از وسایل در خانه متفاوت استفاده کنید!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما در محیط خانه‌هایمان لوازمی داریم که کاربردهای بسیار جالب و مختلفی دارند. در این قسمت می‌توانید با این وسایل آشنا شوید و از آن‌ها مفید استفاده کنید.
نکات خانه داری

بعضی از آیتم‌ها در محیط خانه هستند که می‌توانید با کمی خلاقیت، کاربردهای مختلفی از آن‌ها را مشاهده کنید. نکات خانه داری را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

استفاده از زغال به عنوان کود

کافی است که این دفعه زغال‌های استفاده شده خود را دور نیندازید و از آن به عنوان کود گیاهی استفاده کنید. می‌توانید این ذغال‌ها را با باقیمانده پوست میوه هم ترکیب کنید و یک کود گیاهی عالی ایجاد کنید.

استفاده از لیمو برای دور کردن حشرات

جالب است بدانید که حشرات از موادی مثل لیمو دوری می‌کنند. کافی است که آب لیمو را با قلم رنگ روی دیوارها بپاشید و مطمئن باشید که حشرات حاضر نیستند بوی لیمو را تحمل کنند و در نتیجه از منزل شما دور می‌شوند.

تیز کردن قیچی

اگر احساس می‌کنید که قیچی شما کند شده است، کافی است که یک فویل آلومینیومی را با قیچی خود برش دهید و شاهد تیز شدن آن باشید.

نکات خانه داری

استفاده از قرص آسپرین

شاید تا به حال فکر می‌کردید که آسپرین فقط برای سر درد استفاده می‌شود اما جالب است بدانید که قرار دادن یک قرص آسپرین همراه با لباس سفید لک شده داخل آب گرم، واکنشی را ایجاد می‌کند که لک‌ها را به راحتی از بین می‌برد.

استفاده از سرکه برای افزایش شکوفه‌ها

دفعه بعدی که گل خریدید، کافی است که دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را وارد آب گل کنید. ۲ قاشق غذاخوری شکر هم اضافه کنید که باکتری‌های موجود را از بین ببرد. شکر هم باعث تغذیه‌رسانی به گل می‌شود و هم گل شما مدت زمان بیشتری دوام خواهد آورد.

سرکه برای از بین بردن خارش

سرکه سیب برای از بین بردن خارش حاصل از نیش حشراتی مثل پشه است. کافی است که آن را به محل مورد نظر بزنید تا خارش را از بین ببرد.

تمیز کردن با خمیر دندان

می‌توانید مقداری خمیر دندان بر پایه جوش شیرین را خریداری کنید که نه تنها تنفس شما را بهبود می‌بخشد، بلکه محیط خانه را نیز تمیز می‌کند. همچنین بوی بد منزل را از بین می‌برد. پس کافی است که از خمیر دندان برای تمیز کردن قسمت‌های کثیف آشپزخانه که بدبو هم هستند، استفاده کنید.

استفاده از بندهای پلاستیکی برای جلوگیری از ریختن رنگ

اگر به نقاشی علاقه دارید اما بارها با ریختن رنگ‌های خود مواجه شده‌اید، کافی است که دیگر این بندهای پلاستیکی را دور نریزید و آن را از بالا و پایین دور قوطی‌های کوچک رنگ خود بپیچید که تضمین می‌کند رنگ هیچ گاه روی زمین نریزد.

استفاده از نمک به عنوان خوشبوکننده

آیا کفش‌های باشگاهتان بوی منزجر کننده‌ای دارند، کافی است مقداری نمک را داخل کفش‌هایتان بریزید. نمک حاوی ماده‌ای به نام سدیم کلرید است که با باکتری‌ها و بوی بد مبارزه می‌کند.

استفاده از براش‌های آرایشی

ایندفعه که در حال فکر کردن برای تمیز کردن لابلای کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر بودید، کافی است که یک براش آرایشی تمیز را بردارید و آلودگی‌های بین کیبورد را پاک کنید.

از بین بردن مواد چسبناک با استفاده از سشوار

فرض کنید که مقداری از باقیمانده شمع روی مبلمان شما چسبیده شده است. تنها راه حل موجود، استفاده از حوله و سشوار است. یک عدد پارچه نرم یا حوله را روی این قسمت قرار دهید و سپس سشوار را روی آن بگیرید. دمای آن را خیلی بالا ببرید و شاهد ذوب شدن این ماده چسبناک باشید.

نکات خانه داری

ریختن مایعات مختلف داخل قالب‌های یخ

ایا تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید مواد مختلف را داخل قالب‌های یخ بریزید و خوراکی‌های خنک و خوشمزه را برای فصل تابستان فراهم کنید؟! کافی است که آبمیوه‌های مورد علاقه خود را داخل قالب‌های یخ بگذارید تا طعم شگفت‌انگیزی را برای شما رقم بزنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیر منفی کمبود خواب روی استخوان‌ها را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

  3. زهرا

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      سپاس از شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…