چند نکته برای انتخاب پوستر دیواری مناسب

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه پوسترهای دیواری بسیار جذاب و زیبایی طراحی شده است که می‌توانند جلوه خاصی به محل زندگی و کار شما ببخشند؛ اما باید بدانید کدام پوستر مناسب فضای شما است.
پوستر دیواری برای خانه

انتخاب پوستر دیواری مناسب، کار نسبتاً دشواری است؛ زیرا ارزش‎گذاری یک کار هنری، موضوعی کاملاً شخصی است. ارتباط ذهنی هر فرد با یک پوستر هنری ممکن است با احساس دیگری نسبت به آن کاملاً متفاوت و حتی متضاد باشد. یک تصویر از نظر یک شخص زیبااست و همان تصویر از نظر دیگری نه فقط زیبا نیست حتی ممکن است زشت به‌نظر آید.

به گزارش مجله دلتا برگرفته از هوم دکور؛ در این مطلب می‌خواهیم با بررسی عناصری نظیر ترکیب، رنگ، موضوع، ابعاد و خطوط موجود در پوستر، برای انتخاب یک تصویر هماهنگ با فضای مورد نظر به شما کمک کنیم.

علاقه شخصی در انتخاب پوستر دیواری

علاقه شخصی در انتخاب پوستر دیواری

هنگام انتخاب پوستر دیواری، ابتدا در پی چیزی بگردید که دوست دارید. اولین قدم در انتخاب علاقه شخصی است. بنابراین نادیده گرفتن احساسات درونی کار درستی نیست.

در نظر گرفتن هماهنگی و‌‌‌‌ هارمونی پوستر

هماهنگی و رنگ

باید پوستر دیواری را به گونه‌ای انتخاب کنید که هارمونی بین تصویر انتخابی و اتاق خواب یا دفتر کارتان را برهم نزند. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که سلیقه افراد در انتخاب آثار هنری کاملاً متفاوت است. قطعاً پوستری که شما انتخاب می‌کنید مورد پسند همه قرار نخواهد گرفت اما اگر هارمونی و هماهنگی را بین پوستر دیواری و اجزا رعایت کنید، احساس ناخوشایندی ایجاد نخواهد کرد.

کدام پوستر؟ کدام اتاق؟

پوستر مناسب

نصب پوستر دیواری به روش‌‌‌‌های مختلف بر جلوه یک اتاق تاثیر ‌‌‌‌می‌گذارد. به عنوان مثال تصاویری نظیر غروب آفتاب، ساحل دریا و… همگی دارای خطوط افقی قوی هستند که آرامش و سکون را القاء می‌کنند. خطوط قائم، انرژی و حس سرزندگی را به محیط می‌بخشند.

از خود بپرسید که مورد استفاده این اتاق چیست؟ می‌خواهید در اتاق چه حسی ایجاد کنید؟ با جواب دادن به این پرسش‌‌‌‌ها، پیدا کردن یک پوستر مناسب آسان تر می‌شود.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود، رنگ است. اگر شما اتاق خود را با تم رنگ خاصی طراحی کرده‌اید، بهتر است رنگ پوستر دیواری مورد نظرتان تاکیدی بر تم رنگ فضای شما باشد. رنگ‌‌‌‌های مکمل  بیشترین میزان کنتراست را دارند. در استفاده از رنگ‌‌‌‌های مکمل دقت کافی به خرج دهید، زیرا تفاوت رنگ زیاد ممکن است بیننده را خسته کند.

نورپردازی نیز نقش قابل توجهی در جلوه رنگ‌‌‌‌ها دارد. در مواردی ممکن است لازم باشد از یک منبع نور اختصاصی برای ایجاد جلوه و کنتراست کافی در پوستر دیواری مورد نظر استفاده شود. همچنین از نورپردازی ‌‌‌‌می‌توان در ایجاد تمرکز و جلب توجه بیشتر نسبت به تصویر مورد نظر بهره گرفت.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. اقدم

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۱۵ ب٫ظ

    عالی و دل چسب

    پاسخ

  2. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۳۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…