۷ جای دیدنی شمال که شاید نرفته باشید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاهای دیدنی شمال به قدری زیاد است که تنها با یک بار سفر به شمال فرصت سر زدن به همه‌ این مقاصد را پیدا نخواهید کرد.
جاهای دیدنی شمال

کمتر کسی پیدا می‌شود که به شمال سفر نکرده باشد یا حداقل در برنامه سفرهای آینده خود این مقصد را نگنجانده باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند که شمال در جاذبه‌های طبیعی خود خلاصه می‌شود؛ در حالی که این یک تصور غلط بیش نیست. شما جاذبه‌های تاریخی فراوانی را نیز می‌توانید در شمال بیابید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا جاهای دیدنی شمال را بشناسید.

جاهای دیدنی شمال

بیشتر افراد، جاهای دیدنی شمال را محدود به استان مازندران می‌دانند. نمونه‌هایی از نقاط دیدنی شمال را به شما معرفی می‌کنیم که شاید کمتر رفته باشید.

گنبد کاووس

به برجی آجری، واقع بر بالای تپه‌ای خاکی در گلستان گنبد کاووس یا گنبد قابوس گفته می‌شود‌‌. ساخت این سازه، به زمان حکومت ساسانی برمی‌گردد. این برج در عهد باستان به عنوان آتشگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت. وظیفه موبدان، حفاظت از این آتش بوده است.

آبشار کبودوال

از سری بلندترین آبشارهای خزه‌ای ایران در جاهای دیدنی شمال می‌توان به آبشار کبودوال اشاره کرد. ممکن است اسم آن برای شما آشنا نباشد. این محوطه، به شکل پارکی جنگلی درآمده است و شما تنها با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به این آبشار برسانید.

آبشار کبودوال

ناهارخوران گرگان

ناهارخوران در لیست جاهای دیدنی شمال قرار دارد. ناهارخوران، به محوطه‌ای جنگلی واقع در جنوب شهر گرگان گفته می‌شود. مسافت بین این محوطه تا مرکز شهر گرگان، به ۸ کیلومتر می‌رسد.

قبرستان خالد نبی

از سری مکان‌های منحصربه‌فرد از جاهای دیدنی شمال می‌توان به قبرستان خالد نبی اشاره کرد. در قبرستان خالد نبی، مجموعه‌ای از مکان‌های دیدنی به چشم می‌خورند. ارتفاع این قبرستان از سطح دریا به ۷۰۰ متر می‌رسد. شما از طریق گنبد، کلاله و مراوه تپه می‌توانید به این قبرستان دسترسی یابید.

قبرستان خالد نبی

کاخ موزه گرگان

در زمان پهلوی، خاندان سلطنتی اقدام به ساخت کاخ‌های شاهنشاهی در شهرهای متنوعی کردند. از کاخ موزه گرگان، می‌توان به عنوان یکی از آن کاخ‌های شاهنشاهی یاد کرد. این کاخ، در شهر زیبای گرگان واقع شده است. خاندان سلطنتی، به هنگام سفر به گرگان در این کاخ اقامت می‌گزیدند. اگر به عجایب روستاهای ایران علاقه دارید، مردم این روستای ایرانی، لای سنگ‌ها زندگی می‌کنند را بخوانید.

گلفشان نفتلیجه

تصور همه ما از مکان‌های دیدنی شمال فقط جنگل و دریا است و تنها در جنوب کشور انتظار دیدن مکان‌های خاص و طبیعی را داریم. اما در واقعیت این‌طور نیست. از گلفشان نفتلیجه می‌توان به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های گردشگری طبیعی ایران یاد کرد. این مکان دیدنی، در استان گلستان واقع شده است. با نگاه کردن به تصویر، متوجه رنگ عجیب آب آن خواهید شد.

گلفشان نفتلیجه

سرای باقری‌‌ها از جاهای دیدنی شمال

از دیگر مکان‌های دیدنی تاریخی شمال می‌توان به سرای باقری اشاره کرد. یکی از این خانه‌های قدیمی، سرای باقری نام دارد که در محله سرچشمه قرار دارد. مساحت سرای باقری به ۲۵۰۰ مترمربع می‌رسد. از آنجایی که سرای باقری به یک هتل تغییر کاربری داده است، شما در هر ساعتی از شبانه روز قادر به بازدید از آن هستید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از ایرانگردی بنایی در ایران که آن را به ۳۵ زبان دنیا می‌شناسند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۵۵ ب٫ظ

    چه عالی با ترافیک شدید عید بازدید باید سخت باشه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۴۵ ق٫ظ

      بله عید شمال خیلی شلوغ می‌شه متاسفانه

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۳۱ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۵۳ ب٫ظ

    خدا بیامرزه هرکجا میرفتن یه مکانی بجا گذاشتن،

    پاسخ

    • فرزاد

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

      واقعا ایران زیباست مخصوصا شهر شیراز و آثار زیبای آن تخت جمشید باغ ارم آرامگاه حافظ وسعتی وچندین اثر زیبا که واقعا شیراز را زیبا کرده و برای دیدن ان لازم است وقت گذاشت و مردم مهمانواز وخواهرم شیراز وآثار آن را زیارت کرد

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…