چیدمان رنگ صورتی و مکمل‌های آن در دکوراسیون

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طیف‌ها و پالت‌های رنگی صورتی در دکوراسیون مدرن منازل امروزی محدوده کاربردی وسیعی را به خود اختصاص داده است. کاربرد رنگ صورتی در قسمت‌های مختلف منزل یک استایل خاص و زیبا را به محیط خانه می‌بخشد.
رنگ صورتی در دکوراسیون

رنگ صورتی بعنوان یک رنگ آرام بخش در فضای رنگ‌ها به شمار می‌آید. دکوراسیون با رنگ صورتی در منزل یک سبک خاص و شاد را ایجاد می‌کند. انتخاب رنگ صورتی برای اتاق‌های مختلف، آشپزخانه و همین طور سرویس بهداشتی منزل به یک اندازه کاربردی است.در این مطلب از مجله دلتا  تاثیر رنگ صورتی در دکوراسیون منزل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مکمل رنگ صورتی  چیست؟

ترکیب رنگ صورتی

رنگ صورتی در طیف‌های مختلف هم بعنوان یک رنگ خنثی و هم بعنوان یک رنگ گرم دارای مکمل‌های مختلفی است. بهترین و پر طرفدارترین مکمل رنگ صورتی را می‌توان رنگ خنثی و خاص خاکستری بر شمرد. علاوه بر این تلفیق رنگ صورتی با طلایی و مسی نیز یک مجموعه‌ی زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند.

 رنگ صورتی پذیرایی

طلایی

از رنگ صورتی در کنار دیگر رنگ‌های مکمل برای دکوراسیون پذیرایی استفاده می‌شود. این انتخاب اغلب در رنگ مبلمان، رنگ دیوار، سقف و یا کف و پرده‌های پذیرایی اعمال می‌شود. کاربرد رنگ صورتی روشن در فضای منزل در نورپردازی تاثیر مناسبی داشته و یک محیط روشن را بوجود می‌آورد.

دکوراسیون صورتی اتاق خواب

مسی

طیف رنگ صورتی برای اتاق خواب‌ بر اساس نوع آن متفاوت است. بعنوان مثال انتخاب رنگ صورتی پاستیلی برای اتاق خواب کودک یک انتخاب مناسب است. طیف رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دیگر قسمت‌های منزل در کنار انواع رنگ سرد و خنثی یک ایده خلاقانه به شمار می‌آید.

کاربرد رنگ صورتی در چیدمان آشپزخانه

اتاق خواب

انتخاب رنگ صورتی برای کابینت‌های آشپزخانه و یا کف و دیواره آن می‌تواند یک فضای خاص و آرام در آشپزخانه منزل ایجاد کند. با رنگ صورتی می‌توان یک آشپزخانه آرام، پر از جنب و جوش و با انعکاس و جذب نور مناسب طراحی کرد.

رنگ صورتی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

آشپزخانه

رنگ صورتی برای چیدمان سرویس بهداشتی با خاکستری ذغالی و یا مشکی مات یک فضای شیک و خاص را بوجود می‌آورد. انتخاب کاشی و سرامیک به این رنگ برای فضای سرویس بهداشتی نیز یک طراحی مناسب را در فضا بوجود می‌آورد. کاربرد رنگ صورتی برای سرویس بهداشتی یک چیدمان خاص توام با یک حس تمیزی را در این قسمت از منزل بوجود می‌آورد. استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ صورتی نورگیر بودن و روشنایی فضای سرویس بهداشتی به دنبال دارد.

چند نکته اساسی در انتخاب رنگ صورتی

مکمل صورتی

برای انتخاب رنگ صورتی در دکوراسیون منزل تنها به رنگ‌های ملایم و روشن صورتی اکتفا نکنید. گاها از ترکیب رنگ‌های صورتی پر رنگ و نزدیک به سرخابی با رنگ‌های روشن و خنثی می‌توان یک چیدمان خاص را در منزل ترتیب داد. رنگ‌های صورتی پر رنگ بهترین گزینه برای اتاق خواب‌ کودک به شمار می‌آید. با بهره مندی از قانون ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی و استفاده از طیف رنگ‌های خاص مثل صورتی می‌توانید یک فضای زیبا و خاص را با کمترین هزینه در محیط زندگی خود بوجود آورید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۰۷ ق٫ظ

  4. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…