این نشانه‌ها می‌گوید شما تنها هستید!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما در طول زندگی خود ممکن است احساس تنهایی کرده باشیم و این امری کاملا طبیعی است.
دلایل احساس تنهایی افراد

گاهی اوقات ممکن است این احساس تنهایی کردن ادامه‌دار باشد و زندگی روزمره را دچار اختلال کند. اگر شما هم دچار این احساس شده باشید، حتما به دنبال راه درمانی برای رهایی از این حس بوده‌اید و شاید به نتیجه دلخواه نرسیده باشید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان دلایل احساس تنهایی افراد می‌پردازیم.

دلایل احساس تنهایی افراد

اگر تا به امروز نتوانسته‌اید با این احساسات کنار بیایید با ما همراه باشید تا با راهکارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد آشنا شوید.

احساس تنهایی چیست؟

احساس تنهایی کردن برای هرکسی معنی به‌خصوصی ممکن است داشته باشد. برای برخی از افراد تنهایی به معنی نبود شخصی در کنارشان است و ممکن است حتی در بین جمع هم باز احساس تنهایی کنند. این احساس علائم گوناگونی می‌تواند داشته باشد از جمله:

دلیل اینکه گاهی احساس تنهایی می‌کنیم چیست؟

احساس تنهایی کردن می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد مثل:

شکست عشقی در گذشته

اینکه گاهی کسی تمایل به تنهایی دارد می‌تواند به خاطر جریحه‌دار شدن احساساتش در گذشته باشد و به کسی اجازه ورود به زندگی و حریم شخصی‌اش را ندهد. اگر شما هم دچار این حس هستید و هنوز درمانی برای مقابله با آن پیدا نکرده‌اید، حتما از یک روانپزشک کمک بگیرید.

برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مردان تنها این زنان را جذاب می‌دانند! سر بزنید.

مردان تنها این زنان را جذاب می‌دانند!

درون‌گرا بودن

افرادی که ذاتا درون‌گرا هستند تلاش زیادی برای برقراری ارتباط با دیگران انجام نمی‌دهند. ولی پس از مدتی این درون‌گرا بودن و ساکت و آرام ماندن در جمع دوستان می‌تواند برای این افراد کمی آزاردهنده شود و احساس تنهایی کند.

عدم موفقیت در پیدا کردن نیمه گمشده خود

نداشتن یک همدم، یک دوست و یا یک همسر می‌تواند به این احساس دامن بزند. با پیدا کردن شناخت کافی نسبت به ویژگی‌های شخصیتی و بالا بردن مهارت‌های ارتباطی، می‌توان این دوران را به خوبی سپری کرد و جفت مناسب خود را پیدا کرد.

نداشتن دوستان صمیمی

دلیل اینکه هنوز موفق نشده‌اید که دوست صمیمی داشته باشید می‌تواند به این دلیل باشد که در حلقه اجتماعی خود، بیش از کیفیت به کمیت توجه کرده‌اید.

انواع احساس تنهایی کدام است؟

سه مدل احساس تنهایی وجود دارد. این سه مدل عبارتند از:

تنهایی بین فردی

این تنهایی معمولاً به‌صورت جدا افتادگی و تجربه بی‌کسی در افراد بروز می‌کند و به معنای دورافتادن از دیگران است. عوامل زیادی موجب بروز این حس می‌شود مثل انزوای جغرافیایی، فقدان مهارت‌های اجتماعی، داشتن احساسات به‌شدت متضاد درباره‌ صمیمیت یا یک سبک شخصیتی (اسکیزوئید، خودشیفتگی، استثمارگر یا قضاوت‌گر)

دلایل احساس تنهایی افراد

تنهایی درون‌فردی

در این مدل از تنهایی، اجزای مختلف وجود فرد، از هم فاصله می‌گیرند و زمانی اتفاق می‌افتد که فرد احساسات یا خواسته‌هایش را خفه می‌کند و یا بایدها و اجبارها را به‌جای آرزوهایش می‌پذیرد، به قضاوت خود بی‌اعتماد می‌شود یا استعدادهای خود را به‌دست فراموشی می‌سپارد.

تنهایی اگزیستانسیال یا تنهایی وجودی

این افراد از دیگران و از اجزای خود جدا می‌افتند، ولی در عمق این جدا افتادگی‌ها، تنهایی اساسی‌تری وجود دارد که به هستی مربوط می‌شود، تنهایی‌ای که به‌رغم رضایت‌بخش‌ترین روابط با دیگران و به رغم خودشناسی و انسجام درونی تمام‌عیار، همچنان باقی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای ارتباط با دیگران که قطعا نمی‌دانید +ویدیو را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۵۳ ق٫ظ

    حالا راهکارهای این تنهایی‌ها چیه؟

    پاسخ

    • یاری

      ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

      کتاب بع خوان جانم ، چعرا از تنهایی شعکایت دارید ؟ معگر مومسی بهتراز کعتاب و مجلهءدلتا سراغ داربن ؟ من ۲۱ سااله زنم زیر سرش بولند شد وبع زور طلاق گرفت و تا کنون خودم ر باکتاب ‌متاب و مجله و روز نامه سرگرم کردم‌تا اموراتم بگذره پس هرچه بیشتر مطالعه پ تحقیق و تحغس کنید بهتر زندءگی می کنید. زمانی که من قبلا” دانشگاه می رفتم استاد اقتدار به می گفت : هرچه قدر بدانید بهتر زندءگی خواهید کرد و در کار و شغل تون هم موفق خواهید شد و کسی نعمی تواند سرتون را کلاه بع زاره . هه، هه، هه

      پاسخ

  2. طاها

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ب٫ظ

    بعضی افراد دوست دارند تنها باشند و جالب اینه که موفق و پیروز در رشته و کارشون هستند و من معمولا تنهایی این افراد را تربیت خانوادگی اونها می بینم یعنی او را مستقل و درون گرا بار آورده اند. بعضی اهل تنهایی نیستند و جالبه صد بار شکست و افتادن توی زندگیشون اتفاق میافته ولی می ره توی یه زمینه دیگه فعالیت می کنه و موفق میشه، این هم تربیت خانوادگیش هست . به طور کلی منظورم اینه که هر کسی که تنها است لزوما شکست عشقی نخورده و کسی که فعال و برونگرا است ای بسا بدترین شکست ها را خورده

    پاسخ

    • کمال روستا

      ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

      من حلاصه بعگم : تنهایی خودش عالمی داره . تنهایی دو حالت داره یا پیروز می شه یا‌شکست می

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    • یلری

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۲۷ ب٫ظ

      یادمان باشه وقتی خاطرمان تنها شد، طلب مهر ز هر بی سرو پایی نکنیم، با داده قناعت کن و با داد به زیست، در بند تکلف مشو ، آزاد به زیست، در بی خودی نظر نکن، غصه نخور ، در کم ز خود نظر کن و شاد به زیست .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…