این ۷ کار را با معده خالی انجام ندهید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در میان کارهای رومزه‌ای که از صبح تا شب انجام می‌دهیم باید بدانیم که انجام برخی کارها یا خوردن بعضی چیزها با معده خالی برای سلامت بدن بسیار مضر است.
کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید

درست از زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید تا شب به رختخواب برگردید، ممکن است انقدر روزتان شلوغ باشد که مهم‌ترین چیز‌ها حتی غذا خوردن را فراموش کنید. برای بعضی کارها مانند خوابیدن اگر با معده خالی باشیم بسیار مناسب‌تر و برای سلامتی بهتر است اما برای بعضی از کارها حتما نباید معده ما خالی باشد. کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید

مصرف دارو

مصرف دارو با معده خالی، در اول این لیست قرار دارد، زیرا ممکن است واقعا خطرناک باشد، مصرف آنتی بیوتیک‌ها یا آسپرین در این شرایط ممکن است باعث تخریب روده شود، که می‌تواند منجر به مسائل جدی مانند زخم معده شود.

به‌علاوه برخی داروها طبق دستور پزشکی باید با غذا مصرف شود تا بدن بتواند آن‌ها را بهتر جذب کند، پس به یاد داشته باشید که حتما به این توصیه عمل کنید و آن‌ها را در هنگام غذا مصرف کنید.

کار کردن

کار کردن با یک معده کاملا خالی برای هیچ کس خوب نیست، بدن شما نیاز به سوخت برای داشتن انرژی بیشتر دارد و بدون آن انرژی برای کار کردن وجود ندارد و سرعت شما را کند خواهد کرد.

رفتن به فروشگاه

قبل از رفتن برای خرید، یک میان وعده یا غذای سبک میل کنید، بدون نیاز به یک وعده غذایی بزرگ. اما اگر با معده خالی به خرید بروید، احتمالا دچار ضعف خواهید شد و انتخاب‌های درستی ندارید و چون گرسنه هستید ممکن است خوراکی‌هایی بخرید که لازم و ضروری نیستند، اما زمانی که شکم‌تان سیر باشد بهترین تصمیم را خواهید گرفت، همچنین در اثر گرسنگی احتمال پایین آمدن قند خون نیز وجود دارد.

کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید

مصرف کافئین

نوشیدن قهوه یا چای در صبح یک روتین استاندارد در سراسر جهان است، اگر این کار را با شکم خالی انجام دهید، سطح اسیدی بدن شما برای ادامه روز بالا می‌رود که می‌تواند باعث مشکلات جدی مثل زخم معده یا رفلاکس اسید معده شود.

قند خوردن

بدن آماده جذب قند است، بنابراین زمانی که با معده خالی قند می‌خورید، بدنتان دیگر نمی‌تواند میزان کافی انسولین تولید کند، اگر مراقبت نکنید، این کار باعث کم شدن قند خون می‌شود.

آدامس جویدن

زمانی که آدامس می‌جوید، اسید گوارشی فعال می‌شود و خطوط معده خالی را تخریب می‌کند، در این حالت آدامس جویدن باعث ورم معده می‌شود، ثابت شده است افرادی که آدامس می‌جوند، به غذاهای مضر تمایل بیشتری پیدا می‌کنند تا سبزیجات و میوه.

کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید

خوابیدن با معده خالی

گرسنگی و پایین بودن قند خون مانع از خوابیدن ما می‌شود و باعث می‌شود که خواب ما سطحی باشد، کمبود خواب سطح هورمون گرسنگی را افزایش می‌دهد، به همین دلیل است که فردای روزی که شام نمی‌خوریم، بیشتر از همیشه میل به غذا داریم.

توصیه: پرخوری قبل از خواب اصلا روش مناسبی نیست، بهترین راه مصرف لبنیات است، زیرا حاوی منیزیم و کلسیم می‌باشند، این مواد خواب راحتی را به شما هدیه می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای جوان ماندن این ساعت غذا نخورید! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۴۰ ق٫ظ

  5. عاطفه

    ۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ق٫ظ

    یک کار دیگه هم اینکه با معده خالی وگرسنه غذا درست نکنیم 🤭من هروقت درست کنم برای یکهفته غذا داریم🫣

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

      😆😆😆😆

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  8. محمد حسین پاکدل نیا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ب٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…