از بین بردن لکه‌های ماندگار

لکه‌های بسیار سرسخت مانند چای و قهوه را می‌توان با استفاده از مقدار کمی مواد سفیدکننده (مانند پودر مواد شوینده لباسشویی سفید کننده) و مالش با اسفنج نرم یا برس پاک کرد.

نگهداری از ظروف عتیقه و قدیمی

شیشه پاک کن

برای ظروف شیشه‌ای فانتزی، رنگی و تزئینی، مایع تمیز کننده پنجره و یک پارچه میکروفیبر ممکن است موثر باشد. هنگام استفاده از پاک کننده‌های قوی همیشه یک منطقه کوچک از ظرف را به عنوان نمونه امتحان کنید تا مطمئن شوید که ظرف آسیب نمی‌بیند. پس از آن ظرف‌ها را کاملاً بشویید. هرگز از اسفنج‌های پشمی یا مفتول استیل استفاده نکنید زیرا ظرف‌های شما را در معرض لکه‌های بیشتر قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مواد دور ریختنی گلدان زیبا بسازید +ویدیو را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…