رپورتاژ آگهی

شبکه آربیتروم چیست؟ آشنایی با راه حل لایه دوم اتریوم

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
واقعا شبکه آربیتروم چیست و چگونه به کاربران کمک می‌کند؟ این چیزی است که در ادامه به آن می‌پردازیم تا در مورد تازه‌ترین راه‌کار لایه دوم اتریوم بیشتر بدانید.
ویژگی‌های اصلی شبکه آربیتروم

شبکه آربیتروم ؛ حلال مشکلات اتریوم استاین عبارتی‌است که اگر به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار کریپتو فعالیت دارید، بارها به گوشتان خورده است! در دنیای ارزهای دیجیتال، اتریوم یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هاست که کاربردهای زیادی هم با هدف توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز یا همان DApps دارد. میزان محبوبیت این شبکه و کاربردهای بسیار آن باعث شده است که هزینه گس یا همان کارمزد تراکنش‌ها به واسطه‌ی شلوغی شبکه، افزایش پیدا کند و ترافیک این شبکه بسیار شلوغ شود. برای رفع این مشکلات، شبکه اتریوم نیازمند بهینه‌سازی مقیاس‌پذیری خود است. یکی از راه‌حل‌های ارائه شده برای این مشکل، استفاده از شبکه آربیتروم است. آربیتروم (Arbitrum) یکی از بسترهایی است که در این بازار می‌تواند به شما کمک کند؛ اما واقعا شبکه آربیتروم چیست و چگونه به کاربران کمک می‌کند؟ این چیزی است که در ادامه به آن می‌پردازیم تا در مورد تازه‌ترین راه‌کار لایه دوم اتریوم بیشتر بدانید.

شبکه آربیتروم چیست؟

اولین سوالی که برای شما پیش می‌آید این است که اصلا شبکه آربیتروم چیست؟ اگر در بازار رمزارزها (CryptoCurrency) فعالیت داشته باشید، می‌دانید که اتریوم یکی از بسترهای فوق‌العاده برای معامله است.

در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که افراد زیادی از این بستر غیر متمرکز استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث ترافیک زیاد بر بستر اتریوم شده است. با شلوغی این بستر هم کارمزهای معامله در آن بالا می‌رود و این برای هیچ کس خوشایند نیست.

راه حل چیست؟ کارشناسان راه‌حل‌های مختلفی را برای این مشکل در نظر گرفته‌اند و یکی از آن‌ها استفاده از شبکه آربیتروم (Arbitrum) است. این بستر به عنوان لایه دوم برای اتریوم شناخته می‌شود و باعث کاهش کارمزدها شده است.

شبکه آربیتروم چیست؟

ویژگی‌های اصلی شبکه آربیتروم (Arbitrum) چیست؟

خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به بسترهای امن و قدرتمند دارند. به همین دلیل آربیتروم باید ویژگی‌هایی در همین راستا داشته باشد.

  • آربیتروم به عنوان لایه دوم اتریوم فعالیت دارد، یعنی از امنیت این لایه برخوردار است.
  • سرعت بالاتری دارد.
  • مقیاس پذیری بیشتری نسبت به اتریوم دارد.
  • از ویژگی‌های حریم خصوصی برخوردار است.
  • ضعف‌های اتریوم مانند هزینه بالا را ندارد.

آربیتروم (Arbitrum) چگونه کار می‌کند؟

از دیگر مواردی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید به آن دقت کنید، این است که شبکه آربیتروم (Arbitrum) چطور کار می‌کند؟ توجه داشته باشید که این بستر به عنوان یک لایه دوم برای اتریوم است، یعنی به نوعی مانند زنجیره کار می‌کند.

تراکنش‌های هوشمند از اتریوم به لایه دوم منتقل می‌شوند، در این لایه با سرعت بیش تری و البته با هزینه کمتری انجام می شود. جالب این جا است که نتیجه نهایی بر روی همان لایه اول یعنی اتریوم اعمال می‌شود.

در مطالب بالا گفتیم که آربیتروم مقیاس‌ پذیری بالایی دارد، در این جا می‌توان این مقیاس پذیری را مشاهده کرد. علاوه بر این پروتکل آربیتروم تضمین کننده این است که کدها به درستی و مطابق با هدف انجام می‌شوند.

چه چیزهایی شبکه آربیتروم را منحصر به فرد می‌کند؟

اگر در دنیای خرید ارز دیجیتال فعالیت دارید، به خوبی می‌دانید که آربیتروم (Arbitrum) اولین پروژه‌ای نیست که برای رفع مشکلات اتریوم روی کار آمده است. حال این سوال پیش می‌آید که چه چیزی این پروژه را منحصر به فرد کرده است؟

  • با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است.

همین باعث می شود که توسعه آن ساده باشد، زیرا دیگر نیازی به زبان جدید برای توسعه آن نیست.

  • تیم قوی توسعه دهنده

تیم توسعه دهنده این بستر در تلاش هستند که ضعف‌های موجود را به سرعت برطرف کنند. قابل توجه‌ترین مورد این است که موانع ورود به این لایه دوم را به حداقل برسانند.

  • هزینه‌های پایین

این لایه نه تنها حجم معاملات در بستر اتریوم را افزایش می‌دهد، بلکه باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود.

بنابراین با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد، به خوبی می دانیم که چرا آربیتروم (Arbitrum) در دنیای خرید ارز دیجیتال نقش مهمی را بر عهده دارد.

گفتار پایانی در مورد شبکه آربیتروم

اگرچه دنیای رمز ارزها (CryptoCurrency) با خرید  بیت کوین شروع شد؛ اما دیگر به این مورد خلاصه نمی‌شود. بسترها و پلتفرم‌های مختلفی برای فعالیت در این بازار وجود دارند. شبکه آربیتروم (Arbitrum) با ویژگی‌های منحصر به فرد خود روی کار آمده است تا خرید ارز دیجیتال را ساده‌تر کند. این بستر کمک کرده که سرعت معاملات بیشتر شود و البته هزینه‌ها کاهش داشته باشد.

سوالات متداول

  • شبکه آربیتروم چیست؟

راه‌حل لایه دو آربیتروم (Arbitrum) شیوه‌ای نوآورانه است که مشکلاتی که بلاک چین اتریوم با آن درگیر است را کاهش می‌دهد.

  • آیا توکن بومی شبکه آربیتروم (Arbitrum) هم وجود دارد؟

خیر این بستر هیچ توکن بومی ندارد. لازم به ذکر است که در این بستر هیچ توکنی به فروش نمی رسد.

  • تراکنش هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • این تراکنش‌ها می‌توانند خود را تایید کنند، زیرا چنین امکاناتی را دارند.
  • اگر قوانین در همه مراحل اجرا شوندف خود را اجرا می‌کنند.
  • این تراکنش ها ضد دستکاری به حساب می‌آیند. هیچ کس نمی‌تواند برنامه آن‌ها را تغییر دهد.
  • آیا می‌توان به شبکه آربیتروم (Arbitrum) اعتماد کرد؟

از آن جایی که آربیتروم (Arbitrum) به عنوان لایه دومی بر روی بستر اترویم فعالیت می‌کند، جواب ما بله خواهد بود. دقت داشته باشید که این لایه از امنیت بالایی برخوردار است و دلیل آن هم به‌طور قطع بهره‌مندی از بستر اتریوم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…