۴ ترفند برای نگهداری از فضای سبز حیاط خانه

۱۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گیاهان علاوه بر بخشیدن فضای سبز و دلپذیر به محیط خانه، باعث افزایش جذب انرژی‌های مثبت و روحیه خوب افراد می‌شوند. اما نگهداری از آن‌ها اصول و قواعد خاصی دارد که اگر رعایت نشود باعث ازبین‌رفتن زیبایی فضای سبز شما خواهد شد.
فضای سبز حیاط

فضای سبز حیاط محیطی دلپذیر است که بعضی‌ها فکر می‌کنند برای داشتنش باید هزینه‌های هنگفت و زیادی را صرف کنند. اما با دانستن اصول نگهداری از فضای سبز می‌توانید با کمترین هزینه زیباترین حیاط و فضای سبز خانگی را داشته باشید. مجله اینترنتی دلتا در این مقاله به معرفی چند راهکار اصولی برای نگهداری از فضای سبز حیاط پرداخته است.

نگهداری از فضای سبز حیاط

اگر به‌دنبال‌داشتن باغچه‌ای سرسبز و زیبا در خانه هستید و دلتان می‌خواهد همیشه طراوت و شادابی آن را حفظ کنید باید این چند نکته اصولی را رعایت کنید. فضای سبز حیاط نیازمند رسیدگی منظم و دقیق است.

نگهداری

توجه به نحوه رشد گیاهان

رشد گیاهان هم درست مانند آدمیزاد است! توقع نداشته باشید گیاهانی که خریداری کرده‌اید به همان شکل روز اول باقی بمانند. آن‌ها رشد می‌کنند و نیاز به هرس دارند. بعضی از گیاهان طولی و بعضی دیگر عرضی رشد می‌کنند. بعضی گیاهان رونده هستند. بهتر است در هنگام خرید به نحوه رشد آن‌ها توجه کنید و مدل هرس‌کردنشان را یاد بگیرید. این‌گونه می‌توانید مطمئن شوید فضای سبز حیاط خانه‌تان همیشه شاداب و باطراوت باقی خواهد ماند.

تهیه ابزارهای دستی

ابزارهای برقی و بزرگ مناسب نگهداری از فضای سبز حیاط خانگی و کوچک نیستند. برای حیاط‌های کوچک بهتر است ابزارهای دستی تهیه کنید. گرانی ابزارهای برقی ازیک‌طرف و مصرف زیاد برق و سوخت زیاد آن‌ها باعث می‌شود که برای نگهداری فضای سبز کوچک مناسب و به‌صرفه نباشند. یک بیلچه دستی کوچک، یک قیچی باغبانی و آب‌پاش دستی برای نگهداری از حیاط کوچک خانه کفایت می‌کند.

قیچی باغبانی

دور گیاهان حساس خط بکشید

گیاهان حساسی که به مراقبت‌های زیاد و رسیدگی مدام و تمام‌وقت نیاز دارند مناسب استفاده در حیاط‌های کوچک خانگی نیستند به‌خصوص اگر شما وقت و انرژی کافی برای رسیدگی به آن‌ها را ندارید.

استفاده از مواد شیمیایی غدغن

برای نگهداری از فضای سبز حیاط نیازی به استفاده از مواد شیمیایی گران‌قیمت ندارید. مواد طبیعی و کودهای طبیعی نه‌تنها کافی که حتی مناسب‌تر هم هستند. حشره‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و حتی بعضی از کودهای شیمیایی سلامت محیط کوچک خانه شما را به خطر می‌اندازند. استفاده از کارت‌های زرد برای جذب حشرات یا هرس و کندن علف‌های هرز با دست می‌توانند راه‌حل‌های بهتری باشند.

کارت زرد

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مناسب اتاق پذیرایی شما چیست؟ را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. parvin

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۵۲ ق٫ظ

  5. آرتین زارعی

    ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    بسیار آموزنده ومفید

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  7. اقدم

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۱۴ ب٫ظ

    آموزنده بود
    تشکر

    پاسخ

  8. سارا ضیغمی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۰۵ ب٫ظ

    بسیار آموزنده بود .
    تشکر

    پاسخ

  9. معارفی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

    ممنون از سایت شما

    پاسخ

  10. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  11. شهاب حسینی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۴۳ ب٫ظ

    استفاده از گیاهان با طول عمر بیشتر و نگهداری کمتر از نظر من مناسبتر هستش مگر اینکه شخص ثابتی برای رسیدگی به فضای سبز وجود داشته باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…